Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Министър Галин Цоков награди учители новатори

Педагозите са отличени за прилагането на технологии и иновативни практики, чрез които възпитават децата и учениците в критично мислене

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-08-2024
в Новини 2024
A A
Снимки Пресцентър на МОН

Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков награди учители новатори в прилагането на технологиите, изкуствения интелект и иновативни практики в детски градини и училища, съобщи пресцентърът на МОН. Това става по време на заключителния семинар на тема „Развитие на критичното мислене на децата и учениците в информационното общество – електронните устройства, медиите и фалшивите новини“, организиран от Синдиката на българските учители (СБУ).

„Вътрешната професионална и личностна мотивация и постоянният стремеж да бъдем по-добри, да сме до децата и учениците – всичко това е най-общо мисията на учителя“, коментира министър Цоков.

Той посочва, че темата на конкурса тази година е актуална и визионерска, защото критичното мислене в контекста на навлизането на изкуствения интелект и дигиталните технологии през следващите години ще трансформират българското образование. По думите му

подходът на такива учители визионери през годините много пъти се е превръщал в национални политики в българската образователна система.

„В контекста на бума на технологиите социално емоционалното развитие и уменията за творческо мислене ще бъдат изключително важни”, отбелязва още проф. Цоков.

Министърът заявява, че редица изследвания показват, че с навлизането на изкуствения интелект и технологиите ще се увеличава и нуждата от обучение към критично мислене, към задаването на точните въпроси, за да се намери вярното решение. Той поздравява организаторите на конференцията, че поставят тема, която ще е водеща в процеса на трансформиране на образователната система и че създават мрежи от съмишленици във формирането на новости в образователната система.

Проф. Цоков връчва плакет на МОН на д-р Янка Такева и отличава част от учителите иноватори.

Специалната награда на МОН по време на конкурса получават Илия Михайлов и Светлана Еленкина от СУ „Георги Брегов“ в Пазарджик.

Двамата заедно със свои ученици и с помощта на журналисти от национални медии са създатели на първия училищен подкаст в Пазарджик „Радиo Чиксалън“, който се слуша и извън училището.

В раздел „Добри практики“ за работа в подготвителна група са отличени Виолета Гълъбова, директор на 175. ДГ „Слънчеви лъчи“ в София, и учителите Моника Методиева и Фроса Галовска. Чрез своя проект „Логоритмика те подготвят децата да различават на своето равнище истинско от неистинско.

В категорията „Извънкласни дейности – І – ХІІ клас“ за добри практики е наградена Стефка Николаева от СУ „Николай Катранов“ в Свищов, която представя „Електронните устройства в детския свят“. Тя разказва как повишава информационната култура и критичното мислене на своите ученици с помощта на образователни платформи и „Дигитална раница“ на МОН.

За „Добри практики“ при извънучилищни дейности е отличена Стамена Христова от Варна за проекта ѝ „Интерактивен куклен театър“. Той се реализира от сдружение „Образовай и вдъхновявай“ съвместно с Центъра за детско развитие „Усмивки“ и интеграционно образователения център „Интегрико“ във Варна. Педагозите прилагат иновативни практики, разработват образователни материали, съобразени с детските потребности и базирани на ефективни игрови подходи.

За научно есе на тема „Изкуственият интелект в образованието – възможности и предизвикателства пред учителя“ е връчена грамота на Жени Лозева, учител в НУ „Алеко Константинов“ в Харманли.

Отделно СБУ и партньорите на конкурса отличават с множество награди участвалите учители от детски градини и училища от цялата страна за техните представени практики чрез презентации и видеа на ученици, включени в различни занимания, които им помагат да изграждат критично мислене и информационна култура. Изкуството се оказва ключов инструмент за формиране на вкус към красивото и стойностното в работата на учителите.

По време на дискусиите неизменно присъства и темата за използването на изкуствения интелект с образователна цел.

На церемонията по награждаване присъстват и заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, началниците на регионалните управления на образованието, директори на дирекции в МОН и университетски преподаватели, ангажирани с квалификацията на учителите.

Your Image Description

Свързани статии:

Близо 16 000 ученици се обучават в професионални паралелки в областта на икономиката МОН публикува насоки за използване на изкуствен интелект в училище 2. СУ „Акад. Емилиян Станев“ в София ще предлага програмиране на изкуствен интелект Министър Галин Цоков поздрави дипломиращи се студенти педагози

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятизкуствен интелектМинистър Галин ЦоковнаградиНоваториСБУТехнологииучители

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Организират курсове по математика и физика за първокурсници

Следваща статия

Природоматематическата в Кюстендил става част от „Училища за пример“

Следваща статия
Природоматематическата в Кюстендил става част от „Училища за пример“

Природоматематическата в Кюстендил става част от „Училища за пример“

Дом по мярка на нашите деца

Дом по мярка на нашите деца

Две ученички от Ардино със самостоятелна изложба

Две ученички от Ардино със самостоятелна изложба

Последни публикации

  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"