Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период

Дигиталният инструмент дава възможности както да се черпят ресурси, така и специалистите да качват съдържание

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-11-2024
в Новини 2024
A A

Проектът EPALE в България е получил одобрението на Европейската комисия и за следващия период – 2025 – 2026 г. Сегашният приключва до декември 2024 г. Новината бе съобщена на конференция, посветена на тематичните фокуси на EPALE за настоящата година. Онлайн платформата се финансира от програмата Erasmus+ и е част от стратегията на Европейския съюз за насърчаване осигуряването на повече и по-добри възможности за учене за всички възрастни.

„EPALE е уникален дигитален инструмент, който дава възможност както да се черпят ресурси и съдържание, така и специалистите в областта на образованието да публикуват свое собствено съдържание за теми, които смятат за актуални, но не са засегнати достатъчно в публичното пространство – казва ръководителят на Проекта Мая Славова. – Авторите на съдържание могат да отчитат резултати от проектите си и да намират партньори за бъдещи такива. Има доста различна по съдържание информация, която обхваща професионалното образование, образованието за възрастни, дигиталните компетентности. Достъпни са и безплатни отворени образователни ресурси, изготвени от професионалисти на високо ниво. Броят на потребителите се увеличава. По време на пандемията доста специалисти припознаха елекронната платфора и тогава имаше значителен ръст на потребителите.  Новите функционалности, които определи ЕС, също помагат за увеличаване броя на потребителите. А те са наличие на отворени образователни ресурси и масивни обучителни ресурси, които на други места обикновено са платени.“

През 2024 г. EPALE в България се фокусира върху три важни теми,

които са свързани с глобалните предизвикателства и възможностите за въздействие чрез образованието на възрастни.

Първият фокус е усъвършенстването и преквалификацията за преход към цифрови технологии. В условията на бързо развиващите се технологии е необходимо възрастните да се адаптират и да придобият дигитални умения, за да останат активни в обществото. Преподавателите могат да помогнат на учащите да придобият увереност и да управляват дигиталните технологии, като акцентът е върху необходимостта от равенство между половете в технологичната сфера. Много важно е да се насърчава участието на жените в STEM професиите и информационните технологии​.

Във втория фокус обучението на възрастни за устойчиво развитие е в светлината на климатичната криза. Ученето трябва да допринася за зеления преход чрез развиване на „зелени“ умения и компетенции за устойчиво развитие. Тази тема разглежда как образованието може да подкрепи възприемането на екологични технологии и практики, както и развитието на екологична грамотност у учащите и работещите​.

Третият фокус е върху бедността, която не се измерва само с доходи, но и със социално изключване и липса на възможности. Образованието е един от най-ефективните инструменти за преодоляване на бедността. Тази тема изследва как ученето през целия живот може да намали образователните неравенства, като се поставя акцент върху валидирането на умения и насърчаването на социалната мобилност​.

Освен тематичните фокуси за 2024 г. на конференцията бяха разгледани и други теми като „Изкуственият интелект в образованието за възрастни“. Обсъдени бяха и възможностите за квалификация на заети и безработни лица.

Your Image Description

Свързани статии:

Проект на МОН подкрепя деца, родители и учители в детските градини Над 4000 души са валидирали професионалните си умения и знания Още 35 500 младежи ще пътуват безплатно из Европа И новата управа на Съвета на ректорите против безплатното висше образование по държавна поръчка

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: EPALEДенятЕвропейска комисияпроект

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Девет учители получиха наградата на МОН „Константин Величков“ за принос към образованието

Следваща статия

Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Следваща статия
Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Изложбата "Фантастични умове"

Фантастичните умове на България

Храненето е модерната религия

Храненето е модерната религия

Последни публикации

  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"