Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 36, 2019

Приключения с хора и животни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-09-2019
в Брой 36, 2019
A A
През юни се проведе втората част на заниманието „Моделиране на защитени видове животни“. То е анимирано от френските доброволци Жулиет Шевалие от Vlahi Nature School и Амори Льометр. Децата оцветяват изработените от тях животни и се стараят да предадат оригиналната окраска на саламандъра и леопардовия смок. Жулиет Шевалие им показва как могат да рециклират парчета от стари чорапи, като ги използват за изработване на екологични гъби. Накрая заниманието завършва със забавни игри с модулите в Музейния детски кът

Може ли залите на един музей да се превърнат в класни стаи? Категорично – да, казват учители от СУИЧЕ „Свети Климент Охридски“ – Благоевград. За пример дават образователните пакети на Регионалния исторически музей в Благоевград. Те позволяват интересно и лесно, по  впечатляващ и мотивиращ начин да се преподава и усвоява материалът по „Човекът и природата“ и „Човекът и обществото“.

Партньорството училище – музей започва още от учебната 2014/2015 г. Очевидната „пропаст“ между деца и природа мотивира музейните работници и през 2015 г. те разработват пилотно образователен пакет от 8 занимания: „Животът на Земята“, „Растения и животни от миналото“, „Безгръбначни. Кои са те?“, „Рибите – най-древните гръбначни животни“, „Земноводните – най-малкият клас животни“, „Какво представляват влечугите?“, „Какво знаем за птиците?“, „И ние сме бозайници“. Темите са подбрани съвместно с учители, а броят им отговаря на осемте учебни седмици. Пилотните занимания започват през учебната 2015/2016 г. с 46 ученици – второкласници. Резултатът е впечатляващ. Над 200 малчугани стават част от „зелените приключения“.

Успехът е мотив за второто издание през учебната 2015/2016 г. Образователният пакет носи името „Зелени приключения в музея – 2“, отново с 8 занимания, но с нови теми. През учебната 2017/2018 г. в зелените приключения се включват още 5 класа със стотина деца, а през учебната 2018/2019 г. – 2 класа, всички те от Средното училище с изучаване на чужди езици „Св. Климент Охридски“ в Благоевград.

Двата образователни пакета носят тази година на Регионалния исторически музей номинация за парламентарната награда „Училище в музея. Музей в училището“.

  

Четете повече в бр. 36, 5 –11 септември 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Кой е първият спортен клуб у нас Тайните на музиката Когато науката върви пред медицината Галактическо кулинарно парти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище в музея

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне15Tweet
Предишна статия

Да си ученик на ЦЕРН

Следваща статия

За произхода на думата сбогом

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

За произхода на думата сбогом

Вестник "Аз-буки"

Резултатите не успокояват

EUCYS 2019

Учени от 40 страни идват на EUCYS 2019

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"