Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 44, 2 - 8.11.2023

Съвременният учител през погледа на гимназисти

В ПХГ „Св. св. Кирил и Методий“ в Казанлък подготвят Книга за будителите

Диляна Кочева от Диляна Кочева
01-11-2023
в Брой 44, 2 - 8.11.2023
A A
Десетокласници представят будителите на Казанлък и региона

Ученици и учители от Профилираната хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий“ в Казанлък посрещнаха Деня на народните будители с редица интересни и много различни инициативи. „Опитахме се да избягаме от традиционните и добре познати формати, като изработването на плакати например“, разказва за в. „Аз-буки“ учителката по български език и литература в училището Валентина Койчева.
Тя посочва, че заедно с децата учителите са подготвили Книга за будители. В нея се съдържат както факти и данни за Деня на народните будители – 1 ноември, така и мнението на техните ученици за съвременното будителство, за учителя и училището на новото време. Информацията е получена въз основа на анкети, попълнени от всички ученици от 15-те паралелки в гимназията. Допитването е направено в рамките на часа на класа. Идеята за инициативата е на преподавателката по български език и литература в гимназията Мариела Аргирова, а данните обработва Валентина Койчева.

Обобщените данни са повече от любопитни. Оказва се, че днес будителите се опитват
да решават проблеми свързани с расизма, да помагат на деца, затрудняващи се с ученето, и да работят в посока реновиране на образователната система. Такива са най-често срещаните отговори на осмокласниците. Около подобни предложения се обединяват и учениците от X и XI клас. Те са на мнение, че реформите в образователната система трябва да продължат, за да може училището да става все по-привлекателно място за младите хора. Зрелостниците смятат, че съвременното будителство трябва да помага за приемането на предизвикателства и насърчаване на инициативността сред обществото.
„Децата ни имат много съвременна визия за училището на бъдещето. Всички те се обединяват около идеята, че в клас трябва да се търсят решения на актуални обществено значими проблеми“, допълва Койчева.

Почти всички ученици в гимназията си представят училището на бъдещето иновативно, модерно, с електронна система, виртуална реалност и класна стая. Желанието на осмокласниците и десетоклас­ниците е часовете да са по-кратки и да започват по-късно. Около предложение за ограничаване на мобилните устройства, часове по етика, посещаване на повече социални, културни и исторически обекти се обединяват част от десетокласниците. Индивидуалният подход към всеки ученик също е от съществено значение според учениците от IX клас.

„Интересното е, че учителят на бъдещето трябва да бъде перфектният баланс между приятел и учител. Децата смятат, че трябва да бъдем строги, но в същото време добронамерени. От опит казвам, че този модел работи. Учениците трябва да усещат, че всичко, което правиш, е за тяхно добро“, казва учителката.
В последния въпрос от анкетата е трябвало да се посочат поне по пет имена на съвременни будители. Сред отговорите присъстват учители, лекари, полицаи, пожарникари и хора на изкуството. Като съвременни будители възпитаниците на гимназията посочват и имената на личности с принос в различните сфери на живота у нас и по света – Григор Димитров, Ивет Лалова, Станка Златева, Валя Балканска, Теодосий Теодосиев, Георги Господинов, Мария Лалева, Виктория Бешлийска, Илън Мъск, Малала Юсуфзай, Грета Тунберг, Марк Зукърбърк и Мишел Обама.

Отбелязването на Деня на народните будители в училището не спира дотук. По инициатива на учителите по история и цивилизации Ваня Георгиева и Николай Марков гимназистите изработват презентации за част от будителите в Казанлък. Ученици от X клас разказват пред съучениците си за бележити личности като акад. Деч­ко Узунов, Димитър Чорбаджийс­ки-Чудомир, Петьо Ганин, Иван Милев, д-р Христо Стамболски, Петър Топузов и Иван Хаджиенов. Информацията за делото и живота им събират сами, прецизират и презентират. И когато говорим за значими имена в родната история,
редно е те да бъдат представени на място с голямо историческо съдържание.

Лекцията на тема „Будители от Казанлък и региона“ се провежда в гимназията съвместно с Историческия музей „Искра“ в Града на розите. „Всички тези казанлъчани са оставили дълбока следа в нашата история“, разказва Койчева.
Освен това в страницата на училището в социалните мрежи цялата седмица преди 1 ноември се публикуват четения от гимназисти на известни творби на български писатели. В инициативата се включват деца от VIII, IX и XII клас, а идеята е на учителите по български език и литература в школото Златка Манева, Стела Томова и Светла Димова.

Кулминацията на празника е раздаването на портрети на значими личности и будители в центъра на града. Инициативата е съвместна между учениците от XI клас и петимата преподаватели по български език и литература в ПХГ „Св. св. Кирил и Методий“. „Миналата година раздадохме около 500 брошури. Тази година са със 100 повече“, завършва Койчева.

Your Image Description

Свързани статии:

Беронови дни в ЕГ „Петър Берон“ в Кюстендил Европейците искат безопасен интернет за децата От инвестицията до персонализираната медицина „Аз-буки“ събира учени от страната

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Делници и празници

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Учителството е професия, която се краде

Следваща статия

Беронови дни в ЕГ „Петър Берон“ в Кюстендил

Следваща статия
Беронови дни  в ЕГ „Петър Берон“ в Кюстендил

Беронови дни в ЕГ „Петър Берон“ в Кюстендил

Ръст на средствата за изследователска  и развойна дейност

Ръст на средствата за изследователска и развойна дейност

Структура на разходите за НИРД  по източници на финансиране

Структура на разходите за НИРД по източници на финансиране

Последни публикации

  • Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders
  • Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи
  • Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България
  • Paradigms for Soft Skills Enhancement in Military Healthcare
  • Forming Entrepreneurial Culture through Education
  • Algorithm for Optimizing the Process оf Selecting a Topic for a Scientific Publication with the Assistance of ChatGPT
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Принос към изучаването на българската лексикална прозодия (Морфологични и прозодични аспекти при акцентуването на съществителни имена в българския език, София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2024)
  • Сред трагизма и триумфа на Дойран („Ехо от Дойранските окопи. Спомени на участници 1916 − 1918“, съст. Владислав Карагеоргиев, 2024)
  • Многоезичието и междукултурната комуникация като теми в продължаващата квалификация на учителите по български език и литература
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"