Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Български и китайски университети подписаха меморандуми за сътрудничество

Представители на 75 висши училища от двете страни участваха във форум на ректорите за сътрудничество и обмен

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-10-2024
в Новини 2024
A A
Представители на 55 китайски и 20 български университета взеха участие в Китайско-българския форум на ректорите, проведен в УНСС
Снимки Олег Попов

Български и китайски университети подписаха меморандуми за сътрудничество в рамките на двустранен форум на ректорите, проведен в Университета за национално и световно стопанство. В събитието участваха представители на 55 китайски и 20 български висши училища.
Целта на Китайско-българския форум на ректорите за сътрудничество и обмен е

изграждане на нови взаимноизгодни форми на академично и научно взаимодействие и разширяване на партньорството с висши училища от азиатската държава.

Срещата се организира със съдействието на Посолството на Китайската народна република у нас и съвместно с Китайската образователна асоциация за международен обмен.
Почетни гости на форума бяха извънредният и пълномощен посланик на Китайската народна република в Република България – Н.Пр. Дай Цинли и служебният зам.-министър на образованието и науката акад. Николай Витанов.
В словото си Нейно Превъзходителство посланик Дай Цинли заяви, че успешното организиране на форума подчертава тясното сътрудничество между двете страни в областта на образованието и общата им визия за задълбочаване на образователния обмен и развитие.

„Образованието е крайъгълен камък на националното развитие, а иновациите са ключът към модернизацията на една държава“, каза посланик Дай Цинли.

По думите й България е важен партньор на Китай в района на Централна и Източна Европа. През последните години университетите на двете страни задълбочават сътрудничеството и активно насърчават редица проекти, като академичен обмен, съвместни научни изследвания и взаимни посещения на преподаватели и студенти, които вливат нова жизненост в развитието на образованието в двете страни.
Зам.-министър Витанов припомни, че от 75 години има установени дипломатически отношения с Китайската народна република и оттогава двете държави поддържат добри отношения и партньорство в областите на икономиката и търговията, селското стопанство, науката и технологиите, културата и образованието.

“През годините МОН подкрепя и развива ползотворно сътрудничество в областта на образованието и науката с Китайската народна република”, отбеляза акад. Витанов.

Той акцентира на подписаното Споразумение за сътрудничество в областта на образованието между Министерството на образованието на Китайската народна република и Министерството на образованието и науката на България на 23 юни 2020 г., с което е даден допълнителен тласък на образователното и научното сътрудничество на двете страни, обхващащо обмен на кадри, езиково обучение, научни изследвания, особено във висшето образование.

В български висши училища се обучават около 150 студенти от Китай и още толкова докторанти,

съобщи акад. Витанов. Той отбеляза, че откритият през 2007 г. Институт „Конфуций“ към Софийския университет е първият в Източна Европа и един от най-големите в света. През 2012 г. във Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ също бе открит Институт „Конфуций“, който се утвърди като регионален център в Югоизточна Европа за обучение по китайски език.
Просветният зам.-министър подчерта още, че

България и Китай работят и по съвместни научни изследвания

между научните институции, фирмите и други организации по определени от двете страни приоритетни направления и насърчават изграждането на съвместни лаборатории или научно-развойни центрове.

Участниците във форума бяха поздравени и от проф. д-р Миглена Темелкова, председател на Съвета на ректорите на висшите училища в Република България.

„Днес присъстваме на историческо събитие, за което дълго ще се говори като за повратен момент в образователната политика на двете държави. Отбелязвайки 75-годишнината от установяването на дипломатически отношения между България и Китай, е особено важно, че с нашия форум поставяме фокус върху обмена на студенти, преподаватели и образователни практики“, заяви ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров.

Той подчерта, че УНСС поддържа устойчива политика на международно сътрудничество, в това число и с китайски университети.
„Имаме сътрудничество с 6 китайски университета, като предлагаме обучение по двойни магистърски специалности – „Международен бизнес и управление с преподаване на английски език“ с Шанхайския университет „Джао Тонг“ и двойна бакалавърска програма „Икономика с преподаване на английски език“ с Университета за чужди езици в Тиендзин“, уточни проф. Димитров.
В рамките на форума УНСС подписа още четири меморандума за сътрудничество с китайски висши училища – с Университета по финанси и икономика в Ланджоу, с Технологичния университет в Ухан, с Университета в Нанянг и с Техническия университет в Нанкин.

„През последните години сътрудничеството между Китай и Европа в областта на образованието продължи да се задълбочава и постигна забележителни резултати“, изтъкна Фу Бо, зам.-главен секретар на Китайската образователна асоциация за международен обмен.

Тя подчерта, че

засилването на прагматичното сътрудничество между Китай и България в областта на образованието, науката и технологиите и таланта

не само ще спомогне за подобряване на качеството и нивото на висшето образование в двете страни, но и за насърчаването на развитието на двете страни в областта на икономиката, културата, науката и технологиите.
„С нетърпение очакваме по-задълбочено сътрудничество с българските висши учебни заведения в следните три области: академичен обмен между преподаватели и студенти, насърчаване на съвместното обучение на таланти на високо ниво, насърчаване на дигитализацията на образованието“, заяви Фу Бо.



Your Image Description

Свързани статии:

България ще си партнира с Китай в дигитализирането на образованието Европейската седмица на спорта #BeActive приканва към активност Четири български проекта с награда за иновативно обучение от Европейската комисия Връчиха за 22-ри път наградите „Джон Атанасов“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Китайско-българския форум на ректоритемеморандумНовинипроф. Димитър ДимитровсътрудничествоУНСС

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Повече от 28 000 деветокласници решаваха онлайн тест в първия ден на проверката по природни науки

Следваща статия

Трима поделиха Нобела за икономика

Следваща статия
Трима поделиха Нобела за икономика

Трима поделиха Нобела за икономика

Избират нов председател на БАН

Избират нов председател на БАН

Националният STEM център ще обучи над 14 000 учители

Видеорепортаж: Националният STEM център постави началото на обучения за учители

Последни публикации

  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"