Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 51-52, 21.12.2023 г.

Ако родителите реагират бързо, решения се намират

В ПГ по икономика „Иван Илиев“ в Благоевград правят и онлайн срещи с тях, разказва педагогическият съветник Илия Вълчев

Зина Соколова от Зина Соколова
21-12-2023
в Брой 51-52, 21.12.2023 г.
A A

Илия Вълчев е педагогически съветник в Професионалната гимназия по икономика „Иван Илиев“ в Благоевград. Тази година той получи едната от двете награди на Министерството на образованието и науката „Константин Величков“ в категорията „Постижения в работата с деца и ученици за преодоляване на проблемно поведение“. Той прилага най-новите постижения в областта на превенцията на зависимости и агресия – тема, която става все по-проблемна и за която се търсят решения, за да бъде училището сигурна и спокойна среда за деца и учители. Неговата работа подпомага психичното развитие и здраве на учениците, както и тяхната подготовка за образователен и професионален избор и адаптирането на учениците към образователната и социалната система.

 

Богатият му опит е полезен за споделяне от цялата система. Като част от екипа по обхват, той е помогнал за реинтегриране и връщане на ученици в училище – в ПГ по икономика „Иван Илиев“ няма отпаднали от образователната система ученици. От комисията за работа с трудно успяващи и застрашени от отпадане ученици е изготвена програма за превенция на ранното напускане на ученици и задържането им в училище, в която са представени конкретни мерки за реализиране на определените дейности, проучване и анализиране на основните причини за отсъствията на учениците и риска от преждевременно напускане на образователната система.

Илия Вълчев има допълнителна квалификация – учител по философия. Председател е на училищната комисия за взаимодействие с Ученическия съвет, както и на комисията за работа с трудно успяващи и застрашени от отпадане ученици и деца в риск и превенция на ранното напускане на училище. Председател е на координационния съвет за противодействие на училищния тормоз и насилие. Член е на училищната комисия за превенция на противообществените прояви на учениците, на комисията по охрана на труда и гражданска защита от природни бедствия и други, комисията за организиране и провеждане на оценяване качеството на професионалното образование и обучение, член е на консултативния съвет към директора, както и на координиращия екип за обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие.

Участва в много вътрешноинституционални квалификационни курсове, като „Невербална и вербална комуникация“, „Ранно откриване на професионалното прегряване и взаимна подкрепа на преподавателите“, „Споделяне на придобити знания и умения за използване на технологиите в учебния процес“ от участие в обучение Technology in the Classroom, „Дигитални умения и иновативни подходи в класната стая“, „Здравос­ловен начин на живот“, „Управление на конфликти“, „Емоционална грамотност и интелигентност“, „Добри практики, заимствани от чужди образователни системи“, „Атестиране и портфолио“ и други.

„В началото, когато учениците дойдат в VIII клас, два-три месеца, докато се адаптират, има нарушаване на правилата, но след това нещата се регулират – казва Илия Вълчев. – Нямаме случаи на насилие, в междучасията има закачки, но сериозни прояви на агресия не сме имали много отдавна. Преди години имаше спречквания между наши ученици и деца от друго училище, стана инцидент в центъра на града в извънучебно време. Но където и да случи подобно нещо, веднага се задействат координационният механизъм за взаимодействие между институциите, Отделът за закрила на детето инициира среща между представители на всички страни – училище, родители и инспектори от Детската педагогическа стая. За щастие, това са много редки случаи.“

С родителите се работи най-вече чрез Училищното настоятелство, на което Вълчев е член от 15 години. От три години има и Обществен съвет. Когато възникне проблем, веднага се организират индивидуални срещи с родителите и с класните ръководители. Има случаи, когато нещата се случват по-трудно най-вече поради факта, че последните години много ученици са оставени при баба, дядо заради това, че родителите им са в чужбина. Но и в тези случаи педагозите успяват да се свържат с родителите по интернет. Дори по време на пандемията са организирали подобни онлайн срещи. Когато родителите реагират бързо, проблемът се решава веднага.

„Нямаме отпадащи в нашето училище, но в квартала, където сме, има такива ученици – казва педагогическият съветник. – Включен съм в екип с район на действие кв. „Ален мак“, в който се намира гимназията, и заедно с колегите социални работници и инспектор от Детската педагогическа стая към 2. РУ правим посещение на адрес по предварително изготвени протоколи от РУО – Благоевград. В момента в гимназията се работи по програма на Дирекция „Национална полиция“, откъдето са подготвили серия от лекции по темата за превенция на наркотици и зависимости, трафик на хора – и за XII клас, и за по-малките.“

В ПГ по икономика „Иван Илиев“ учат 518 деца. От 2004 г., когато Илия Вълчев постъпва на работа, техният брой е намалял наполовина – преди е имало по 8 паралелки във випуск, сега са по 4. Комуникацията с децата не е трудна, стига човек да знае как да подходи. Споделя, че консултациите относно проблеми извън училищния живот, в повечето случаи са за ученици, чиито родители не живеят заедно или работят в чужбина.

За часовете, в които замества отсъстващи учители, има подготвени теми. Знае, че децата не обичат много презентациите. Предпочитат да разговарят с него, да обсъждат казуси. Използва часовете на класа и за кариерно ориентиране. Илия Вълчев подготвя учениците за участие в традиционната за града „Училищна панорама“. Тя се организира от Центъра за личностно и творческо развитие на децата на Благоевград с цел информиране на учениците и техните родители за предлаганите профили и професии в профилираните, професионалните гимназии и средните училища от община Благоевград, включени в държавния план прием, и повишаване на интереса към професионалното образование и обучение.

Your Image Description

Свързани статии:

Усмивки, които стоплят Зелени победители Признание за педагози в професионалното образование Проф. Ланджов ще ръководи МУ – София

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Прочут народен певец ръководи бургаско училище

Следваща статия

Където всеки учи да може всичко по свой начин

Следваща статия
Където всеки учи да може всичко по свой начин

Където всеки учи да може всичко по свой начин

Да научиш чуждия език като майчин

Да научиш чуждия език като майчин

Дом на традиции  и вековна история

Дом на традиции и вековна история

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"