Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 10, 07.-13.03.2024 г.

Шах клуб откриват в Кермен

Играта ще развива логическото мислене на учениците, убеден е екипът на ОУ „Христо Смирненски“ в града

Зина Соколова от Зина Соколова
10-03-2024
в Брой 10, 07.-13.03.2024 г.
A A
В училище възпитават децата на ценности и родолюбие. Снимки – ОУ „Христо Смирненски“ – Кермен

ОУ „Христо Смирненски“ в град Кермен има солидна история зад гърба си – миналата година училището отбелязва тържествено своя 150-годишен юбилей. Тези дни стана ясно, че е одобрен проектът за изграждане на STEM център в учебното заведение. Той ще обхваща предмети от направление природни науки – математика, информатика, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда. Центърът ще бъде разположен на втория етаж на училището, където кабинетите ще бъдат реновирани и модернизирани.

„Кандидатствали сме и за

високо технологично оборудване на три класни стаи,

които ще бъдат отделно от STEM центъра – казва директорката Ваня Куршумова. – Те ще бъдат оборудвани с интерактивен дисплей, с вграден компютърен модул. Ще има и лаптопи за учениците. В допълнение са предвидени учебни роботи, които да надграждат изучаването на информационните технологии в посока роботика. Подновяването на тези стаи се налага, за да можем да отговаряме на съвременните изисквания за образование, да задържаме децата в класните стаи и да надграждаме техните знания и практически умения. Искам да подчертая, че преподавателите ни по природни науки са високо квалифицирани.“

Предвиденото оборудване е съобразено с възрастовата група на учениците в основен етап на образование, допълва директорката. Поръчан е и

3D-принтер, предвиден за часовете по компютърно моделиране и информационни технологии.

Училището е малко, средищно, обхваща деца от 5 населени места. Сравнително отдалечено е от областния център Сливен. В момента в школото има 125 ученици. Но раждаемостта в населените места в района се увеличава и се предполага, че и учениците ще се увеличат, смятат педагозите. Децата са от различни етнически групи, но това не пречи за постигането на добри образователни резултати. В националните външни оценявания учениците от ОУ „Христо Смирненски“ в Кермен показват резултати на средно ниво.

„Децата ни са хубави, възпитани. Държим на ценностите, на неща, които ще са им нужни в живота – казва Куршумова. – Затова много ни беше нужен този проект, за да отговаряме на съвременните изисквания. По-голямата част от нашите ученици продължават образованието си след завършване на основното в  професионални гимназии, има и приети в математически. Затова се стремим да придобият знания и умения, които да им помогнат да се развият като качествени хора, да могат да се реализират на пазара на труда. Хубавото е, че нямаме ранни бракове.“

Директорката признава, че на всички педагози много ѝ им се иска да изучат бъдещи лекари, икономисти, учители и други висшисти, които да се върнат после в района и да спомогнат за развитието на града.

Усилията на екипа са насочени към това да извлекат най-доброто от деца, да ги изградят като личности, с които да се гордеят.

В училището има много групи за занимания по интереси, за да има за всяко дете по нещо, с което иска да се занимава най-много – клуб по народни танци, вокална и театрална група, футболен клуб.

Ваня Куршумова – директор на ОУ „Христо Смирненски“ – Кермен

„В момента започва друга наша идея – учениците ни да започнат да изучават шах, защото

тази игра развива много логическото мислене

– казва директорката. – И е много полезна за развитието им. С това още повече ще разнообразим техните занимания. Имаме и клубове за напреднали деца – по математика и информационни технологии. Даваме им възможност да се развиват в тази посока.“

Един от най-сериозните проблеми пред екипа е, че децата идват от най-различни семейства, голяма част от които са разделени – родителите са в чужбина, децата – тук. И училището остава основният фактор за тяхното възпитание и социализация. Освен това някои родители се хващат на сезонна работа, за по няколко месеца. Други – с години са зад граница.

И така се стига до куриоза в

I клас да има ученици, които са на 13 години и за първи път влизат в класна стая.

Дълги години са били в чужбина, работили са на полето и едва сега тръгват на училище. А подобни деца много трудно се интегрират, те не са ходили и на детска градина.

Освен това има и хора, които идват от други населени места, купуват тук имоти. Но децата им също не са интегрирани. И много често се налага учителите да работят извънредно, за да помогнат на изоставащите ученици да попълнят липсващите им знания.

В училището започва изпълнението на програма за работа с родители. Много от тях се интересуват от образованието на децата. Но има и други, които не са толкова ангажирани и затова педагозите се стараят да ги привлекат да участват по някакъв начин в учебния процес, да се опитват и те да мотивират децата си. И така заедно да постигнат целта да ги образоват, защото без образование няма как да се реализират на пазара на труда.

„Партньори сме в проект за краткосрочни обучителни курсове за възрастни, за да могат да валидират знания и да завършат основно и средно образование – както родители, така и наши бивши ученици, които не са успели да завършат. Доста запитвания имаме за този курс, кандидатите са повече от предвидените по проекта 26 бройки. Това ни радва, защото, колкото е по-грамотно населението – толкова по-високи резултати има и самата общност. Най-много искам да виждам грамотни, реализирани и щастливи хора“, казва в заключение директорка.

Your Image Description

Свързани статии:

Изграждане на умения за цял живот: СУ „Желязко Терпешев“ отговаря на нуждите на регионалния пазар на труда Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Дисциплината гарантира сигурност Лекарство срещу дезинформацията: В 15. СУ „Адам Мицкевич“ в София развиват умения за отсяване на информацията в интернет и рефлекс за проверка на нейната достоверност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: STEM центърКерменОУ „Христо Смирненски“Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вълнуващият свят на детските мечти

Следваща статия

В подкрепа на българистиката

Следваща статия
В подкрепа на българистиката

В подкрепа на българистиката

Изграждане на умения за цял живот: СУ „Желязко Терпешев“ отговаря на нуждите на регионалния пазар на труда

Изграждане на умения за цял живот: СУ „Желязко Терпешев“ отговаря на нуждите на регионалния пазар на труда

Институтът INSAIT прие ключова европейска инициатива за изкуствен интелект

Институтът INSAIT прие ключова европейска инициатива за изкуствен интелект

Последни публикации

  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения
  • За целувката и изцелението

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"