Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 34, 22 – 28.08.2024 г.

„Харвард“ остава номер 1 за 22-ри път

Шанхайската класация подрежда 1000 университета

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-08-2024
в Брой 34, 22 – 28.08.2024 г.
A A

Харвардският университет продължава дългогодишната си доминация и оглавява за 22-ри път Шанхайската класация на най-добрите висши училища в света. Негови подгласници отново са други два американски университета – „Станфорд“ и Масачузетският технологичен институт.

В челната десетка попадат още

„Кеймбридж“ (Великобритания), Университетът на Калифорния „Бъркли“ (САЩ), „Оксфорд“ (Великобритания), „Принстън“ (САЩ), „Калтех“ (САЩ), Колумбийският и Чикагският университет (САЩ).

Следват „Йейл“ (САЩ), „Корнел“ (САЩ), който поделя 12-тата позиция с най-високо класирания университет от континентална Европа – френския „Париж-Сакле“, Университетът на Пенсилвания (САЩ), Университетът на Калифорния в Лос Анджелис, Лондонският университетски колеж (UCL, Великобритания), „Джонс Хопкинс“ (САЩ), Университетът на Калифорния в Сан Диего, Вашингтонският университет и Университетът на Калифорния в Сан Франциско, който затваря Топ 20.

Сред първите 30 в света са и Швейцарският федерален технологичен институт в Цюрих, Университетът „Цинхуа“ (Китай), Университетът „Вашингтон“ в Сейнт Луис (САЩ), Пекинският университет (Китай), „Импириъл колидж Лондон“ (Великобритания), Университетът на Торонто (Канада), Университетът на Джъдзян в Ханджоу (Китай), Токийският университет (Япония), Рокфелеровият университет (САЩ) и Университетът на Мичиган в Ан Арбър (САЩ).

Академичната класация на световните университети, известна също като Шанхайска класация, е изготвeна за първи път през 2003 г. от Института по висше образование на Шанхайския университет „Дзяо Тун“. От 2009 г. е дело на независимата консултантска компания „Шанхай ранкинг кънсалтънси“.

Тя е сред трите най-влиятелни класации и е често възхвалявана за обективността си,

стабилността си и прозрачността на методологията си. В същото време е критикувана, че критериите за подредбата залагат прекомерно на научните изследвания, а не на обучението, както и че не се взема предвид адекватно размерът на оценяваната институция, което дава предимство на по-големите университети.

В Шанхайската класация попадат най-добрите 1000 висши училища, като са проучени над 2500 университета от цял свят. Подредбата им се основава на шест критерия, между които носителите на Нобелови награди и Филдсови медали (определяни като „Нобел“ по математика) сред възпитаниците и преподавателите на конкретния университет, броят на най-цитираните изследователи в тяхната дисциплина, определени от „Кларивейт“, на публикациите в изданията „Science“ и „Nature“ и на индексираните статии в „Web of Science“.

Нашето участие

Българско висше училище попада в Академичната класация на световните университети – Шанхайската класация, през 2019 и 2018 г., когато Софийският университет „Св. Климент Охридски“ е поставен в групата 901 – 1000 място.

Родни висши училища намират място в последното издание на друг рейтинг на Шанхайската класация – глобалната подредба на академичните дисциплини за 2023 г. Както „Аз-буки“ съобщи в края на 2023 г., в нея Медицинският университет в София попада в групата от 201 до 300 място на категорията „Клинична медицина“ на област „Медицински науки“. Софийският университет „Св. Климент Охридски“ пък е в групата 401 – 500 място в областта на физическите науки.

В рейтинга са класирани 1900 от участващите 5000 университета от 104 държави и региони в 55 дисциплини от направленията „Природни науки“, „Инженерни науки“, „Науки за живота“, „Медицински науки“ и „Социални науки“.

Your Image Description

Свързани статии:

Учени от 5 държави обсъждат новостите в архитектурата Организират академия за жени предприемачи Висшите училища се представят в Плевен Откриха редица нарушения в ЮЗУ

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Академична мрежакласацияХарвардШанхай

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Снимка на броя: ДГ №14 „Дружба – Варна

Следваща статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 34/2024 г.

Следваща статия
Вестник „Аз-буки“ – брой 34/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 34/2024 г.

Доц. Елка Трайкова, научен секретар на направление „Културно-историческо наследство и национална идентичност“ в БАН: Трудно се възстановяват изгубени позиции

Доц. Елка Трайкова, научен секретар на направление „Културно-историческо наследство и национална идентичност“ в БАН: Трудно се възстановяват изгубени позиции

Позиция на МОН

Позиция на МОН

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"