Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 11, 20-26.03.2025 г.

Дуално обучение с фокус върху зелени и дигитални умения

По нов проект учениците ще стажуват пробно, а педагозите ще развиват квалификацията си

Стела Маринова от Стела Маринова
19-03-2025
в Брой 11, 20-26.03.2025 г.
A A
Адаптиране на дуалната форма на обучение към специфичните характеристики и потенциал за развитие на територията с фокус върху цифровата икономика, зелените умения, синия растеж, Индустрия 5.0 и Иновационната стратегия за интелигентна специализация е една от целите на новата процедура "Развитие на дуалната система на обучение в професионалното образование и обучение (чрез подбор)"
Снимка dominoproject.bg

Адаптиране на дуалната форма на професионално образование и обучение към динамиката на пазара на труда и специфичните характеристики и потенциал за развитие на територията с фокус върху цифровата икономика, зелените умения, синия растеж, Индустрия 5.0 и Иновационната стратегия за интелигентна специализация 2021 – 2027 г. Това е една от целите на новата процедура „Развитие на дуалната система на обучение в професионалното образование и обучение (чрез подбор)“, чиито насоки за кандидатстване са публикувани за обществено обсъждане на сайта на Програма „Образование“.

Процедурата е на обща стойност 86 782 552 лв.

От Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+) ще бъдат предоставени 71 467 984 лв., а останалите 15 314 568 лв. са национално съфинансиране. Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проектно предложение е 250 000 лв., а максималният – 750 000 лв.

По Процедурата ще могат да бъдат финансирани допълнителни занимания по професионална подготовка и по чужд език за ученици в първи гимназиален етап в дуална форма на обучение. Те ще бъдат с продължителност до 70 часа, ще се провеждат извън учебното време и извън утвърдената учебна програма.

Заниманията ще бъдат организирани и проведени под формата на модулни обучения или кратки обучителни курсове. Те

могат да включват един или повече тематични обучителни модула с практическа насоченост

и такива с фокус върху цифровата и зелената икономика, синия растеж, Индустрия 5.0 и Иновационната стратегия. Така учениците ще се подготвят да посрещнат съвременните предизвикателства в бизнеса, в това число по отношение на дигиталните и зелените умения, ключовите компетентности и преносимите умения.

Всеки ученик, който завърши успешно допълнителните занимания по професионална подготовка или по чужд език, ще получи сертификат за преминато обучение.

Учителите по професионална подготовка пък ще имат възможност да повишат квалификацията си и да придобият практически знания в съответствие с новостите и динамично развиващите се производствени и цифрови технологии. Включително

педагозите ще могат да придобият умения за интерактивни техники за преподаване или други умения, свързани с прехода към цифровата и зелената икономика,

синия растеж, Индустрия 5.0 и Иновационната стратегия.

Процедурата цели и повишаване привлекателността и увеличаване дела на дуалната форма на обучение, както и подобряване на сътрудничеството между образователната система, работодателите и социалните партньори за повишаването на качеството и утвърждаването ѝ.

Сред дейностите, които ще се реализират, е

провеждане на пробно стажуване в партниращи предприятия за ученици в първи гимназиален етап.

Те ще играят ролята на подготвителна фаза за обучението в реална работна среда при работодател, провеждано във втори гимназиален етап. В пробно стажуване могат да участват ученици от VIII, IX и Х клас без значение от формата, в която се обучават.

Стажуването ще се провежда в рамките на от 3 до 5 работни дни с продължителност от минимум 6 часа дневно при работодателя и под ръководството на наставник, както и с учител по професионална подготовка от училището, при необходимост.

Пробното стажуване ще даде възможност на учениците да се запознаят с реалните работни условия и технологичните процеси в предприятията. Ще позволи и да бъдат оценени техните професионални интереси.

В края на всяко пробно стажуване ще бъде извършвана оценка на професионалните интереси на гимназистите. Всеки ученик, преминал успешно участието си в пробно стажуване, ще получи сертификат, в който е посочена продължителността на заниманията.

За всеки ден от това стажуване гимназистите ще получават стипендия в размер на 20 лв.

По процедурата могат да се организират и информационни кампании сред работодатели, родители, ученици и широката общественост, както и кариерно ориентиране на учениците с цел повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в професионалното образование и обучение.

Сред останалите дейности, които могат да бъдат подкрепени, са осигуряване на оборудване, материали и консумативи за целите на дуалната система на обучение, осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда във втори гимназиален етап, организиране и провеждане на обучения на учители методици и на наставници, осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда с акцент върху изграждането на умения за професиите на XXI век – дигитални, зелени, преносими, ключови компетентности.

Писмени възражения и предложения по проекта на насоките за кандидатстване могат да бъдат направени в срок до 31 март 2025 г. включително.

Your Image Description

Свързани статии:

Прилагането на още една нова национална програма през 2025 г. – „Сигурност“, анонсира Министерството на образованието и наукатаМОН предлага Национална програма „Сигурност“ Разширяват се възможностите за провеждане на дуално обучение Българските ученици с четири награди от Европейския конкурс за млади учени Гимназистите усвояват 78 занаята чрез работа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: дигитални умениядуално обучениезелени умениянова процедурапробни стажовеПрограма "Образование"Репортерсин растежученици

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вдигат заплатите в университетите

Следваща статия

Млади театрали се събират във Велинград

Следваща статия
Млади театрали се събират във Велинград

Млади театрали се събират във Велинград

Усмихнатата страна на живота със синдром на Даун

Усмихнатата страна на живота със синдром на Даун

Платформа за сътрудничество между хора и машини

Платформа за сътрудничество между хора и машини

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"