Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 23, 2021

Отново заедно

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-06-2021
в Брой 23, 2021
A A

Възстановяване на комуникацията между учениците, между учениците и техните преподаватели; преодоляване на десоциализацията сред младите хора, като последица от продължителното онлайн обучение; духовното и физическо развитие на децата; стимулиране на работата в екип – това е само малка част от целите, които са поставени пред най-новата Национална програма „Отново заедно“. Както писа в. „Аз-буки“, за нея са заделени 15 млн. лв. от държавния бюджет. Те ще стигнат за шестдневна почивка на
30 000 ученици и придружаващи ги педагогически специалисти. Програмата е публикувана за обсъждане и влезе в дневния ред на извънредния Отраслов съвет. На него стана ясно, че туроператорите няма да се „състезават“ за по-ниски финансови параметри на предложенията си, а ще се състезават с разнообразието на предлаганите от тях програми и качеството на услугите. Мониторинг върху изпълнението на Програмата поемат регионалните управления на образованието и Министерството на образованието и науката.
По предложения на социалните партньори МОН ще препоръча няколко типови критерия, които да помогнат на училищата при подбора на учениците за участие в „Отново заедно“. Това могат да бъдат например продължителност на обучението от дистанция, представяне на ученика в учебния процес, социален и/или здравен статус. Но последна дума за подбора на пътуващите имат педагогическите екипи по места.
Социалните партньори, без изключение, оцениха високо предоставената възможност за летен отдих с допълнителни занимания на децата. Но искат да бъде регламентирано и допълнително възнаграждение за ръководителите на ученическите групи в рамките на „Отново заедно“, както и компенсаторни отпуски. Обсъждането на тези предложения обаче извади наяве „скрити практики“, за които и синдикати, и работодатели в системата на образованието знаят, говори се под сурдинка, но така и не са взети мерки за тяхното решаване.
„Високо ценим труда на педагозите и отчитаме тяхното натоварване по време на тези пътувания. Заплащането в такива случаи обаче е системен, недобре регламентиран проблем, който стои от години и не може да бъде решен в рамките на конкретната национална програма“, обясни министърът на образованието и науката проф. Николай Денков. „Отново заедно“ ще се реализира по досегашния ред. Министърът предложи да се работи паралелно по евентуалната промяна в регламента за възнагражденията при ученически пътувания и по реализацията на новата национална програма, без двата въпроса да се поставят в зависимост един от друг.
Според социалните партньори заплащането на ръководителите на групи трябва да се уточни в договорите между директорите на училища и туроператорите, които ще организират пътуванията. „МОН не може да се меси във взаимоотношенията между тези два самостоятелни правни субекта“, припомни министър Денков.
Министърът благодари на членовете на Отрасловия съвет, които единодушно подкрепиха идеята, целите и основните параметри на Националната програма „Отново заедно“. „За мен е важно да бъдем партньори в реализацията на това добро начинание“, подчерта той. И допълни, че последното нещо, което се иска, е обществото да „прозре“ користни цели зад тази прекрасна идея, как-
вато е Националната програма.
Стана ясно, че ръководители на ученическите групи ще бъдат задължително педагози. А медицински лица ще придружават групите. Ако училищата нямат такива, ангажиментът се поема от туроператорите. За следващото редовно правителство остава решението и на още един въпрос, а именно преодоляването на два аспекта за участие в подобни програми и на частните училища, а именно да се уточни кое е подпомагане и кое – инвестиция.
По искане на социалните партньори МОН предостави и отчет на дейностите по националните програми за развитие на образованието през тази година. Висока оценка бе дадена и на организацията на планираните обучения и дейности по Националната програма „Квалификация“ за тази календарна година, както и на качеството на предоставената услуга и подбора на лектори. С различни теми в тематичното направление „Лидерство в образованието“ по мярка „Повишаване квалификацията на педагогическите специалисти с ръководни функции“ са организирани обучения от регионалните управления на образованието във Велико Търново, Кюстендил, Ловеч, Перник и в Националния център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти в Банкя. Темите са в широк спектър – от ролята на лидерството за повишаване качеството на учебно-възпитателния процес, атестиране на педагогическите специалисти, практическо обучение на директори, до как се комуникира с учители и медии.
В тематичното направление „Компетентностен подход и образователни резултати“ по мярка „Усъвършенстване на подготовката на учители за формиране на ключови компетентности…“ са проведени три обучения в Банкя за „Създаване на електронно учебно съдържание по учебен предмет „Компютърно моделиране и информационни технологии“ за V – VII клас, „Създаване на електронно учебно съдържание по математика в прогимназиален етап“, „Обучение на учители, преподаващи учебен предмет „Гражданско образование“. Отново в Центъра в Банкя по мярка II „Подкрепа за учители по учебни предмети от профилирана подготовка в XII клас“ е организирано обучение по учебните предмети „Математика“, „Български език и литература“, „Информатика“, „Информационни технологии“, „География и икономика“, „История и цивилизации“, „Биология и здравно образование“, „Физика и астрономия“, „Химия и опазване на околната среда“, „Философия“, „Музика“, „Изобразително изкуство“, „Предприемачество“, „Чужд език – английски, руски, немски, френски, испански, италиански“.
В тематично направление „Възпитание и ценности“ мярка III „Подобряване на методическата подготовка на учителите за работа в извънкласни дейности“ е организирано обучение по „Програма за превенция и интервенция на агресията и насилието в училище“ в Банкя, като такова предстои и през ноември т.г. По същата мярка в периода юли – август предстои обучение за учители за методически аспек-
ти на преподаването в извънкласни дейности.
В периода юни – юли са организирани обучения по Националната програма за професионално обучение, реализирани чрез бюджета на НП „Квалификация“. Обучението е отново в Центъра в Банкя, като на слушателите в курсовете се предоставя възможност да овладеят начините за разработване и прилагане на типови учебни планове, учебни програми по учебни предмети и модули за училищното професионално образование и национални изпитни програми; за разработване на тестове за диагностика и оценяване на знания, умения и компетентности по професионална подготовка.

Your Image Description

Свързани статии:

Панорама на средното образование във Видин Признание за най-добрите в София-област Кои са най-прецизните счетоводители БДЖ качва на парен локомотив талантливи деца

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Панорама на средното образование във Видин

Следваща статия

Признание за най-добрите в София-област

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Признание за най-добрите в София-област

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Спортът и здравето

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Доходите на 48% от българите са засегнати

Последни публикации

  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY
  • THE FIGURATIVE REPRESENTATIONS IN THE DUALISTIC TEACHING OF THE BOGOMILS
  • BOGOMIL’S DEPICTIONS AND GRAVE SYMBOLISM IN BULGARIA PRELIMINARY COMMENTS
  • THE BOGOMIL RITUAL BEFORE THE CROSS AND ITS DOCTRINAL FOUNDATIONS
  • DUALISTIC PRINCIPLES AND FORMULATIONS IN THE TEACHING OF THE PAULICIANS AND BOGOMILS THROUGH THE EYES OF PRESBYTER COSMAS AND EUTHYMIUS ZIGABENUS
  • CATHOLICOS JOHN OF ŌDZUN’S POLEMIC AGAINST PAULICIANS AND THE ARMENIAN-SYRIAN COUNCIL OF MANTZIKERT, 726
  • TOWARDS THE QUESTION OF ARMENIAN ANTI-DUALISM OF THE 5TH – 6TH CENTURIES AND ITS PHILOSOPHIC AND THEOLOGICAL PREMISES
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"