Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 44, 2021

Българските следи по света

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2021
в Брой 44, 2021
A A

Около 100 деца и ученици от 6- до 18-годишна възраст, разделени в три възрастови групи, се включват в конкурсната програма на международното младежко биенале „Българските следи по света – с палитра, камера и слово“. Особено активни са участниците от Великобритания, Германия, Франция, Италия и САЩ. Те представят живописни творби, графики, но и късометражни документални филми, достъпни в ютюб канала на биеналето.
Проявата се организира от Българското училище „Асен и Илия Пейкови“ и културната асоциация
„Паралел 43“ в Рим, Италия. Биеналето се провежда под патронажа на БАН, Министерството на образованието и науката на България и Българското посолство в Рим.
Партньори на събитията са Асоциацията на българските училища в чужбина, Българският културен институт в Рим, Ротари клуб – Добрич, Асоциацията на българските екскурзоводи, Националният археологически институт с музей при БАН.
Медиен партньор е Национално издателство „Аз-буки“, което ще издаде и тематичен албум с творбите на участниците в бианалето.
Първоначално биеналето е насочено само към българските деца зад граница. Скоро след обявяването на конкурсната програма пристигат запитвания и от България.
На 6 ноември в Американския университет в Рим се открива изложба с творбите на младите творци. През юли 2022 г. същата изложба ще гостува и в БАН в София. Тогава ще бъде готов и каталогът с творбите на младите художници.
Наградите за победителите са предоставени от Националния археологически институт с музей при БАН под формата на посещения и книжни подаръци на научни каталози и интересни изложби. Ротари клуб – Добрич, и Асоциацията на българските екскурзоводи са подготвили за победителите професионални туристически обиколки в България и Италия, а организаторите на „Биенале Артемидия“ ще наградят победителите с ценни книги и издания.
По повод Деня на народните будители – 1 ноември, с грамоти за заслуги в опазването на българското културно наследство зад граница са наградени Снежина Мечева от
БУ „Иван Станчов“ в Лондон (Англия), Евелина Аврамова от БУ „Васил Левски“ в Кайзерслаутерн (Германия) и Елена Белин от Бърлингтън, Масачузетс (САЩ). Мария Буюклиева от Първа английска гимназия в София е наградена за заслуги в съхраняване на българското културно наследство в България, а ателие „Стела и Дара“ в Добрич – за заслуги в развитието на артистичните умения сред подрастващите.
Творбите са оценени от жури от български художници и кинодейци, живеещи в Канада, Франция, Италия и Германия. Председател е Анна-Мария Петрова-Гюзелева, а членове са Теменуга Бабанова, Нели Ненкова, Светослав Тачев, Жана Яковлева и Борислав Петранов.
В раздел „Изобразително изкуство“ в първа възрастова група (6 – 10 г.) първа награда получава Шанел Халова („Капитан Петко войвода“ – Рим). Втората награда е за Ивон Силвестро („Хан Алцек“ – Салерно, Италия), а трета – за Селин Халилова („Паметник на Иван Вазов в Рим“).
Присъдени са и поощрителни награди на Александра Минчева
(9 г., Добрич), Берин Сабри Хюсеин (7 г., Кърджали), Божена Великова (6 г., Добрич), Грациела Симеонова (9 г., Добрич), Делина Петков (8 г., Бостън, САЩ), Ирена Иванова
(9 г., Добрич), Кейти Улман (Бостън) и Симеон Ашминов (9 г., Бостън).
Във втора група (11 – 14 г.) призът на журито отива при Лина Тачева („Текст на коронацията“ – Франция). Първата награда е за Александър Георгиев („Четвероевангелие на Иван Александър – царското семейство“ – Лондон), втората – за Красимир Киряков („Българска чешмичка в Кенсингтън гардънс – подарък на Лондон“), и третата – за Симона Велинова („Хан Алцек“ – Милано). Поощрителни награди получават Дана – Лаура Ценкова (София), Жанина Гочева (Салерно), Рикардо Руджеро (Ладисполи, Италия) и Джордж Улман (Бостън).
В трета група (15 – 18 г.) специална награда е присъдена на Десислава Димитрова („Азбуката на братята Кирил и Методий и момиче в носия“ – Ловеч). Наградата на журито отива при Боряна Иванова („Кукери“ – София). С първа награда е отличена Александра Кривонозова („Мамутонес в Сардиния“ – Салерно). С втора – Красимира Челани („Димитър Добрович в Рим“ – Рим), и с трета – Елеонора Каридова („Паметник на Левски във Вашингтон“ – София).
Поощрителни призове получават Цвета Тод Луц („Шевица“ – БУ „В. Левски“, Кайзерслаутерн, Германия), Чхан Джънг („София“, монументална статуя – София), Диана Стоянова („Старият град Пловдив“ – София), Ха Ми Ми Нгуен („Кюстендилската мадона“ – София) и Йоана Чукова („Красотата в асиметрията“ – София).
В раздел „Документален филм“ първа колективна награда в групата (6 – 10 г.) получават II и III клас – Челе ди Булгерия („Каменните конници“). В групата 11 – 14 г. е отличен V клас на БУ „Слово“ (Оксфорд, „Тракийското съкровище в Оксфорд“).
И в групата 15 – 18 г. призът е за VII и VIII клас на БНУ „Асен и Илия Пейкови“ (Рим, „Българските следи в Рим“).
Индивидуалната награда в групата 11 – 14 г. е за София Босолова (11 г., Рим, „Българските следи в Италия“). Призът на журито е присъден на Джулия Нети (13 г., Рим, „Билката на кралицата“). Първа награда в групата 15 – 18 г. получава Марина Илиева (17 г., Пескара, „Старите българи в Молизе“). С награда за оригиналност е отличена Никол Иванова (15 г., Шумен, „Страст“).

Your Image Description

Свързани статии:

Роден свят в Берлин Българска антарктическа базаСреща на Ливингстън Вирусът не може да уплаши таланта Нови правила за балообразуване

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Ние по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Театрален проект дебютира с „Демони“

Следваща статия

Роден свят в Берлин

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Роден свят в Берлин

Тайните на градския топлинен остров

Тайните на градския топлинен остров

Дигитализацията на образователните програми – новата норма*

Дигитализацията на образователните програми – новата норма*

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Счетоводната професия в дигиталната ера – много повече творческа
  • For Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management
  • Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност
  • Изследване отношението на учениците към учебния предмет биология и здравно образование и начина на преподаване в края на прогимназиалния етап на обучение
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders
  • Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи
  • Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България
  • Paradigms for Soft Skills Enhancement in Military Healthcare
  • Forming Entrepreneurial Culture through Education
  • Algorithm for Optimizing the Process оf Selecting a Topic for a Scientific Publication with the Assistance of ChatGPT
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Принос към изучаването на българската лексикална прозодия (Морфологични и прозодични аспекти при акцентуването на съществителни имена в българския език, София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2024)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"