Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период

Дигиталният инструмент дава възможности както да се черпят ресурси, така и специалистите да качват съдържание

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-11-2024
в Новини 2024
A A

Проектът EPALE в България е получил одобрението на Европейската комисия и за следващия период – 2025 – 2026 г. Сегашният приключва до декември 2024 г. Новината бе съобщена на конференция, посветена на тематичните фокуси на EPALE за настоящата година. Онлайн платформата се финансира от програмата Erasmus+ и е част от стратегията на Европейския съюз за насърчаване осигуряването на повече и по-добри възможности за учене за всички възрастни.

„EPALE е уникален дигитален инструмент, който дава възможност както да се черпят ресурси и съдържание, така и специалистите в областта на образованието да публикуват свое собствено съдържание за теми, които смятат за актуални, но не са засегнати достатъчно в публичното пространство – казва ръководителят на Проекта Мая Славова. – Авторите на съдържание могат да отчитат резултати от проектите си и да намират партньори за бъдещи такива. Има доста различна по съдържание информация, която обхваща професионалното образование, образованието за възрастни, дигиталните компетентности. Достъпни са и безплатни отворени образователни ресурси, изготвени от професионалисти на високо ниво. Броят на потребителите се увеличава. По време на пандемията доста специалисти припознаха елекронната платфора и тогава имаше значителен ръст на потребителите.  Новите функционалности, които определи ЕС, също помагат за увеличаване броя на потребителите. А те са наличие на отворени образователни ресурси и масивни обучителни ресурси, които на други места обикновено са платени.“

През 2024 г. EPALE в България се фокусира върху три важни теми,

които са свързани с глобалните предизвикателства и възможностите за въздействие чрез образованието на възрастни.

Първият фокус е усъвършенстването и преквалификацията за преход към цифрови технологии. В условията на бързо развиващите се технологии е необходимо възрастните да се адаптират и да придобият дигитални умения, за да останат активни в обществото. Преподавателите могат да помогнат на учащите да придобият увереност и да управляват дигиталните технологии, като акцентът е върху необходимостта от равенство между половете в технологичната сфера. Много важно е да се насърчава участието на жените в STEM професиите и информационните технологии​.

Във втория фокус обучението на възрастни за устойчиво развитие е в светлината на климатичната криза. Ученето трябва да допринася за зеления преход чрез развиване на „зелени“ умения и компетенции за устойчиво развитие. Тази тема разглежда как образованието може да подкрепи възприемането на екологични технологии и практики, както и развитието на екологична грамотност у учащите и работещите​.

Третият фокус е върху бедността, която не се измерва само с доходи, но и със социално изключване и липса на възможности. Образованието е един от най-ефективните инструменти за преодоляване на бедността. Тази тема изследва как ученето през целия живот може да намали образователните неравенства, като се поставя акцент върху валидирането на умения и насърчаването на социалната мобилност​.

Освен тематичните фокуси за 2024 г. на конференцията бяха разгледани и други теми като „Изкуственият интелект в образованието за възрастни“. Обсъдени бяха и възможностите за квалификация на заети и безработни лица.

Your Image Description

Свързани статии:

Проект на МОН подкрепя деца, родители и учители в детските градини Над 4000 души са валидирали професионалните си умения и знания Още 35 500 младежи ще пътуват безплатно из Европа И новата управа на Съвета на ректорите против безплатното висше образование по държавна поръчка

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: EPALEДенятЕвропейска комисияпроект

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Девет учители получиха наградата на МОН „Константин Величков“ за принос към образованието

Следваща статия

Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Следваща статия
Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Изложбата "Фантастични умове"

Фантастичните умове на България

Храненето е модерната религия

Храненето е модерната религия

Последни публикации

  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"