Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 46, 2021

Мотивирани и силни от първия ден

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-11-2021
в Брой 46, 2021
A A
Във връзка
с честването
на 50-годишния юбилей на Математическата гимназия „Д-р Петър Берон“ учители
и ученици засадиха
50 декоративни дръвчета
в Морската градина на Варна

Айсехел РУФИ

В реалния живот няма само химия или само физика и математика, или само езици. Реалният живот изисква комплексни знания. Има световна тенденция лека-полека учебните предмети да губят самостоятелната си значимост, а да се набляга на обучението на децата в умения, които да са комплексни.“
Това е погледът напред в бъдещето на директора на училище, което е неизменно в топ 3 на външното оценяване в България – Математическата гимназия „Д-р Петър Берон“ във Варна. Павлин Петков е неин директор от 1991 г. Председател е на Сдружението на директорите на математическите гимназии и е зам.-председател на Съюза на математиците в България. Години наред е член на Обществения съвет към Министъра на образованието, като е награждаван за постиженията си неведнъж. На такъв педагог и ръководител на едно от най-елитните училища в страната – Математическата гимназия във Варна, можем напълно да се доверим, когато дава своята рецепта за успех и качествено образование.
Учениците в МГ „Д-р Петър Берон“ държат най-високия бал за влизане след седми клас – м.г. са първенци на външното оценяване, тази година са на второ място в България.
Летвата за влизане в училището още след V клас е много висока, но затова днес завършилите 9323 възпитаници на Математическата гимназия са реализирани по целия свят и участват във фондация за подпомагане на любимото училище.
„Най-високите балове в страната след седми клас са при нас. Гимназията реализира прием и след IV клас, за който интересът също е сериозен. Идват мотивирани и силни деца още от V клас и учат здраво. В резултат нашите седмокласници вдигат бала, когато кандидатстват в VIII клас, особено за паралелките, където се изучават математика с информатика и немски език“, разказва директорът. Успехите на гимназията са видими от националните оценявания на изхода – след VII, X и XII клас, както и от постиженията и класациите в международни състезания и олимпиади.
„Интересът към гимназията е голям, защото стратегията ни е да постигаме високо ниво по всички учебни предмети. А не само по математика и природни науки, или само по езици. Солидното средно образование, качественото образование изисква владеене на основните инструменти – математика, компютърни науки и езици. На което и от трите да се сложи акцент, се получават изкривявания. И доказателство за това е реализацията на учениците ни. Нашите ученици се реализират в абсолютно всички области на живота“, разказва директорът.
Той и екипът му ценят успехите на учениците в олимпиади и състезания, особено тези, които не са свързани с профилите в МГ „Д-р Петър Берон“. „Първият златен медал на международна олимпиада по география за Варна и страната е спечелен от наш ученик миналото лято. Имаме и лауреат на олимпиадата по философия. Когато се държи на високо качество във всички направления и науки, резултатите идват. А математиката помага за качеството на
мисленето, което се проектира и върху други направления“, коментира директорът.
Проекти на ученици на Математическата са представяни на конференциите на НАСА. Разработките съчетават знания по астрономия и физика, но публичната им защита не би била възможна без отлично владеене на английски език. „Да разработиш и презентираш развитието на бъдеща космическа цивилизация, изисква изключително разнородни знания. Засягаш дори въпроса за общественото устройство на една такава цивилизация. Това е типичен пример за необходимостта от интегритета на знанията“, споделя Петков.
МГ „Д-р Петър Берон“ е иновативно училище, което непрекъснато работи за въвеждане на иновации в различни области. Интегрирането на учебното съдържание по различни предмети – например по природните науки, математиката и технологиите, е основен акцент. Правят се размествания на учебното съдържание по предмети, така че по едно и също време един проблем да бъде изучаван от всички възможни аспекти и през приз-
мата на различните науки.
Успехите са възможни, когато учебните планове са балансирани и не се правят никакви компромиси с учителите, категоричен е Петков. Според него няма как да очакваш високи резултати, ако се държиш за учебника като за патерица.
А ако учителят обича професията си, той ще върви напред, за да отговаря на очакванията и на изключително мотивираните ученици, каквито са в Математическата гимназия във Варна.
„Учениците и учителите взаимно се мотивират за по-високо качество. Това е феноменът. И не можеш да си позволиш да влезеш в час неподготвен – дали ученикът, или учителят“, дава формулата директорът на елитното училище.
През 2021 г. МГ „Д-р Петър Берон“ отбеляза 50-годишнина от създаването си. Но успехите на възпитаниците му идват на фона на факта, че 1200 ученици се обучават в сграда за 700 ученици максимум, като делят инфраструктурата с друго училище. Затова в МГ „Д-р Петър Берон“ имат една мечта – нова сграда за гимназията. Но не само „един правоъгълен паралелепипед с четири стени и прозорци“, а модерна, отговаряща на XXI век. Гимназията притежава подходящ терен за строеж, но въпросът с финансирането на проекта не е решен. Като възможен вариант за реализиране на проекта директорът Павлин Петков вижда в Плана за възстановяване и развитие, където са предвидени сериозни средства за образователната сфера.
„Трябва да направим нещо съвременно, а не да се кърпи. Вече не върви и не е модерно това – всеки си направил едно кабинетче, или една лабораторийка и му се радва; по света не е така. По света правиш един кампус с отделен корпус с лаборатории, отделен корпус за природни науки, стадион, зала с компютри, а не всеки да цъка на по 15 кв. метра и да си мисли, че нещо прави. А учителят да се мъчи кой да измие епруветките след лабораторното упражнение. Но някой ден ще стане“, не спира да вярва директорът на Математическата гимназия в Морската столица.

Your Image Description

Свързани статии:

„Еврика“ подпомага талантите Стипендии за САЩ Акад. Николай Витанов, зам.-ректор на Софийския университет по научноизследователска и научна проектна дейност: Бъдещето е на интердисциплинарните изследвания Как спортът сбъдва мечти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проф. Пламен Моллов – ректор на Университета по хранителни технологии: Обучението под егидата на OIV е чест за Университета и за България

Следваща статия

„Еврика“ подпомага талантите

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

„Еврика“ подпомага талантите

В ход е дигиталното обучение

Стипендии за САЩ

Да оставиш следа след себе си

Да оставиш следа след себе си

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"