Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 14, 2021

Обучението е път към независимост

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-04-2021
в Брой 14, 2021
A A
Учениците много обичат да провеждат часовете си на открито

Средно училище „Братя Петър и Иван Каназиреви“ в Разлог повече от век заема челно място на образователната карта на България. Създадено е по волята на дарители, на хора с възрожденски плам, за които обучението на децата не е просто задължение, а път към независимост и достоен живот. Разбиране, което днес все по-трудно намира почва у нас. Това разказва неговата директорка Мариана Попадийна.
„За тези години училището сменя 18 директори, но нито един не е забравил завета на братята, че основната ни мисия е: „Да бъдем полезни на България“ – допълва тя. – Извървели сме дълъг път и сме преживели всички духовни и житейски катаклизми, които времето ни поднася. Никога не сме отстъпвали от позициите, които Разложката гимназия заема. Винаги сме залагали на високите образователни стандарти.“
Попадийна е категорична, че не ѝ се налага да убеждава родителите да записват децата си в училището, тъй като то е достатъчно добре познато и търсено. Нещо повече – тук учат трето и четвърто поколение негови възпитаници.
„Ние сме предвидими и разпознаваеми. Ако децата са амбициозни, имат желание да продължат образованието си, като получат здрава основа и стабилна научна подготовка, те сами идват при нас – подчертава директорката. – Разбира се, не „отглеждаме“ само отличници и таланти. Привличаме всички деца, които искат да бъдат добре обучени и правилно насочени. Не казвам, че това е лесен избор. Напоследък разминаването между желанията на децата и амбициите на родителите става осезаемо. Упражняваме постоянно наблюдение върху поведението и успеха на учениците си. Това е форма на контрол, която не допада на всички. Човешкият фон е различен, съвременните ученици са замесени от друго тесто.“
На мнение е, че да бъдеш директор, е предизвикателство. А отговорността не е положение, с което просто се свиква, а ежедневна борба с приоритетите. Системата на образованието претърпява редица промени през последните години. Те получават широк обществен отзвук и превръщат директорите в буфер между МОН и учителите, между учителите и учениците, между родителите и учителите.
„От години основното предизвикателство пред мен е модернизацията на училището – казва директорката. – Непрекъснато кандидатстваме по различни проекти и печелим средства, с които да подобряваме средата. Вече можем да се похвалим с обновени кабинети по ИТ и биология, с ново оборудване и модерни лаборатории. Разполагаме с мултимедии и интерактивни дисплеи. Правим всичко възможно да повишаваме технологичния си потенциал, да бъдем в крак със съвременните образователни изисквания.“
Дистанционната форма на обучение се оказва изпитание за всички участници в образователния процес, тъй като няма реален заместител на живия контакт и методичното изграждане на учебни навици в присъственото обучение. По щастлива случайност няколко месеца преди епидемията учителите преминават обучение и се запознават с платформата Teams и нейните възможности. Тези първоначални знания помагат на педагогическия екип веднага да премине към обучение в електронна среда. С цената на много усилия е създадена система, която работи. Учителите правят прекрасни уроци и всичко възможно да се осигури максимална продуктивност от дистанция, подчертава директорката. Ситуацията е динамична и налага непрекъснато приспособяване към нови решения, изисквания и наредби.
„Дистанционната форма на обучение възникна като аварийна алтернатива, но вече свети с ореола на непорочна практика – категорична е директорката. – Независимо от максималните ни усилия има ученици, които вече пет месеца не са в училище и това е демотивиращо. Натрупаните дефицити тепърва ще се изчисляват и да се надяваме, че ще бъдат преодолими.“
Но извън проблемите с Ковид-19 в училището могат много да се хвалят с постиженията на ученици. През април 2020 г. цяла България говори за млада лекарка – възпитаничка на училището, която е на първа линия в борбата с коварната болест. В продължение на 15 дни тя не се прибира вкъщи, за да спасява човешки животи в инфекциозното отделение на „Пирогов“. Тази година други двама ученици са приети с пълно отличие да следват във Военномедицинската академия, защото искат да са доброволци в мисии в горещите точки на света. Те полагат клетвата си лично пред ген. Венцислав Мутафчийски. Голяма част от учениците избират пътя на медицината и дори завършват обучението си със „Златен Хипократ“. В училището вече е създаден профил „Природни науки“, в който желаещите могат да се подготвят да кандидатстват медицина.
Но успехите на учениците не са само в тази област. Възпитаници на училището са инженери, програмисти, юристи, учени, творци и спортисти. Педагогическият екип си е поставил за задача да стимулира интересите на децата, като им предоставя възможност да се развиват в областта, която ги привлича. В училището развиват дейност различни клубове като „Памет“, „Млад астроном“, „Искам да бъда журналист“, „Екоклуб“ и пр.

Your Image Description

Свързани статии:

Проектните дейности като инструмент за нови партньорства* Когато училището е кауза и дава смисъл Празникът е логичен завършек на делника Ученици и родители за обучението в клас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Промяната е възможна

Следваща статия

Проектните дейности като инструмент за нови партньорства*

Следваща статия
Проектните дейности като инструмент  за нови партньорства*

Проектните дейности като инструмент за нови партньорства*

Когато училището  е кауза и дава смисъл

Когато училището е кауза и дава смисъл

Между математиката  и кулинарните изкушения

Между математиката и кулинарните изкушения

Последни публикации

  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"