Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 15, 2023

В хармония с околния свят

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-04-2023
в Брой 15, 2023
A A

Победителите в Националното състезание „Природата – наш дом 2023“ вече са ясни. То се организира от Националния дворец на децата и Министерството на образованието и науката и е част от Националния календар на МОН за изяви по интереси на децата и учениците.

Жури с председател Милена Владкова – старши учител в НДД, и членове Костадинка Кръстева – старши учител в НДД, и Цветозар Костадинов – организатор в НДД, оценява получените рисунки, предмети от природни материали и костюми от отпадъчни материали.

В първа възрастова група (I – IV клас) в надпреварата за рисунка победител е Ралица Симиджиева (IV кл., 92. ОУ „Димитър Талев“ – София). Втора е Елисавета Христова (II кл., 39. СУ „Петър Динеков“ – София). Третото място поделят Ивана Нацева (I кл., ОДК – Кюстендил) и Ангел Дамянов (II кл, СУ „Александър Иванов-Чапай“ – Белово).

Във втора група (V – VII клас) печели Виктор Петровски (11 г., 18. СУ „Уилям Гладстон“ – София). Втора е Яница Янкова (13 г., НДД), а трети – Карина Петрова (VII кл., 10. ОУ „Алеко Константинов“ – Перник) и Симона Бозгунова (11 г., 22. СЕУ „Георги С. Раковски“ – София).

В „Приложно изкуство“ в първа група победител е Орлин Николов (III кл., НУ „Хаджи Генчо“ – Тетевен). След него се нарежда Симона Христова (10 г., ЦПЛР – ЦИКО, София). Във втора група първа е Илияна Величкова (14 г., СУ „Александър Иванов-Чапай“ – Белово) пред Елизабет Илиева (14 г., СУ „Никола Войводов“ – Враца). Колективна награда е присъдена на клуб „Екология“ при ЦПЛР – ЦИКО, София с ръководител С. Стоилова.

Изпратените за Конкурса писмени разработки, презентации и макети са оценени от жури с председател доц. Татяна Стоева (Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания – БАН), и членове Коля Панайотов – главен учител в НДД, и Мая Хараламбиева – биолог.

В групата V – VII клас колективна награда за презентации „Опазване на околната среда“, получават учениците от СУ „Никола Войводов“ – Враца – Михаела Коцева, Делян Байчев, Маргарита Тодорова, Александър Данаилов и Дея Иванова.

Наградата за „Защитен природен обект“ – резерват „Парангалица“, отива при Аделина Димова (VII кл., 69. СУ „Димитър Маринов“ – София). Приза за макет – дом, град на бъдещето, „Мястото, където живея“, получават петокласниците Александра Иванова и Никол Методиева от ОУ „Алеко Константинов“ – Перник.

В трета група (VIII – XII клас) наградата на Двореца на децата за презентация „Опазване на околната среда“ е присъдена на Божидара Иванчева (X кл, СУ „Никола Войводов“ – Враца).

В раздел „Литературно творчество“ изпратените творби са оценени от жури с председател Юлия Близнашка – старши учител в НДД, и членове: Румяна Пашалийска – литератор и уредник на Дом-музей „Ангел Каралийчев“ при НДД, и Албена Мерджанова – зам.-директор на НДД.

В категорията „Проза“ първото място печели Петър Цонев (V клас, ЛК „Касталия“ при ЦПЛР – ОДК, Варна) за разказите „Есента на Листчо“ и „Само свободните души пеят“. Второто място е за Николета Павлова (VII кл., УЛК „Сладкодумци“, ЦПЛР – ОДК „Атанас Стоянов“, Шумен) за разказа „Пролетен сън“. Трета с есето „Обичай“ се нарежда Далия Христова (ОДК – Шумен).

В категорията „Поезия“ победител със стихотворението „Дишай, България!“ е Радослав Карауланов (V клас, ЛК „Касталия“, ОДК – Варна). Второто място поделят Моника Атанасова (VII кл., ОДК – Варна) и Моника Петрова (ОДК – Шумен). Третото място печелят Белослава Петрова (VII кл., ОДК – Шумен) и Теорги Пощаров (ОДК – Шумен).

Your Image Description

Свързани статии:

Млади астрономи с доклади Нова среща на малки философи Весел детски поглед към света 200 ученици в спор за титлите в шахмата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: След часовете

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нова среща на малки философи

Следваща статия

Обичам да чета, обичам да мечтая

Следваща статия
Обичам да чета, обичам да мечтая

Обичам да чета, обичам да мечтая

Разказ за чудния свят на книгите

Разказ за чудния свят на книгите

Детски аудиоистории  учат на добродетели

Детски аудиоистории учат на добродетели

Последни публикации

  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище
  • 48 082 зрелостници се явиха на матурата по български език и литература
  • Област „Образование“ получава най-високата оценка в „Бележник 2025“ на Националната мрежа за децата
  • УНСС отбелязва 105 години от създаването си
  • Националният STEM център отваря врати до година
  • Над 50 000 зрелостници на матура по български език и литература
  • Библиотеката на Софийския университет представя история на букварите
  • Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе отличен от Съюза на народните читалища
  • Панорама на средното образование се проведе в Монтана
  • Мултисензорен подход в комуникативната терапия и обучението на глухи деца и ученици
  • Transformation of Social and Educational Relations in the Context of Digitalization
  • Eфективност на академичната подготовка на студентите от педагогическите специалности
  • Изследване на прилагането на закалителни процедури в детската градина, насочени към формиране на здравна култура при децата
  • Моделът STRONG – възможност за използване и развиване потенциала на талантливите ученици от професионалните гимназии
  • Изследване и анализ на нагласите на студентите при използване на генеративен инструмент на изкуствен интелект
  • STEM обучение на студенти педагози в трансдисциплинарна образователна среда
  • Педагогическа технология за обучение на учениците в началните класове за работа с диаграмно репрезентирани данни
  • Любомир Русев – големият непознат педагог и психоаналитик от първата половина на ХХ век
  • Military and Social Threats as Determinants of the Development of Contemporary Ukrainian Higher Education
  • Използване на системите за управление на обучението в контекста на интерактивното образование
  • В памет на проф. д.и.н. Петър Ангелов

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"