Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Най-важната задача е да се осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца, заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева

Целта на МОН е те не само да бъдат временно върнати в клас, а да бъдат трайно включени в образователната система

Диляна Кочева от Диляна Кочева
14-03-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Олег Попов Зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева (вдясно) и представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн се включиха в конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: Предизвикателства и възможности“

„Най-важната задача на МОН е да осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца.“ Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева по време на конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: Предизвикателства и възможности“. Тя уточни, че уязвими могат да бъдат както деца от крайно бедни семейства, така и такива, които растат в семейства без присъствието на родител и говорят на майчин език, различен от българския.

Митева посочи, че през последните години МОН предприема редица мерки и осигурява държавно финансиране по национални програми за приобщаване на децата от социално уязвимите групи към образователната система.  По думите й 8000 деца от уязвими групи годишно се връщат обратно в училище чрез Механизма за обхват.

„Целта ни е тези деца не просто да бъдат временно върнати в клас, а да бъдат трайно включени в образователната система“, каза още зам.-министър Митева.

От своя страна, представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн посочи, че данните за много страни в Европа, в това число и за България, показват, че в образователната система все още на места се наблюдава дискриминация и липса на приобщаване. Тя посочи, че у нас най-сериозен е проблемът в училищата и детските градини в област Сливен. Там е най-голям броят на децата, които не са обхванати от детски градини и училища. Друг проблем, който открои, е, че у нас има много бедни семейства, които не могат да си позволят да отделят необходимите средства, за да изпратят децата си на училище.

„От УНИЦЕФ вярваме, че можем да преодолеем всички бариери, стига да работим заедно“, категорична е Кристина де Бройн.

„До този момент фокусът на работата на регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в страната бе работата с деца със специални образователни потребности. Това ще се промени скоро.

Приобщаващо образование означава качествено образование за всички“, каза директорът на РЦПППО – София-град, д-р Калоян Дамянов.

Той посочи, че са необходими спешни мерки относно три проблема, свързани с включването в образователната система на деца от социално уязвимите групи.

Първото е да се спрат да се поставят грешни диагнози – децата с различен майчин език от българския не са деца със специални образователни потребности. Втората мярка, която трябва да се предприеме, е да се насърчи участието на родителите в учебния процес, а третата – да се повиши осведомеността сред учителите и останалия персонал за историята и културата на ромите. „Оказва се, че за много от нас, те са напълно непознати“, завърши той.

Your Image Description

Свързани статии:

Заместник-министър Наталия Митева: Започва нов модел на преподаване, ориентирано към умения за живота Министър Галин Цоков: Приобщаващото образование е водеща политика в българското училище МОН подкрепя висшите училища да привличат чуждестранни студенти Палитра от изкуства в Националния дворец на децата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: деца от уязвими групизам.-министър Наталия МитеваКристина де Бройнприобщаващо образованиеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

30 млн.лв. за ремонт на студентски общежития в София, Пловдив и Велико Търново

Следваща статия

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Следваща статия
Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

15. СУ „Адам Мицкевич“ в София откри учебна оранжерия

15. СУ "Адам Мицкевич" в София откри учебна оранжерия

Последни публикации

  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“
  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"