Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Те се запознаха и с Института за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет, който си партнира успешно със СМГ и други математически гимназии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-03-2024
в Новини 2024
A A
Снимки – Пресцентър МОН

Експерти от над 20 държави от експертната мрежа за индикатори за образователни политики на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) гостуваха в Софийската математическа гимназия „Паисий Хилендарски“, съобщава пресцентърът на МОН. Те влязоха в часове по математика, музика, информационни технологии, физика, химия и езици, за да се запознаят на място с учебния процес в едно от успешните училища в България.

Посещението е част от домакинството на България на 31-вата среща на Eкспертната мрежа, на която МОН представи ключови реформи в образователната система и предстоящите предизвикателства. Заместник-министър Наталия Митева запозна участниците с политиките за развитието и квалификацията на учителите.

Експертите от ОИСР проявиха интерес към подбора на ученици в гимназията,

чиито възпитаници имат над 200 медала от различни международни състезания. Софийската математическа гимназия е и в топ 3 в България на външните оценявания след VII и X клас и са сред десетте училища с най-високи резултати на външните оценявания след XII клас.

От ръководството на училището обясниха, че кандидатстването след IV клас става на базата на участие на учениците в различни математически олимпиади и състезания, като се приемат тези с най-високи резултати. В училището има 106 преподаватели, 10 от които са хабилитирани доктори.

Представени бяха част от младите учители в гимназия. Сред тях е Владимир Атанасов, който от септември води часове по български език и литература. Той определи като предизвикателство да бъдат запалени по литературата деца с по-математическо мислене, но учениците се справят отлично. Според младия учител по химия Христо Веселински, който успешно подготвя ученици за участия в международни олимпиади и състезания, природните науки могат да вървят ръка за ръка с езиковото обучение и пример за това е СМГ.

Думите му потвърди и учителката по български език и литература и доцент в Института по български език в БАН Калина Пейчева. Тя посочи, че е показателно, че в Софийската математическа гимназия се е сформирал профил по български език и литература. По думите ѝ мястото на науката е в образованието, а учениците в СМГ са изключително креативни.

Представен беше и Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет „Св. Климент Охридски“, който си партнира успешно със СМГ и други математически гимназии в страната. Изпълнителният директор на Института Борислав Петров посочи, че INSAIT дава възможност да се реализират в България големите таланти, излизащи от нашите училища, които преди са продължавали обучението си в университети във Великобритания, Швейцария, САЩ и други страни.

България за първи път приема среща на Експертната мрежа за индикатори в образованието на ОИСР

Срещите на Експертната мрежа се провеждат регулярно, обикновено два пъти годишно. На тях се определят индикаторите, с които се измерва напредъкът в областта на образованието на отделните държави. В резултат на срещите се изготвя докладът “Education at a Glance” за състоянието на образованието в различните страни.

През април тази година България ще бъде домакин и на първия глобален доклад за социално-емоционални умения на учениците на ОИСР.

По време на международната среща на Експертната мрежа зам.-министърът на образованието и науката проф. Генка Петрова. коментира, че над 14 000 преподаватели дават нови знания и умения на студенти и докторанти в общо 51 български висши училища. Високото качество на висшето образование в България се потвърждава и от данните в Рейтинга на университетите, според който коефициентът на безработица сред завършилите висше образование намалява през последните 5 години от 3,5% на 2%.

Проф. Петрова посочи и други важни тенденции от рейтинга.

Заетите на позиции, изискващи висше образование, са се увеличили до над 59% през 2023 г.,

в сравнение с 54% през миналата година и 46% през 2014 г. Повишава се и средният облагаем доход на висшистите, който за миналата година е над 2200 лв., предходната е бил 1839 лв. и едва 980 лв. през 2015 г.

Тя очерта и ключови цели на МОН в областта на висшето образование, сред които са технологично развитие и засилване връзката между академичните среди и бизнеса, повишаване на предприемаческите умения на студентите и студентските практики, модернизиране и дигитализиране на бакалавърски и магистърски програми и развитие на докторантски програми и проектни проучвания, свързани с нуждите на пазара на труда.

Заместник-министърът подчерта и важността на тясното сътрудничество между университетите както на национално, така и на международно ниво. Споделените ресурси, предоставянето на обща инфраструктура, данни и услуги са силни инструменти за подкрепа на студенти, изследователи и преподаватели, каза проф. Петрова.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков връчи грамота на победителите от Националния фотоконкурс на „Аз-буки“ С 10% нарастват средствата за транспорт на деца и ученици Обновени са 577 класни стаи по хуманитарни науки Таланти представят в МОН изложба на картини и дърворезби

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятекспертиМОНОИСРСофийска математическа гимназия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Най-важната задача е да се осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца, заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева

Следваща статия

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

Следваща статия
Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

15. СУ „Адам Мицкевич“ в София откри учебна оранжерия

15. СУ "Адам Мицкевич" в София откри учебна оранжерия

Въпроса ще го погледна, но няма да го отговоря сега

Отново за омонимите

Последни публикации

  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"