Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 33, 17 - 23.08.2023

С обединени усилия срещу насилието

Четири министерства предлагат мерки за борба с агресията

Зина Соколова от Зина Соколова
16-08-2023
в Брой 33, 17 - 23.08.2023
A A
Снимка – БТА

15 конкретни мерки от четири министерства – на образованието и науката, на труда и социалната политика, на правосъдието и на вътрешните работи, които обединяват усилия в борбата срещу насилието, бяха представени на брифинг в Министерския съвет. Мерките са в отговор на задачата, поставена от премиера акад. Николай Денков.

„Ще се опитаме в рамките на един месец те да бъдат задвижени – заяви премиерът. – Има и предложения, свързани с промени в законодателството, но те не са основните“, уточни той. Като пример за необходима промяна в закона той посочи прецизирането на текстовете, свързани с ранните бракове сред деца. Това също е форма на насилие и е много голям проблем, по който трябва да се работи, подчерта премиерът.

Целта на мерките са превенция и подкрепа за всеки човек в нужда. Създаване на поне един център за социални услуги за пос­традали във всяка административна област и осигуряване на правна подкрепа на жертвите са част от набелязаните действия на държавата.

В рамките на образователните институции на практика се проявяват различни форми на агресия както по отношение на децата, така и по отношение на учителите, а също и с насилие в семейството. Затова повече психолози в училищата и детските градини, както и активна работа с родителите са някои от мерките на МОН за по-малко агресия в училище, съобщи министър Галин Цоков.

„Мерките, които предлагаме, ще се разгърнат в средносрочен и дългосрочен период, но това е устойчивият начин да подобрим системата“, подчерта проф. Цоков. Той добави, че за справянето с проблема е важна и работата с родителите, както и привличането им в училищни дейности, свързани с възпитание в традиционните ценности. „Много важно е да работим за развитие на социалната и емоционалната интелигентност на децата“, каза още министърът.

Сред набелязаните цели е и привличането на повече специалисти. Те ще бъдат насочвани към детски градини и училища, в които има по-голям брой прояви на агресивно поведение. По думите на министъра важна роля имат и менторите. Целта е през следващата година те да могат да действат на територията на отделните области и да провеждат консултации в училища с по-сериозни прояви на тормоз. „Знаем обаче, че е трудно да обхванем всяко отделно училище. Затова планираме и разкриването на екипи за медиация на конфликти в училище“, каза още министър Цоков. Те ще включват педагози, психолози, юристи и ще действат на регионално ниво.

Планира се и среща с представители на ученическото самоуправление. Целта е децата да бъдат въвлечени в противодействието на насилието и тормоза в образователните институции.

През тази година се инвестират около 300 хил. лева по модул от Националната програма „Подкрепа за личност­но развитие на децата и учениците“, насочен към създаване на сигурна училищна среда. Отделен компонент в нея е работата с родителите. „Ще работим за увеличаване на този финансов ресурс, но и за по-таргетирани дейности за родителите, защото тяхната ангажираност в процеса е ключова“, посочи министърът. Целта е да се обхванат и детските градини.

Социалното министерство планира бъдещите центрове за социални услуги в 28-те области в страната да предлагат медицинска, юридическа, социална, психотерапевтична помощ, уточни зам.-министърът на труда и социалната политика Мая Василева. Ведомството ще създаде шест експертни екипа – по един за всеки от икономическите региони на страната, които да оказват специализирана подкрепа. Зам.-министър Василева подчерта необходимостта от обмен на информация между МВР, дирекция „Социално подпомагане“, Държавната агенция за закрила на детето и други институции чрез създаването на единна информационна система с база данни за жертви и извършители на насилие, предоставени услуги, брой подпомогнати хора и пос­тигнати резултати.

Повече от 10 години във всички областни дирекции на МВР работят регионални координатори за превенция и защита от домашно насилие, отбеляза зам.-министърът на вът­решните работи Ивелина Дундакова. За осъществяването на методическото ръководство на областните координатори е създаден сектор „Домашно насилие“ в Главна дирекция „Национална полиция“. „Целта на звеното е да оптимизира дейността на МВР и да е шапка на всички дейности, програми и мерки в тази сфера по областни дирекции“, разясни Дундакова. Предстои да бъдат адаптирани методическите указания за действията на полицейс­ките органи при случаи на домашно насилие.

Жертвите на домашно насилие могат да получат правна консултация благодарение на сключен меморандум за сътрудничество и партньорство между МВР, Министерството на правосъдието, Националното бюро за правна помощ и адвокатските съвети. До този момент са се включили 18 от всички 28 адвокатски колегии в страната. Зам.-министърът на правосъдието Емил Дечев призова и останалите да се присъединят към документа. 17 неправителствени организации, които работят в областта на превенцията и защитата от домашно насилие, са подпомогнати с 340 000 лв. по национална програма със същата цел. Дейността им включва правна и социална подкрепа, работа с психолози, въвеждане на обучителни програми за превенция от домашно насилие за ученици от IX до XII клас и за студенти.

Your Image Description

Свързани статии:

Подновяваме обмена на студенти с Индия Злато и бронз за географите 15% ръст на учителската заплата Консултативният съвет за професионално обучение започва работа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

15% ръст на учителската заплата

Следваща статия

Консултативният съвет за професионално обучение започва работа

Следваща статия
Консултативният съвет за професионално обучение започва работа

Консултативният съвет за професионално обучение започва работа

С дигитална раница наесен

С дигитална раница наесен

Вестник "Аз-буки"

Равен старт

Последни публикации

  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения
  • За целувката и изцелението
  • Artificial Intelligence – Assisted Learning in Moodle
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 24/2025 г.
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"