Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Новини Новини 2024

Първата открита студентска аудитория в МОН (видео)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
02-07-2024
в Новини 2024
A A
Снимки – Пресцентър на МОН

Студенти и докторанти от Университета „Проф. д-р Асен Златаров“ в Бургас гостуват в Министерството на образованието и науката и показват как създават интерактивни задачи и образователни ресурси за ученици.

Демонстрацията е част от инициативата на служебния министър на образованието и науката Галин Цоков „Открита класна стая в МОН“, която

цели да покаже, че съвременното образование може да се случва навсякъде.

За първи път в нея се включват и представители на висшето образование, съобщават от пресцентъра на МОН.

„Първата открита студентска аудитория в МОН е свързана с подготовката на бъдещи учители, което е изключително важно за развитието на нашата образователна система“, казва проф. Цоков.

По думите му, креативността, интегралността на знанието, творческият подход са от ключово значение при съставянето на уроците и задачите.

Министърът отбелязва, че когато на педагозите им е интересно и умеят да работят в екип, те ще могат да провокират любопитството на учениците и на децата и ще ги научат да работят заедно.

„Без студентите да преживеят в аудиторията създаването на уроци, без участието им в съставянето на въпросите и задачите те няма как след това да мотивират децата и учениците, с които ще работят“, казва още проф. Цоков.

Той подчертава, че

чрез съвременните технологии и използването на игрови методи учениците могат да бъдат по-мотивирани в класната стая.

Под ръководството на доц. д-р Красимира Димитрова в първата открита студентска аудитория в МОН работят четири отбора на студенти от специалностите „Предучилищна и начална училищна педагогика“, „Начална училищна педагогика и чужд език“ и „Предучилищна педагогика и чужд език“.

Представена е практика, свързана с прилагане на компетентностния подход в образованието и използването на иновативни технологии в процеса на преподаването и ученето, посочва доц. Димитрова. Така се създават интересни и забавни за учениците ресурси, които са и с много висока педагогическа и съдържателна стойност.

Преподавателят в Бургаския университет отбелязва, че към Центъра по иновативни образователни технологии в тяхното висше училище е оборудвана зала по Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“ на МОН, чрез която се насърчава ефективното използване на информационни и комуникационни технологии в образованието и науката.

Студентите прилагат различни технологии

– програмируеми устройства BeeBot и Ozobot, платформата за виртуална и добавена реалност EON-XR. В хода на работата те интегрират в нови уроци знания от областта на математиката, общество и природа, технологии.

Първият екип създава енциклопедична задача по математика за IV клас. Под игрова форма и работа в екип учениците трябва да открият любопитна информация за най-голямото животно, най-високата сграда, най-скъпия сладолед и др. Включена е и задача, свързана с учебния предмет компютърно моделиране. Студентите създават трасе за робота Озобот, който преминава точки по трасето, на което се поставя картина за съответния факт, който е получен при решаването на математическите задачи. Това се постига чрез програмиране с основните цветове, които означават различна команда за робота.

Работата на втория екип включва енциклопедични задачи по математика за IV клас, чрез които да открият интересни факти за Слънчевата система. Студентите създават образователни ресурси за виртуална и добавена реалност в платформата EON-XR. Те са оборудвани с очила за виртуална реалност, камера за заснемане на 360-градусови изображения и мобилно устройство, необходимо за използване на добавена реалност. С помощта на тези технологии студентите създават виртуални преживявания за бъдещите си ученици. Мобилното устройство с приложение EON-XR за добавена реалност позволява те да видят 3D модели на планети и други небесни тела, да ги разделят на различни елементи и да виждат пластовете, да ги разглеждат от различни страни.

Третият екип също разработва енциклопедични задачи по математика за четвъртокласниците. Чрез тях учениците могат да открият интересни факти за богатата история и разнообразната география на страната ни. Тук студентите интегрират събраната информация в интерактивна игра в платформата Kahoot. Тя включва различни въпроси, свързани с историята и географията на България, които предизвикват любопитството и знанията на учениците. Екипът включва в играта и експерти от МОН, които се надпреварват със студентите по бързина и знания.

Тематични задачи за детската градина, вдъхновени от лятото, създава четвъртият екип. Те също включват математиката – с пчеличка, която трябва да премине през весел лабиринт със забавни картинки. Разработено е и табло, по което да се движи програмируемата пчела Beebot. Тази играчка трябва да бъде кодирана така, че да преминава през различни точки на таблото, изпълнявайки малки задачи и преодолявайки препятствия. С тази игра учителите създават умения у децата да се ориентират в пространството – напред, назад, встрани.

В края на практиката министър Цоков изрази увереност, че

има много голяма добавена стойност от изпълнението на националните програми за подготовка на учители и на преподаватели,

които подготвят бъдещи педагози. Той поздрави студентите за това, че са избрали учителската професия, и им подари фототипно издание на „Детинска мъдрост“ – първото ръководство за работа с деца, написано от Никола Живков през 1887 година. Министърът пожела на бъдещите учители да следват традициите в педагогиката, но и да бъдат отворени за новостите.

Проф. Цоков връчи на ръководителката им доц. Красимира Димитрова плакет на МОН за участието в инициативата и за резултатите, които постигат.

На открития урок присъстваха служебните заместник-министри на образованието и науката Емилия Лазарова, Таня Михайлова, Наталия Митева и акад. Николай Витанов, както и експерти от МОН.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН се превърна в сцена за спектакъл Министър Галин Цоков откри форум за образованието на бъдещето Две детски градини с открит урок и изложба в МОН Министър Галин Цоков: Над 1000 преподаватели са обучени да прилагат иновативни образователни технологии и компетентностен подход при подготовката на бъдещи учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОНоткрит урокпроф. Галин ЦоковРепортерстудентиУниверситет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

10 наши учители отиват на фестивала „Наука на сцената“

Следваща статия

България влиза в европейски консорциум с най-модерната лазерна инфраструктура в света

Следваща статия
България влиза в европейски консорциум с най-модерната лазерна инфраструктура в света

България влиза в европейски консорциум с най-модерната лазерна инфраструктура в света

Откровения

Откровения

На чаша чай с родители

На чаша чай с родители

Последни публикации

  • 50 години с пулса на времето
  • Медалистът Борис Донков и неговият треньор Василка Йорданова: Успешният тандем учител-ученик се гради върху взаимно уважение и доверие
  • Споделена обич между деца, родители и учители
  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ, ГОДИНА XXXIII  / VOLUME 33, 2025
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • Актуално изследване на природонаучната грамотност при подготовката на учители
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • The Role of Higher Education for the Professional Realisation of Students – Problems and Prospects
  • Динамика на удовлетвореността от качеството на обучение на студентите от специалност ,,Мениджмънт на недвижимата собственост“ в УНСС
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Practice-Based Learning in Tourism Education
  • Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"