Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 14, 2022

Над 3,4 млрд. лв. за образование и наука

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-04-2022
в Брой 14, 2022
A A

3,413 млрд. лева за образование и умения са предвидени по Механизма за възстановяване и устойчивост за България за периода до 2027 г. Те са част от един от четирите стълба – „Иновативна България“, от Националния план за възстановяване и устойчивост, за който са предвидени 25,3% от цялото финансиране за страната ни в размер на 13,6 млрд. лева.
Очаква се с общото публично и частно финансиране сумата за „Иновативна България“ да стигне до 5,8 млрд. лв., от които най-голям е делът за образование и умения, следван от този за бизнес и иновации – 1,350 млрд. лв., наука и иновации – 367 млн. лв., и четири реформи в интелигентната индустрия.
В областта на образованието и иновациите са предвидени 480 млн. лв. за STEM центрове. Предвижда се финансиране на 2240 специализирани класни стаи за наука и технически предмети, както и създаване на 4 научни центъра за развитие на STEM образованието в България и повишаване квалификациите на 39 000 учители в сферата на STEM обучението.
Предвижда се още реформа на предучилищното и училищното образование и на ученето през целия живот. Това включва увеличаване на фокуса в системата на образование върху приложните компетентности, иновациите, STEM и развитие на когнитивните умения. Както и създаване на иновативни училища и разширяване на ученето в електронна среда, нов стандарт за качество на образованието и развитие на системите по признаване и валидиране на професионални умения.
„България вече има много добър и работещ План за възстановяване и устойчивост, който председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен ще ни предаде финализиран на 7 април“, заяви премиерът Кирил Петков в началото на редовното правителствено заседание и акцентира върху основните резултати, които ще бъдат постигнати.
Фон дер Лайен пристига днес в София по покана на министър-председателя и в рамките на визитата си ще потвърди подкрепата на ЕК за българския План за възстановяване и устойчивост. У нас тя ще проведе срещи с министри, представителите на политическите партии в управляващата коалиция, ще посети Софийския университет „Св. Климент Охридски“ – един от бенефициентите по Плана за възстановяване и устойчивост, където ще се запознае с проекти на иновативни компании.
Планът за възстановяване и устойчивост на България беше предаден на 15 октомври 2021 г.
В рамките на оценката ЕК подчерта необходимостта от промени в области като енергетика, върховенство на закона и транспорт, за да бъде постигнато съответствие с европейските изисквания. Правителството го актуализира и сега той включва 57 инвестиции и 47 реформи в 12 различни сфери, които трябва да бъдат реализирани до края на 2026 г. Мерки в областта на образованието и социалната сфера ще подкрепят обновяването и изграждането на училища, закупуването на съвременна медицинска апаратура, изграждането на система за въздушна спешна помощ, както и засилване на мерките за социално подпомагане.
Другите три стълба от Плана за възстановяване и устойчивост са „Зелена България“, за който са предвидени 5,7 млрд. лева, „Свързана България“ – 2,5 млрд. лева, и „Справедлива България“ – 2 млрд. лв.
Европейската комисия одобрява Плана днес, след което в рамките на две до четири седмици той трябва да бъде приет и от Съвета на ЕС и да се подпише финансово споразумение. Получаването на първия транш по него може да се очаква през есента на т.г., а на последния – през декември 2026 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Няма да има нулева учебна година В ход е дигиталното обучение Софийският университет сред първите 46% в света На старта е ВИХРЕН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Приказки с поука

Следваща статия

Горите намаляват глобалното затопляне по повече от един начин

Следваща статия
Горите намаляват глобалното затопляне по повече от един начин

Горите намаляват глобалното затопляне по повече от един начин

Първи анализи  на звукови записи от Марс

Първи анализи на звукови записи от Марс

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Последни публикации

  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • NFLUENCE OF TEACHING METHODS ON THE PERCEPTION  OF THE LEARNING MATERIAL BY STUDENTS – FUTURE PEDAGOGICAL SPECIALISTS
  • За новото название бютибранш
  • РАЗВИВАМЕ ЛИ УМЕНИЯТА, КОИТО ИСКАМЕ ДА РАЗВИВАМЕ? ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА УМЕНИЯ ПРИ ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ. НАСОКИ И ПРЕПОРЪКИ
  • ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В ИСТОРИЧЕСКИТЕ НАУКИ: ДЕФИНИЦИИ, ПРИЛОЖЕНИЯ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
  • КУЛТУРНИТЕ СЪБИТИЯ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНИ НАГЛАСИ КЪМ КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ
  • КОМПОНЕНТИ НА УЧЕБНАТА СРЕДА И ТЯХНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ПРОЦЕСА УЧЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • КОГНИТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ, ОБХВАНАТИ  В ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • ЕФЕКТ ОТ ПРИЛАГАНЕ НА МОДЕЛ ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНО Е-ОБУЧЕНИЕ ВЪРХУ УСПЕХА НА СТУДЕНТИ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА
  • FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE 01 EDUCATION/PEDAGOGY
  • ДИГИТАЛНА ПЕДАГОГИЧЕСКА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ В САМООЦЕНЪЧЕН ПЛАН – ИМПЛИКАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА  ПРАКТИКА

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"