Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Ученици и родители изследват делото на Кирил и Методий в Унгария по програма на МОН

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
16-02-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Пресцентър на МОН Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков разговаря в МОН с посланика на Унгария Н. Пр. Миклош Борош

Ученици и родители от български общности в Унгария изследват делото на светите братя Кирил и Методий в района на Залавар по Националната програма „Неразказаните истории на българите“. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща с посланика на Унгария Н. Пр. Миклош Борош в МОН. В проекта са включени учениците от I до V клас от Българското училище за роден език в Будапеща и Основното училище в Шармелек.

Екипи от двете училища изучават приноса на просветителите, провеждат тематични часове и ще организират конкурс и изложба на детски творби (рисунки и снимки), както и печатно издание с резултатите от проучванията.

Българското училище за роден език в Будапеща се подпомага всяка година както от МОН, така и от унгарската държава. В него се обучават общо 126 деца и ученици, разпределени от подготвителна група до XII клас. Българската общност в Унгария има свой културен дом, църква и съхранява своите традиции, каза посланик Борош. Двамата с министър Цоков бяха единодушни, че подкрепата за нея от страна на двете държави ще продължи.

Проф. Цоков и посланик Борош обсъдиха и сътрудничеството в областта на висшето образование и науката. Страните приемат всяка година на реципрочна основа студенти, докторанти, изследователи и преподаватели. Ще продължи подкрепата на дейността на лекторите по български и унгарски език, приемани в двете страни на реципрочна основа.

В Софийския университет „Св. Климент Охридски“ функционира лекторат по унгарски език, а на срещата стана ясно, че предстои такъв да има и във Великотърновския университет.

Български и унгарски научни организации си партнират в рамките на международните консорциуми на 79 проекта по Рамковата програма за научни изследвания и иновации на Европейския съюз „Хоризонт 2020“.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН публикува насоки за използване на изкуствен интелект в училище Програма „Спортен час“ насърчава деца и студенти към физическа активност Деца в Уганда учат български песни и танци Учениците от опожареното училище в с. Гранит се местят в школото в Братя Даскалови

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: българска общностДенятКирил и МетодийУнгарияУчилище

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

415 кандидати в конкурсите за училищни директори

Следваща статия

Екипът на 94. СУ работи активно, за да даде шанс на децата от столичния кв. „Христо Ботев“

Следваща статия
Екипът на 94. СУ работи активно, за да даде шанс на децата от столичния кв. „Христо Ботев“

Екипът на 94. СУ работи активно, за да даде шанс на децата от столичния кв. „Христо Ботев“

Драгановият миней

Многострадалните старобългарски ръкописи

Водещият от Z-ROCK Краси Москов: Радиото е начин на живот

Водещият от Z-ROCK Краси Москов: Радиото е начин на живот

Последни публикации

  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"