Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.

Запазват неизразходени пари за медиаторите

Всички училища с концентрация на деца и ученици от уязвими групи ще получат средства за назначаването им

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-01-2024
в Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.
A A

Държавните и общинските детски градини и училища с концентрация на деца и ученици от уязвими групи няма да загубят неизразходените през 2023 г. средства за образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя.

А средства за назначаването им през 2024 г. ще получат всички училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от уязвими групи. Това предвижда проект на Постановление на Министерския съвет за изменение на Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование, публикуван за обществено обсъждане.

Измененията в Наредбата се налагат поради забавянето при приемането на бюджета за 2023 г. на Постановлението за изпълнението му и свързаното с това забавяне при предоставянето на средствата за работа с деца и ученици от уязвими групи през миналата година. Това постави училища и детски градини пред обективна невъзможност да усвоят предоставените им средства до края на 2023 г. Затова се предлага отлагане с една година на разпоредбата от Наредбата, приета през юли миналата година, съгласно която средствата за съответната година се намаляват с размера на неизразходваните средства, предоставени от държавния бюджет на същото основание през предходната година.

Освен това с една година се отлага и влизането в сила на разпоредбата от Наредбата, съгласно която средствата следва да се определят на база броя на назначените образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя към 1 януари на съответната календарна година, но не повече от разчетения брой в Приложение 6в към Наредбата. Така средства ще получат всички училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от уязвими групи, като онези, които не са назначили образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя, ще могат да направят това през тази година.
За 2023 г. средствата за назначаване на образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя са предоставени на база назначен брой персонал към 30 юни 2023 г., но не повече от разчетения в Приложение 6в към Наредбата. Той варира от 0,25 щатни бройки за училище с до 100 ученици от първа група до 3,5 щатни бройки за школо с над 700 ученици от пета група.

На тази база средства по този елемент на финансирането са получили 720 детски градини и училища от всичко 1678 образователни институции с концентрация на деца и ученици от уязвими групи (515 детски градини и 1163 училища), или 42,91 на сто.
Предложените изменения на Наредбата ще позволят на тези 720 детски градини и училища с 116 819 деца и ученици, получили финансиране за назначен брой медиатори, социални работници и помощници на учителя, да ползват по предназначение предоставените им средства и през 2024 г. А останалите 958 детски градини и училища със 109 286 деца и ученици, които не са назначили медиатори, социални работници и помощници на учителя и не са получили финансиране, ще имат възможността да назначат персонал на изброените длъжности през настоящата година. Очаква се броят на назначените през 2024 г. да се увеличи с до 436 бройки в резултат на осигуреното финансиране.

Размерът на финансирането, което МОН ще предостави за една пълна бройка образователен медиатор, социален работник или помощник на учителя, за 2024 г. ще бъде 16 000 лв., тоест 1333 лв. месечно. Средствата са целеви и не могат да се използват за други цели.
Бележки, становища и предложения могат да бъдат изпращани към дирекция „Финанси“ – МОН (k.yordanov@mon.bg) до 18 януари 2024 г.
включително.

Your Image Description

Свързани статии:

STEM центровете ще се одобряват с концепция Тъжни резултати от PISA 2022 И нека силата бъде с теб… Летящи динозаври летели в небето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Удължават се две национални програми

Следваща статия

Завръщане у дома

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Завръщане у дома

Снимка на броя

Снимка на броя

Проф. Никола Владов, хирург:  Медицината ме научи  да бъда решителен

Проф. Никола Владов, хирург: Медицината ме научи да бъда решителен

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"