Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Изкуственият интелект в здравния PR

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-07-2023
в Uncategorized
A A

Гергана Дончева Янков
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/voc23-513izku

Резюме. Каква е ролята на изкуствения интелект (ИИ) в здравния пъблик рилейшънс? Как той преустройва света на здравния PR? Дали ИИ е заплаха за здравните пиари, или се превръща в техен незаменим помощник? Целта на научния доклад е да отговори на тези и още въпроси относно приложението на изкуствения интелект в здравните публични комуникации. Методите, използвани за целта на настоящия доклад, са анализ и синтез на данни от библиографски източници, както и анализ на резултатите от провеждане на научен експеримент в дигитална среда с изкуствен интелект от последно поколение.
Резултати. Ролята на ИИ в здравния PR е все по-осезаема и изцяло наложена в системата на международното здравеопазване – чатбота на СЗО в комуникационна платформа Viber е универсален мост между Организацията и нейните публики и дава многопластови възможности за осведомяване по всевъзможни здравни въпроси. Идентичен резултат е и в платформата Messenger на Facebook. ИИ постепенно променя бизнес средата във всяка сфера, включително и в здравеопазването. ИИ в лицето на ChatGPT се превръща както в помощник на здравните пиари, така и в основен съперник.
Дискусия. Последните пробиви в ИИ технологиите съществено и трайно могат да трансформират здравния PR и начина на прилагането му. Професията PR не е от изчезващ вид, тъй като е свързана с дълбок мисловен процес, креативност, контакти и връзки с „живи“ хора. Тези дейности засега са непосилни за изкуствения интелект, въпреки това ще изпъкнат и ще останат най-добрите професионалисти. Резултатите от научния експеримент задават посока за стремеж към все по-прецизно представяне на специалистите по здравен PR в тяхното професионално поприще.
Заключение. ChatGPT може да съставя уместни текстове, слогани, дори послания, които са с висока ефективност при приложението им в практиката на здравните пиари. В обозримо бъдеще тази технологична новост ще се усъвършенства още повече. Чатботовете, като част от идеята за комуникация чрез ИИ, са област, в която ролята на пиарите е грижливо да обмислят всяко съобщение и логическата свързаност между съобщенията. Възникват следните препоръки за бъдещи проучвания по темата: да се следи технологичният напредък на ИИ и да се намерят нови ниши в дейностите в здравния PR, в които ИИ намира приложение.
Ключови думи: PR; връзки с обществеността; обществени комуникации; комуникация; здравеопазване; изкуствен интелект

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКъм политическата икономия на априлското въстание 1876 г. Default ThumbnailКъм въпроса за историкоправния анализ като метод на изследване Default ThumbnailФункции на учителя по български език и литература при работа в мултикултурна среда Default ThumbnailАпостериорен анализ на критериален тест за активизиране и диагностика на рефлексия в обучението по биология и здравно образование – VIII клас (раздел „Обмяна на веществата“)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Децентрализирани социални медии

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV

Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2023, година XCV

Да победиш себе си

Да победиш себе си

Последни публикации

  • Зелените клетъчни фабрики
  • Министър Красимир Вълчев: Предложенията на МОН не са нормативен акт
  • От класната стая към ефира
  • Конкурси за преподаватели зад граница
  • От игла до конец
  • Единственият на Балканите палеопарк привлича интереса към Вършец
  • От олово в злато за миг
  • Няма вълшебна рецепта за успех
  • Госпожо, вие ме научихте да бъда българче
  • Лятната кампания „Зелени библиотеки“ за първи път в парк „Герена“
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2025, година LXVII
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕМОЦИИ И ИНТЕЛЕКТ: РЕПРЕЗЕНТАЦИИ В ЕЗИЦИТЕ И КУЛТУРИТЕ НА БАЛКАНИТЕ (INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE EMOTIONS AND INTELLECT: REPRESENTATIONS IN BALKAN LANGUAGES AND CULTURES)  
  • Кръгла маса „Българистиката в Унгария днес – между традицията и новата опитност на дигиталната ера“
  • ВЪЗПИТАВАНЕ НА ЕМПАТИЯ ЧРЕЗ ИЗКУСТВО
  • КОМПЕТЕНТНОСТНИЯТ ПОДХОД ПРИ ОБУЧЕНИЕТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА
  • РОКЛЯТА: РАЗКАЗ, СИМВОЛ, ГРАНИЦА
  • Завръщането на призраците
  • СЪВРЕМЕННИТЕ ПОПФОЛК ТЕКСТОВЕ – КОНЦЕПТУАЛНИ И ПЕРЦЕПТИВНИ ВЛИЯНИЯ
  • Словоредни особености на обстоятелствените пояснения в новинарските заглавия
  • CROSS-CULTURAL ASPECT IN THE STUDY OF VERBAL FOLKLORE (BASED ON THE MATERIAL OF BULGARIAN AND UKRAINIAN PAREMIA AND FAIRY TALES)
  • ЛИНГВОКУЛТУРОЛОГИЧНИ АСПЕКТИ НА РЕКЛАМАТА – СЪПОСТАВИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА БЪЛГАРСКИ И ИСПАНСКИ ПРИМЕРИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"