Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 46, 2022

Център за бъдещи Нобелови лауреати

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2022
в Брой 46, 2022
A A
Директорът на Националния STEM център проф. Найден Шиваров (вдясно) запозна Селин Гауер и вицепремиера Атанас Пеканов с проекта „STEM центрове и иновации в образованието“

Работната група за възстановяване и устойчивост на Европейската комисия, начело с генералния директор Селин Гауер, посети Националния STEM център в София и се запозна с изпълнението на заложеното в Плана за възстановяване и устойчивост в областта на образованието. Делегацията от ЕК е придружена от вицепремиера по управление на европейските средства Атанас Пеканов и зам.-министъра на образованието и науката Надя Младенова.
Директорът на Националния STEM център проф. Найден Шиваров запозна гостите с изпълнението на проекта „STEM центрове и иновации в образованието“, финансиран по Плана за възстановяване. Той подчерта, че при тях ще се извършва цялостната координация, както и теоретичните и практическите обучения за учители, студенти и ученици. Ще се разработва методологията за обучение за учителите за STEM преподаване, както и материалите, които да се използват в класните стаи. Резултатите, които се очакват, са младите хора да придобият нужните знания и умения, като се обучават с методи и в съвременна среда, близки до реалния живот, за да могат да се реализират успешно на пазара на труда в бъдеще.
„Цялата логика на инвестициите, заложени в Плана за възстановяване от Министерството на образованието и науката, е насочена към това да се достигне до всяко училище в България – заяви зам.-министър Надя Младенова. – Примерът със STEM центровете е показателен, тъй като са предвидени средства, както в инвестиционния проект „Модернизация на образователната инфраструктура“, така и за създаването на STEM центрове във всяко държавно или общинско училище, дори и да е най-малкото и в което и населено място да се намира. Тези две дейности се допълват прекрасно, за да можем след няколко години да повишим нивото на дигитализация в образователната система и то да стане такова, каквото ни се иска да бъде.“
Зам.-министър Младенова добави още, че в МОН са подготвени всички процедури. Те ще бъдат обявени веднага след изтичането на срока за обществено обсъждане, така че училищата да могат да кандидатстват за създаването на STEM центрове.
Служители от Националния STEM център в София демонстрираха пред гостите малка част от възможностите за обучение, които ще предоставят на младите хора и на учителите при тях в областта на природните науки, роботиката, 3D технологиите, математиката и информатиката.
„Силно съм впечатлена от това да видя как могат да се използват средствата от Плана за възстановяване и развитие, за да се приближи науката до децата и студентите, така че те да могат да се обучават практически в нови лаборатории – каза генералният директор и ръководител на Работната група за възстановяване и устойчивост на ЕК Селин Гауер. – Вижда се колко бързо се въвеждат всички етапи от Плана. А това е само един от многото проекти и реформи, които се финансират от него. Трябва да се бърза, защото времето е пари.“
„Целта на този проект е да зададем нова основа на българското образование във всички български училища както за учениците, така и за учителите, така че те да могат да използват всички най-нови технологии“, заяви вицепремиерът Пеканов. Той подчерта, че изграждането на STEM центровете по училищата, както и националният и регионалните STEM центрове, са интегрирана система, която трябва да се развива паралелно, да бъде готова и да заработи до края на 2026 г.
„Тук ще тренираме бъдещите олимпийци и учени, надявам се и бъдещи Нобелови лауреати“, заключи Атанас Пеканов.

Your Image Description

Свързани статии:

Мария Габриел, еврокомисар: Учителите превръщат образованието в успех Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас Учителски практики за пример Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография стана на 100

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Мария Габриел, еврокомисар: Учителите превръщат образованието в успех

Следваща статия

Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Европейски ден на равното заплащане

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Студенти искат инвестиции в образованието

Последни публикации

  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"