Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 51-52, 19.12.2024 г.

Двигатели за промяна и растеж

Първият Център за високи постижения отвори врати във видинската Професионална гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-12-2024
в Брой 51-52, 19.12.2024 г.
A A
Новият Център за високи постижения във видинската гимназия разполага с най-съвременна техника по изучаваните предмети. Снимки Авторът

Първият от общо 28 центъра за високи постижения бе открит преди дни във видинската Професионална гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“. В него е създадена високотехнологична база, която предоставя възможност за съвременно обучение в областта на електрониката, компютърната техника, електротехниката и енергетиката, туризма и икономиката, отговарящо на технологичните трансформации в XXI век и променящите се изисквания на пазара на труда.

Изграждането на центъра стана възможно с безвъзмездното финансиране по процедура „Изграждане на центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение“ по Механизма за възстановяване и устойчивост на Европейския съюз.

„Днес е празник, защото сме инвестирали в нашите ученици. Тук, в тази гимназия, екипът защити успешно проект, който виждаме реализиран. Виждаме как трябва да изглежда едно българско професионално училище – модерно, със съвременна техника, внедряващо най-новите методи в обучението, съвременна социална среда, със зелени кътове за отдих и спорт“, заяви при откриването служебният зам.-министър на образованието и науката Наталия Митева.

Тя отбеляза още, че създаването на мрежа от професионални училища с подобни цент­рове за високи постижения в страната, които работят в тясно взаимодействие с бизнеса, е посоката на развитие на българското професионално образование.

Най-мащабната дейност, която е изпълнена по проекта, е ремонтирането и обзавеждането на учебната сграда, построена през 1967 г. като производствен цех.

Вътрешният двор е оформен като парково пространство за почивка на учениците. Изградени са модерни кабинети и конферентна зала, оборудвани с най-съвременна компютърна и специализирана техника по изучаваните предмети. Центърът разполага с кабинети по програмиране и приложен софтуер, по проектиране на електронни схеми, операционни системи и др.  За нуждите на практическото обучение са доставени преносими компютри, модули, стендове, инструменти, апаратура, фотоволтаичен соларен тренажор, истински робот за часовете по мехатроника.

Новият учебен комплекс ще бъде зах­ранван от фотоволтаична централа, а в него учениците и учителите ще  работят съвместно с представители на бизнеса и на различни университети. Изграждането на Центъра започна в края на март тази година.

Стойността на проекта е близо 3,5 млн.лв., от които безвъзмездно финансиране в размер на 2,9 млн.лв. и национално финансиране от 577 000 лв.

Лентата прерязаха зам.-министър Наталия Митева, изпълнителният директор на ИА „Програма за образование“ проф. Георги Вайсилов, кметът на Община Видин д-р Цветан Ценков и директорът на гимназията Мариета Георгиева. На събитието присъстваха представители на Регионалното управление на образованието, директори на училища от Видинска, Монтанска и Врачанска област.

„Надявам се този иновативен център да бъде основата за изграждането на мощна и иновативна структура в Северозападна България, която да дава огромен шанс за развитие не само на бизнеса, а и на всеки, който има желанието да се реализира в промишлеността или в професионален аспект. С привличането и установяването на все повече фирми инвеститори във Видин, както и във връзка с големия интерес към Южната индустриална зона „Видахим“ много скоро нашите съграждани ще започнат да се връщат в града“, коментира кметът д-р Цветан Ценков.

*По текста работи Борислава БОРИСОВА

Мариета Георгиева, директор:

„Неуморно продължаваме да се грижим децата, които влизат в нашето училище, да излизат със самочувствие. Защото може да сме най-малкият регион, може да сме градът и областта, където най-малко от децата завършват в един випуск, но това пък ни дава самочувствието, че завършвайки, те са високоотговорни. Печелят награди, състезания и конкурси.

  Това, върху което работим, са самочувствието и амбицията на учениците. Грижим се, обучаваме и подкрепяме младите хора, за да бъдат естествени и най-вече да вярват в себе си. И това дава резултати.

Център за високи постижения означава неуморен труд, инвестиране на енергията и сърцата на всички учители децата да успяват. Неслучайно 30 на сто от нашите учители са наши бивши ученици.“
Проф. Георги Вайсилов:

„Тук, във Видин, на практика виждаме какво се постига с инвестиции от европейски фондове.

Идеята е тези центрове за високи постижения да станат двигател за обмяна на опит с останалите професионални гимназии в различните облас­ти, за да се мултиплицира ефектът на тази създадена структура.

Затова през следващата година се предлагат много възможности на училища, общини и работодатели за кандидатстване по различни програми за финансиране и надграждане на изграденото до момента.

Българските училища вървят напред към това да имаме единство между индустрията и националното образование, и видинската професионална гимназия е пример затова.“


Your Image Description

Свързани статии:

Одобриха осем операции по Програма „Образование“ за общо 514 млн. лева Двойно повече деца от уязвими групи завършват училище Подготвят учениците за 15 нови професии в реална работна среда Зелена светлина за изграждането на Националния и на регионалните STEM центрове

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Видинвисокотехнологична базаДенятМариета ГеоргиеваНаталия МитеваПГ „Проф. д-р Асен Златаров“проф. Георги Вайсилов

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

УниБИТ връчи наградите „Ябълка на познанието“

Следваща статия

Отличиха най-добрите студенти на ТУ – Варна

Следваща статия
Отличиха най-добрите студенти на ТУ – Варна

Отличиха най-добрите студенти на ТУ – Варна

Червена пейка срещу насилието над жени в пловдивски училища

Червена пейка срещу насилието над жени в пловдивски училища

Техническият в София отличи свои изследователи

Техническият в София отличи свои изследователи

Последни публикации

  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination
  • Най-добрите математици сред студентите
  • Games in Function of Development of Multiplication Skills
  • A Pedagogical Method of Teaching Nested Loops in Introductory Programming Courses
  • Българските азбуки и чатджипити
  • Предизвикателства на дигиталната трансформация в обучението за комуникация при кризи
  • Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности
  • Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст
  • Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти
  • Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители
  • Сп. „История“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • „Аз-буки“ проведе семинар за публикуване на научни изследвания във ВТУ „Тодор Каблешков“
  • Снимка на броя: За глаголицата с обич
  • Над 48 000 зрелостници на матура по профилиращ предмет или по професия
  • Български учени привлякоха вниманието на Би Би Си

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"