Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 13, 2020

С униформи и във виртуалната класна стая

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-03-2020
в Брой 13, 2020
A A
От 3 години русенското училище
„Л. Каравелов“ е иновативно – учители и ученици изучават как се работи
в облак

Навсякъде колегите са осъществили дистанционно обучение в електронна среда, казва Росица Георгиева – началник на Регионалното управление на образованието в Русе. На територията на областта има 70 училища с
19 000 ученици. Водещи в този процес са учениците в профилираните и професионалните гимназии, основните училища са по-назад. Сформирани са групи за взаимопомощ между учителите в отделните училища в начален, прогимназиален и гимназиален етап.
„От една тукашна медия дори не ни повярваха и за да им докажем, че наистина работим в електронна среда, се включихме в приложението на „Гугъл“ Zoоm, където могат да се виждат всички в реално време – уточнява Георгиева. – Така демонстрирахме как работи един клас на Професионалната гимназия по туризъм „Иван П. Павлов“. Имаха час по готварство. Направи ми впечатление, че децата бяха в униформи. В такива трудни моменти общността, към която те принадлежат, ги подтиква дори и в часове в домашна обстановка да са в униформи. Не е поставяно такова изискване, това беше първият им електронен урок. Преди всеки час учителите започват с указания за предпазване и как да ползват дезинфектанти. Колегите имат за задача да следят кои деца не се включват, за да съобщим на родителите и те да проверят дали не са на улицата. Важно е да спазваме указанията на щаба. В момента се поставят задачи за затвърждаване на учебно съдържание. Сега има ентусиазъм, но той трябва да бъде поддържан чрез балансирано поставяне на задачи.“

ОУ „Любен Каравелов“ в Русе от три години е иновативно заради възможностите за обучение в облака. „В момента това се оказва най-удачната иновация – казва Веселка Николаева, директор на училището. – Всички учители и ученици от V до VII клас са със собствени акаунти в училищния домейн, защитени на 100%. В момента работим усилено да създадем акаунти на децата до IV клас.“
В училището е изработен „Гугъл“ календар с разписание за часовете. Към всеки час е поставен линк за свързване с електронна платформа. Когато детето го натисне, то се включва автоматично във виртуалната класна стая, в която часът се провежда в реално време. Учителят вижда в лента на екрана децата, които са в час.

„Това изисква добра подготовка и на преподавателите, и на самите деца – подчертава Николаева. – Колегите положиха много труд да се квалифицират, и сега това ни се отплаща. Поводът ми за гордост са малките ученици, за които имах опасения, но и те се справят добре. Учителите преподават в реално време – часовете са съобразени със санитарните изисквания и са по 20 минути за най-малките, а за по-големите – по 30. Поставят се задачи за изпълнение и когато децата са готови, те връщат обратно домашните и попълнените тестове. В прогимназиален етап учениците използват имейлите си в училищния облак. Времето е полезно за подготовка за националното външно оценяване.“
Ежедневно учителите попълват и „Гугъл“ формуляри, което отнема не повече от минута-две. Информацията се качва в таблица и ръководството на училището може да види колко деца са били реално включени в обучението.

Не са забравени и извънкласните занимания. По инициатива на Центъра за ученическо техническо и научно творчество в Русе, се разработват материали, които учениците могат да ползват за допълнителна подготовка.
„Обхвана ли сме математиката, информатиката, английския– казва директорът на Центъра Велислав Йончев. – С колегите решихме да подготвяме материали върху изучавани теми от I до VII клас. Те са качени на нашия сайт. Даваме тестове, подобни на тези от националното външно оценяване.“
Държавният куклен театър – Русе предоставя на децата архивни стари постановки на дискове. Другата инициатива, с която градът се прочу, е шиенето на маски. Пример дава Професионалната гимназия по облекло „Недка Иван Лазарова“. В града има много шивашки фабрики, които пренастройват производствата си за тази дейност.

Your Image Description

Свързани статии:

Образователната ни система прави огромен качествен скок Уроци във виртуалната класна стая На училище във „Фейсбук“ И обсерваторията в Силистра с дистанционно обучение

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Тема на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне5Tweet
Предишна статия

Какво се случва с „Еразъм+“

Следваща статия

Образователната ни система прави огромен качествен скок

Следваща статия
Образователната ни система прави огромен качествен скок

Образователната ни система прави огромен качествен скок

Уроци във виртуалната класна стая

Уроци във виртуалната класна стая

На училище във „Фейсбук“

На училище във „Фейсбук“

Последни публикации

  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • NFLUENCE OF TEACHING METHODS ON THE PERCEPTION  OF THE LEARNING MATERIAL BY STUDENTS – FUTURE PEDAGOGICAL SPECIALISTS
  • За новото название бютибранш
  • РАЗВИВАМЕ ЛИ УМЕНИЯТА, КОИТО ИСКАМЕ ДА РАЗВИВАМЕ? ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА УМЕНИЯ ПРИ ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ. НАСОКИ И ПРЕПОРЪКИ
  • ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В ИСТОРИЧЕСКИТЕ НАУКИ: ДЕФИНИЦИИ, ПРИЛОЖЕНИЯ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
  • КУЛТУРНИТЕ СЪБИТИЯ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНИ НАГЛАСИ КЪМ КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ
  • КОМПОНЕНТИ НА УЧЕБНАТА СРЕДА И ТЯХНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ПРОЦЕСА УЧЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • КОГНИТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ, ОБХВАНАТИ  В ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • ЕФЕКТ ОТ ПРИЛАГАНЕ НА МОДЕЛ ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНО Е-ОБУЧЕНИЕ ВЪРХУ УСПЕХА НА СТУДЕНТИ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА
  • FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE 01 EDUCATION/PEDAGOGY
  • ДИГИТАЛНА ПЕДАГОГИЧЕСКА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ В САМООЦЕНЪЧЕН ПЛАН – ИМПЛИКАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА  ПРАКТИКА

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"