Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 17, 2023

С усмивка на работа

Иван Дянков и Саша Панджич заменят частния сектор с училищните работилници

Диляна Кочева от Диляна Кочева
26-04-2023
в Брой 17, 2023
A A
Учениците от Професионалната гимназия по аграрни технологии „Цанко Церковски“ се класират за Националния кръг на състезанието „Млад фермер“

Иван Дянков и Саша Панджич решават да заменят частния сектор с учителската професия. От учебната 2022/2023 г. и двамата са учители по практическото обучение на учениците от специалността „Механизация на селското стопанство“ в Професионалната гимназия по аграрни технологии „Цанко Церковски“ в Павликени.

Иван Дянков е бивш възпитаник на гимназията и е израснал в семейство на учители. Затова не е никак странно това, че избира преподавателското поприще. По образование е магистър от Русенския университет „Ангел Кънчев“ със специалност „Автомобили и трактори“. Планира в най-скоро време да надгради знанията и опита си с докторантура по специалността.

Преди да стане учител, е бил в частния сектор близо 15 години. Развивал се е предимно в сферата на автомобилния бранш, като е работил в българските представителства на известни марки.

На мнение е, че щом всяка сутрин ставаш с усмивка и отиваш с желание на работа, то това е твоята професия. „Ако мога да предам знанията и уменията си дори на едно дете, това за мен ще бъде успех“, разказва той. Категоричен е, че всичко, което е сега, дължи на училището, което е завършил. В Професионалната гимназия по аграрни технологии „Цанко Церковски“ Иван Дянков е усвоил безценни знания, необходими му в живота. За него то има сантиментална стойност и затова решава да се върне, но вече в нова роля. Вярва, че голяма част от учениците му ще се реализират в специалността, която са завършили, така както той е направил. Разбира се, някои ще започнат работа веднага след училище, а други ще надградят знанията си във висши училища в страната.

В средата на април учениците от Професионалната гимназия в Павликени участват в регионалния кръг на Националното състезание „Млад фермер“. За подготовката им отговарят учителите Иван Дянков, Саша Панджич и Валентин Савов. Отборът на гимназията се представя блестящо и се класира за националния кръг на състезанието. Възпитаниците от специалността „Механизация на селското стопанство“ Деян Кръстев, Иван Димитров и Йордан Йорданов преодоляват конкуренцията на училищни отбори от осем области в страната и заемат призови места както в индивидуалното, така и в груповото класиране на регионалното състезание „Млад фермер“. По регламент домакин на надпреварата е Професионалната гимназия по селско стопанство „Марко Марков“ в село Георги Дамяново, област Монтана, а учениците се състезават в три категории – растениевъдство, животновъдство и механизация на селското стопанство. Деян Кръстев заема първо място по майсторско управление на трактор и решаване на електронни листовки. Иван Димитров и Йордан Йорданов извоюват трето място в своите категории. Благодарение на високия резултат на тримата отборът им се класира за Националния кръг на състезанието, който ще се проведе в периода от 11 до 13 май в Гоце Делчев.

„Учениците ни винаги са ентусиазирани за участието си в такива формати“, казва Дянков. Миналата година настоящият ученик от XII клас Петко Тодоров заема второ място в класирането. Днес той също се включва в подготовката на бъдещите участници със съвети и насоки от първа ръка. И ако Дянков помага за техническата част – майсторско управление на трактор и решаване на листовки, то на Саша Панджич е поверено растениевъдство.

Панджич е родом от Босна и Херцеговина. Там получава образованието си в областта на аграрното инженерство. Професионално се е занимавал с почти всички сфери на земеделието – овощарство, отглеждане на житни култури и различни области на животновъдство. Няколко години е заемал отговорен пост в международна земеделска компания. Преди да се премести в България, работи в отдел „Правителство за растителна защита“ в Министерството на външната търговия. Пристига у нас по лични причини, тук му харесва и не мисли да си тръгва. „Харесва ми да преподавам на деца. Няма нищо по-естествено от това хората с опит да предават знанията си на тези, които още го нямат“, казва Панджич. Щастлив е, че учениците, които завършват професионалната гимназия, излизат не само с теоретични знания, но и с практични умения. Споделя, че в родината му не е точно така. Там се набляга на теорията, а практиката младите хора усвояват на работното си място. Това се опитва да обясни на учениците си – трябва да се радват, че имат тази възможност още в училище да усвоят тънкостите на занаята и да получат хляб в ръцете си със златни професии като монтьор и техник по селскостопанска техника. Разказва, че най-мотивирани са децата от земеделските семейства. „Те имат голямо предимство – виждат с очите си това, което учат в класната стая“, допълва Панджич. За съучениците им, които нямат този пример у дома, специалността „Механизация на селското стопанство“ е предизвикателство, но и възможност за професионална ориентация и кариерно развитие. „Родителите са тези, които трябва да напътстват децата си при избора на специалност. Едно дете в VII клас все още се лута и не знае с какво иска да се занимава“, разказва учителят.

Разбира се, повечето учениците в гимназията постъпват с голямото желание да получат книжка за управление на трактор, комбайн и лек автомобил. С гордост учителят посочва, че тази година всички, които са се явили на изпит, са го взели. „Получаването на правоспособност за управление на лек автомобил и специализирани машини е възможност, която не трябва да се изпуска. Ако не го направят сега, ще им се наложи в бъдеще – категоричен е учителят. – Така е понякога в живота, не оценяваш това, което имаш, а след време съжаляваш. Учениците приемат това, което получават в училище, като даденост“, допълва той. Разказва, че наличието на земеделска земя в двора на училището също е огромна възможност за реални умения на учениците.

В професионалната гимназия има участък, за който се грижат единствено възпитаниците ѝ. Там те могат да обработват земята и да отглеждат различни култури.

Your Image Description

Свързани статии:

Педагог по професия и по сърце Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци Глас на неизразимото Режем клона, на който седим

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Приказният свят на моя роден край

Следваща статия

Педагог по професия и по сърце

Следваща статия
Педагог по професия и по сърце

Педагог по професия и по сърце

Харковската школа по историческа българистика

Харковската школа по историческа българистика

Традиции в ритъм и творчество

Традиции в ритъм и творчество

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"