Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 35, 29.08 – 04.09.2024 г.

Студентските кампуси в София на финалната права

За зоната около 24. и 25. блок вече е проведена и обществена поръчка

Стела Маринова от Стела Маринова
28-08-2024
в Брой 35, 29.08 – 04.09.2024 г.
A A

Процедурите, свързани с изграждането на първите студентски кампуси в жилищен комплекс „Студентски град“ в София, са към финала. Това съобщава пред „Аз-буки“ заместник-кметът в район „Студентски“ доц. Драгомир Стефанов.

Работи се активно за изграждането на общо три зони с достъп само за студенти.

Първият кампус ще включва два блока – 24., в който се настаняват студенти на Университета за национално и световно стопанство, и 25., който е за обучаващи се в Медицинския университет – София.

Вторият ще обхваща три блока – 7., 8. и 9., където живеят съответно студенти от МУ – София, Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и УНСС.

Третият кампус ще бъде изцяло за обучаващите се във Висшето училище по телекомуникации и пощи. Той ще обхваща както висшето училище, така и двете му студентски общежития – 30. и 32. блок. Предвидено е и трите кампуса да се финансират със средства от Националния план за възстановяване и устойчивост.

„Реализацията на проектите за кампусите около 24. и 25. блок и около Висшето училище по телекомуникации и пощи напредват с едно и също темпо. Въпрос е на приключване на процедурите, свързани с градоустройствените планове“, посочва доц. Стефанов.

Той уточнява, че държавата е започнала да прехвърля терените около общежитията в очертанията на бъдещите кампуси към университетите, които ги стопанисват. При заграждането на зоните само за студенти трябва да се изменят границите на частните имоти, които попадат в тях. Затова трябва да влезе в сила и промяната в подробния устройствен план на трите квартала, където ще бъдат разположени кампусите.

Да управлява кампуса около 24 – 25. блок е избран Университетът за национално и световно стопанство. Обществената поръчка за изграждането му вече е преминала и е избран изпълнител.

„Очакваме до края октомври да има решение дали ще може да се усвоят средствата от Националния план за възстановяване и устойчивост. Пред издаване на финалната заповед от главния архитект на Столична община сме за промяна на подробния устройствен план. Ако всичко върви по плана, би трябвало първият кампус около 24. и 25. блок да бъде факт лятото на 2026 година“, каза доц. Стефанов.

В него е планирано заграждение на блоковете, до които да има специален достъп, поставяне на камери, обособяване на паркинг с място за над 20 коли, озеленяване на пространството, изграждане на мултифункционално игрище.

Четири висши училища си партнират в Бургас

Близо 84 млн. лева ще струва реализирането на Студентски кампус – Бургас, за който общината вече е отредила терен в района на 5-и километър. Община Бургас ще изгражда кампуса в партньорство с четирите висши училища в крайморския град – Университета „Проф. д-р Асен Златаров“, Бургаския свободен университет и филиалите на Софийския университет и Националната художествена академия.

Идеята за изграждане на кампуса бе анонсирана миналата година. Още тогава бе обявено, че финансирането ще бъде смесено – от държавната програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 година и от местната хазна. Проектът предвижда изграждането на общо шест сгради, като само две от тях ще бъдат за настаняване на студенти и преподаватели. В останалите ще бъдат разположени изследователски лаборатории, библиотека, спортен център и заведения за хранене. „Поздравяваме Община Бургас за проекта. Случващото се е с поглед към развитието на младите хора в региона“, казва председателят на Националното представителство на студентските съвети Ангел Стойков. Той посочва, че благодарение на кампусите студените ще имат възможност да излязат от блока и да се събират, както и да се сближава студентската общност.

Your Image Description

Свързани статии:

Ремонтират 150 училища преди първия звънец Науката в подкрепа на сигурността 84 млн. лв. за академичен кампус в Бургас Подкрепа за отговорни родители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броядоц. Драгомир СтефановРепортерСтудентски градстудентски кампус

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Зам.-министър Наталия Митева откри нов Център за интегрирани услуги в Пловдив

Следваща статия

Стипендии за бъдещи акушерки и медицински сестри

Следваща статия
Стипендии за бъдещи акушерки и медицински сестри

Стипендии за бъдещи акушерки и медицински сестри

Таекуондото влезе в спортните училища

Таекуондото влезе в спортните училища

Снимка на броя: БНУ „Св. св. Кирил и Методий“ в  Дортмунд

Снимка на броя: БНУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Дортмунд

Последни публикации

  • Вмъкване и изпадане на Л
  • Подкрепят 2500 души от уязвими групи по програма на МОН и Конфедерация Швейцария
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 23/2025 г.
  • Силата на словото и необятността на таланта
  • Млади журналисти от СУ „Иван Вазов“ в Поморие по Вазовите пътеки
  • Търсят се 444 директори в образованието (пълен списък на конкурсите)
  • Ново място за творчество в Белене
  • Малки художници с големи сърца
  • Вселената на длан
  • Нови спортни площадки в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Кюстендил
  • С промени в учебните програми освобождават време за учителите и учениците
  • В 1022 училища ще се проведе Национално външно оценяване в X клас
  • Истории с камери
  • МОН ще предложи промени в учебните планове в гимназиален етап
  • Министър Вълчев откри обновената сграда на Националната финансово-стопанска гимназия
  • Парламентът реши да бъде открит Факултет по фармация към Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
  • Висшето училище по застраховане и финанси със седалище в София се преобразува в Университет по застраховане и финанси
  • Добър 4,27 по български език и литература за випуск 2025
  • 23 брой на вестник „Аз-буки“ ще излезе на 13 юни
  • МОН предприема мерки за насърчаване на интереса на учениците към изучаването на природни науки и математика
  • Приемат 41 566 студенти държавна поръчка наесен
  • Екипът на издателство „Аз-буки“ поздравява министър Вълчев по случай юбилея

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"