Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 49, 2020

С ново училище за празниците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-12-2020
в Брой 49, 2020
A A

Основно училище „Д-р Петър Берон“ в с. Биркова, Велинградско, е основано през 1924 г. Първа учителка е велинградчанката Надка Градинарова. При откриването на интерната в с. Абланица училището е закрито. Отваря отново врати след 12 години, през 1979 г. От 1991 г. преминава като основно. С новата училищна сграда и немалкото деца в района, директорът на ОУ „Д-р Петър Берон“ Муса Чолаков се надява днешното средищно и защитено школо да стане обединено.
Намирам директора да наблюдава урока по математика на третокласниците. Той има основание за приповдигнат дух. Новата училищна сграда вече е факт. Остава до месец-два напълно да бъде обзаведена за учебния процес и да се напълни с деца. Повече време ще е необходимо за обзавеждането на кабинетите по природни науки. Въпрос на бъдеще е и физкултурният салон, предвиден в архитектурния план.
На новото школо жителите на Биркова гледат и като на място, където децата в пред-
училищна възраст ще се подготвят за I клас под ръководството на педагози. То ще бъде и място, в което населението на селото и околните махали ще се стича за по-пълноценен културен живот.
16 педагози, петима помощен персонал и 108 ученици – това е „семейството“ на основното училище. „Децата ни са от 9 населени места. А транспортът се извършва с два автобуса, предоставени ни от Министерството на образованието и науката“, пояснява Муса Чолаков. Той е възпитаник на ЮЗУ „Неофит Рилски“. Освен с ангажиментите си на директор преподава и английски език на четвъртокласниците.
Учебният процес на бирковското школо не е прекъсвал от началото на годината.
В училището има изградена wi-fi зона. Седмица по-рано в електронна среда от разстояние минава обучението на прогимназиалните класове. А от тази седмица – и останалите. „Всичките махали са с интернет покритие, а децата ни имат крайни устройства, някои от които осигурихме от училището“, с гордост казва директорът. Бърза да уточни, че става дума за регион с голяма безработица и че някои семейства са с по-ниско образование, но до едно са категорични – децата трябва да ходят на училище и да бъдат образовани.
„Родителите са нашите големи съмишленици, на които се доверяваме безрезервно“, казва директорът. Другият не по-маловажен партньор на родопското школо е местната власт. Без нея и финансирането от МОН нова училищна сграда нямаше да има. Затова Муса Чолак и неговите колеги са убедени – училището в Биркова има бъдеще и перспективи да се развива. „Пред нас никога не е стоял въпросът за липса на учители. Всеки ден имам запитвания за свободни учителски места. Районът е известен с ученолюбието си и с това, че младите хора заминават да учат, но немалко после се връщат по родните си места“, казва директорът. И се чуди как може да се говори, че няма учители.
Обучението в електронна среда от разстояние вече е проигравано в ОУ „Д-р Петър Берон“ през втория срок на миналата учебна година. За резултатите от него говори фактът, че седмокласниците са с успех около 4,20 на външното оценяване и на сто процента продължават образованието си нагоре. „Не знаем какво е това ученик да отпадне преждевременно, нито че може да не продължи след VII клас. През лятото също не се наложи да се доучва. Единствено изпълнявахме ангажиментите по проекта „Подкрепа за успех“. Обичаме децата, които са ни поверени от техните родители. Те също ни отвръщат с обич. Без обич нямаше да постигнем толкова много“, заключава Муса Чолаков и бърза да се върне в часа по математика, за да проследи докрай как върви урокът.

Your Image Description

Свързани статии:

60 години романтика в моторите Все по-добри в професията Има път към всяко дете Когато красотата е край нас, и уроците вървят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

60 години романтика в моторите

Следваща статия

Доказано! Дуалното обучение е по-ефективно

Следваща статия
Доказано! Дуалното обучение е по-ефективно

Доказано! Дуалното обучение е по-ефективно

Все по-добри  в професията

Все по-добри в професията

Има път към всяко дете

Има път към всяко дете

Последни публикации

  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • NFLUENCE OF TEACHING METHODS ON THE PERCEPTION  OF THE LEARNING MATERIAL BY STUDENTS – FUTURE PEDAGOGICAL SPECIALISTS
  • За новото название бютибранш
  • РАЗВИВАМЕ ЛИ УМЕНИЯТА, КОИТО ИСКАМЕ ДА РАЗВИВАМЕ? ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА УМЕНИЯ ПРИ ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ. НАСОКИ И ПРЕПОРЪКИ
  • ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В ИСТОРИЧЕСКИТЕ НАУКИ: ДЕФИНИЦИИ, ПРИЛОЖЕНИЯ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
  • КУЛТУРНИТЕ СЪБИТИЯ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНИ НАГЛАСИ КЪМ КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ
  • КОМПОНЕНТИ НА УЧЕБНАТА СРЕДА И ТЯХНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ПРОЦЕСА УЧЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • КОГНИТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ, ОБХВАНАТИ  В ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • ЕФЕКТ ОТ ПРИЛАГАНЕ НА МОДЕЛ ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНО Е-ОБУЧЕНИЕ ВЪРХУ УСПЕХА НА СТУДЕНТИ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА
  • FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE 01 EDUCATION/PEDAGOGY
  • ДИГИТАЛНА ПЕДАГОГИЧЕСКА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ В САМООЦЕНЪЧЕН ПЛАН – ИМПЛИКАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА  ПРАКТИКА

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"