Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 15, 17-23.04.2025 г.

Образователни приключения за малки и големи

Стела Маринова от Стела Маринова
17-04-2025
в Брой 15, 17-23.04.2025 г.
A A
Снимки „Ученически отдих и спорт“

Различни лагери, развиващи способностите на учениците чрез разнообразни извънкласни и извънучилищни дейности, спортни лагери и състезания, езикови ваканции, обучителни семинари, младежки събрания, конференции и фестивали, ученически и студентски планински походи, експедиции и излети сред природата. Богатата палитра от занимания за малки и пораснали се организира от „Ученически отдих и спорт“ ЕАД към Министерството на образованието и науката. Дружеството стопанисва и експлоатира ученически бази и имоти, спортни съоръжения, изпълнява туроператорска и агентска дейност. Екипът има дългогодишен опит в настаняването и обгрижването на ученически групи при провеждането на зелени и бели училища, морски и планински ваканции, организирането на автобусни екскурзии в България, обучителни ваканции и други мероприятия.

Двудневни и тридневни образователни и спортни приключения за малки и големи ученици организират от дружеството „Ученически отдих и спорт“ към Министерството на образованието и науката. Те включват както посещения на културни, исторически и природни забележителни в избрания регион, така и разнообразие от обучителни и спортни активности в базата за нощувка.

Училищата от цялата страна могат да избират между два варианта за двудневна екскурзия, на която да заведат своите възпитаници. Първият включва посещение на Археологическия музей в Сандански и на античния град Хераклея Синтика с нощувка в база „Мрамор“ – Сандански. Втората екскурзия се нарича „По следите на миналото“ и включва спирки в двореца „Царска Бистрица“ и Цари Мали град, като нощувката е в база „Шумнатица“ – Боровец. Допълнителна възможност за двудневно приключение е „Пещерно-изследователска експедиция „Бачо Киро“ с нощувка в база „Видима“ – Априлци, на Дружеството.

Вариантите за тридневни занимания с акцент върху образователната и спортната дейност за децата са три.

Учениците могат да се включат в „Приключенска академия“ в Рила или Централен Балкан, като нощувките са съответно в базите „Шумнатица“ – Боровец, и „Видима“ – Априлци. Другият вариант е зелено училище с нощувка в база „Мрамор“ – Сандански.

„Целта на двудневните и тридневните програми е да ангажираме децата по време на престоя им както с различни обучителни и спортни дейности, така и да им подсигурим посещения на исторически и природни забележителности, паркове, екопътеки, пещери, които се намират в района на избраната от тях база“, споделя пред „Аз-буки“ изпълнителният директор на „Ученически отдих и спорт“ доц. д-р Илия Гътовски.

И допълва, че във всички бази е осигурен достъп до интернет, но увлечени в заниманията, децата забравят за телефоните.

За да дават възможност на учениците едновременно да почиват сред природата и да се забавляват, от Дружеството подсигуряват инструктори, които да водят образователните и спорните активности в базите.

Сред тях има планински водачи, водни спасители, специалисти по алпийско катерене, спалеолози и пещерняци, ръководители по народни танци.

„Инструкторите организират по няколко занимания за учениците по време на двудневните и тридневните програми. Някои от тях са с обучителна цел – разказват на децата за историческите обекти. Други дейности са насочени към придобиване на умения и знания в областта на планинарството и пребиваването сред природата, които са необходими от ранна детска възраст“, посочва доц. Гътовски.

Инструкторите преценяват какви да бъдат заниманията по време на двудневните и тридневните програми спрямо възрастта на децата,

допълва и Васка Костадинова, специалист „Маркетинг и реклама“ в Дружеството. Дава за пример, че през миналата година най-малките участници в заниманията са от детска градина в Сандански и програмата е адаптирана специално за тях.

Двудневната екскурзия в Сандански започва с образователна лекция за региона. Първия ден децата посещават Археологическия музей в града и се разхождат в живописния градски парк „Св. Врач“, а вечерта завършва със забавна дискотека. Вторият ден започва с утринна гимнастика и продължава с посещение на античния град Хераклея Синтика, съпроводено от образователна лекция.

Екскурзията с нощувка в Боровец започва с надникване в царските покои в „Царска Бистрица“ и опознаване на планинския курорт. Вечерта е организирана дискотека с развлекателни игри. След утринна ведрина на втория ден децата се отправят към Цари Мали град, където се запознават с легендата за римската крепост.

Първият ден от пещерно-изследователската експедиция включва преминаване през пътеката на Индиана Джоунс и три лекции – „Планински трекинг и движение в планината“, „Пещерите – подземни богатства на България“ и „Какво се крие под земята?“. В рамките на втория ден приключенците ще се запознаят с района на Дряновския манастир и ще влязат в лабиринта на пещерата Бачо Киро.

Още по-разнообразни са дейностите, които могат да бъдат организирани за децата по време на тридневните спортно-обучителни програми. Заниманията през първия ден от зеленото училище в Сандански включват образователна лекция за региона, забавни опознавателни, както и щафетни игри, обучение за работа с карта и компас и полезни практики за пребиваването на открито и справянето в трудни ситуации. Вечерта е организирана викторина. Въпросите за нея се подготвят спрямо съответната група.


Вторият ден започва с интерактивна игра „Парк „Свети Врач“. Останалата част от деня преминава в творчески занимания – арт работилница, театрално занимание „Сцена на вековете“ и за финал – Вечер на таланта.

Дейностите през последния ден включват турнир от типа „Игри на волята“ и по избор посещение на минерален басейн с плажуване или на Археологическия музей в Сандански. Последната вечер има и дискотека.

Заниманията в Боровец или Априлци започват с лек преход, който съчетава живописни гледки и няколко игри, през които децата преминават, следвайки вярната пътека от отборната карта. Вечерта се събират край лагерния огън, за да научат любопитни истории, факти и легенди за региона, в който се намират.

Програмата за всеки от следващите два дни включва и по една лекция с практически елементи. Едната учи децата какви действия да предприемат при бедствия и аварии, а другата – как да окажат първа помощ на пострадал. Костадинова допълва, че в базите в Шумнатица и в Сандански има конферентни зали. Те дават възможност да се провеждат занимания, ако метеорологичните условия не позволяват те да бъдат навън. Така палатките вместо навън могат да се разпъват вътре, ако вали.

Приключенията в Априлци и Боровец включват още турнир тип „Игри на волята“, пътеката на Индиана Джоунс (компилация от няколко приключенски въжени елемента в гората), лабиринт на времето „Руническите символи“, стрелба с лък и приключенската игра „Търсене на съкровище“. След изпълнените с дейности дни за децата са организирани дискотека и вечер на таланта.

Възможността в базите да бъдат настанявани само училищни групи, привлича учениците, тъй като децата могат да изразяват емоциите си, да тичат и да играят, без да се съобразяват с външни туристи.

Всяка от базите предлага различни удобства.

„Шумнатица“ в Боровец има капацитет до 140 деца и разполага с 26 дка двор, който позволява организирането на различни игри. Между дърветата е направен и импровизиран амфитеатър с пейки и сцена, който дава възможност вечер гостите да покажат своя певчески, танцувален или комедиен талант. „Видима“ в Априлци е с капацитет от 55 души и има два терена – за баскетбол и за тенис на корт. „Мрамор“ в Сандански е за 70 души и се намира в непосредствена близост до спортната база в града и на 10 минути пешеходно разстояние от центъра.

Изпълнителният директор на „Ученически отдих и спорт“ уточнява, че тематичните програми се различават от летните 10-дневни лагери, които предлагат от Дружеството, защото включват цялостна организация – от застраховките и транспорта (при желание от групата) до подсигуряването на пълен пансион от три хранения, нощувка и инструктори, които да водят спортните занимания за децата и беседите по време на посещение на историческите забележителности.

Двудневните екскурзии са на цена от 59 лв., а „Пещерно-изследователска експедиция „Бачо Киро“ – 110 лв. „Приключенска академия“ и зеленото училище са по 159 лв. за трите дни. Транспортът до населеното място на училището, застраховката и входните такси за посещения на обектите не са включени в цената.

Your Image Description

Свързани статии:

За чисти вълни и плажове Ученическите екскурзии – с образователен маршрут Нови детски площадки и игрище в ясла „Моряче“ Може ли работодателят да дава социални придобивки в натура?

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Извън часоветеизвънкласна дейностизлет в планинатаученически екскурзииученически туристически лагери

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Енергия за бъдещето

Следваща статия

Ученици в Тетевен с идея за ергономичен стол

Следваща статия
Ученици в Тетевен с идея за ергономичен стол

Ученици в Тетевен с идея за ергономичен стол

Петокласници и шестокласници създават код за изкуствен интелект

Петокласници и шестокласници създават код за изкуствен интелект

11 училища със съвместна лаборатория по изкуствен интелект, технологии и умения за новата реалност

11 училища със съвместна лаборатория по изкуствен интелект, технологии и умения за новата реалност

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"