"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 14, 2021

Технопарк в училище

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
07-04-2021
in Брой 14, 2021
A A
В детския технопарк учениците се обучават по три специалности: природни науки – „Биоквантум, роботехника“, инженерни науки – „Робоквантум“, и информационни науки – „IT квантум“

Най-голямото училище в Русия отваря врати в началото на 2020 г.
То се намира в жилищния комплекс „Зиларт“ в Москва и в него учат 2500 деца. Сградата е построена в бившата промишлена зона към завода за тежки автомобили и бойни машини, носещ името на руския филолог и културолог Дмитрий Лихачов. Разположено на внушителната площ от 41 000 кв. м и без GPS, в училището човек трудно би могъл да се ориентира. Сигурно всичко е въпрос на навик, но определено на учениците в началото им е много трудно да запомнят по кой коридор трябва да минат, за да стигнат до шкафчето с учебниците си.
Строителството на училището за няколко хиляди ученици е продължение на политиката за консолидация, която вече години се провежда в руската столица. Идеята е поетапно всички училища и детски градини да се обединят в образователни комплекси. За строежа на новото школо правителството отделя 3 милиарда рубли от държавния бюджет. Всички чертежи и скици са съгласувани с комисия от директори на учебни заведения в Москва.
Кварталът „Зиларт“ е предназначен за 25 000 жители. Още с проектирането му правителството планира там да бъдат построени 9 нови детски градини, две училища и разбира се – най-голямото учебно заведение в Русия.
Училище №548 е изградено по европейски модел на принципа на кампусната система. Разделено е на три основни блока – централна част със столова и две отделни крила. Първото е за учениците от начален етап на обучение, а второто – за прогимназиален и гимназиален. Освен традиционните стаи с цветни стени в школото има модерна лекционна зала с голям екран, интерактивни класни стаи за изучаване на чужди езици, кабинети по специализирани предмети и артстудио. На всеки етаж има кът за четене с цветни фотьойли и подвижни масички. Всички мебели са на колелца, за да могат децата да ги разместват и слагат там, където им е удобно. Колекцията от книги в училището също е много богата. На територията му са разположени две огромни библиотеки. Там се съхраняват 116 900 ценни книги, албуми и карти. В читалните им с обща площ от 563 кв. м могат да се съберат 220 ученици.
Всяка класна стая е модерно оборудвана и снабдена с всички удобства за 24 ученици. В допълнение към традиционната черна дъска, навсякъде има и интерактивна.
Важна част от новата сграда е IT полигонът, или т.нар. детски технопарк „Кванториум“. Той се състои от три внушителни помещения с 3D принтери, скенери, лазерни машини и оборудване от ново поколение. В технопарка могат да учат 120 – 140 деца едновременно. Образователният процес в IT полигона се провежда по три специалности: природни науки – „Биоквантум“, робототехника и инженерни науки – „Робоквантум“, и информационни технологии – „IT квантум“.
В извънучебно време учениците могат да посещават както уроците по „Лазерни технологии“ и „Приложна космонавтика“, така и да се занимават с микробиология, да изследват наноматериалите или да създават виртуална реалност.
Подготовката по всяка от изброените специалности е задълбочена. Съдържанието и предаването на научната информация е напълно адаптирано за деца, като учебният план е старателно подготвен и разделен на различни степени на сложност. По този начин учениците могат поетапно да получат нови знания и от напълно начинаещи с времето да станат тесни специалисти в конкретна област.
В училището има също така фитнес и 7 отделни спортни зали. Най-голямата от тях е с балкон и площта ѝ се равнява на три стандартни физкултурни салона.
И точно в това се крие предимството му – при нужда може да се раздели на три отделни пространства за спортни занимания.
Освен това в училището има и огромна актова зала с 1100 места. Помещението е оборудвано с технически център, звукозаписно студио и няколко гримьорни.
В залата може да се влезе през отделен вход, който е разположен от другата страна на улицата. Проектът е замислен по този начин, защото идеята е помещението да бъде ползвано не само за целите на обучението на учениците, но и от жителите на квартала. Специални конструкции, направени по поръчка в Китай, могат бързо да премахнат седалките и посредством подвижен механизъм да превърнат аудиторията в зала за танци.
В училището има и столова. Всеки ден учениците могат да избират измежду три варианта на тристепенно меню. Кухнята, където се приготвя храната, е оборудвана така, че за ден там могат да бъдат приготвени общо 22 000 ястия.
Напълно очаквано, в училището има и система за видеонаблюдение и контрол. Там работи цял екип от професионалисти, които във всеки един момент знаят какво правят учениците. Тяхната задача е да осигурят сигурността и спокойствието на децата.
Архитектите на най-голямото училище в Русия са помислили не само за сигурността на учениците в училище, но и са намерили начин как те да могат да се придвижват всеки ден безопасно от дома си до школото. За да не се налага да пресичат натоварени с коли улици, те са направили подземна инфраструктура от мрежа от многобройни подлези. Те се ползват предимно от децата, които живеят в квартала и ходят пеша до училище. Другите, които пътуват по-отдалече, ползват градския транспорт. Руското правителство планира в следващите 10 години да продължи застрояването на района, което със сигурност ще увеличи и броя на учениците в училището.
Преди построяването на № 548 в „Зиларт“ най-голямото училище в Русия е било № 2048 в Некрасовка. Открито е през 2017 г. и в него учат 2100 деца – 800 в начален етап на обучение и 1300 в прогимназиален и гимназиален. Сградата е модерна и снабдена с всичко необходимо за учениците. Там има артстаи, зали за отдих, библиотека с конферентна зала, спортни съоръжения с игрища за минифутбол, баскетбол, бадминтон, тенис на маса, бягащи пътеки и тренажори. Училището е построено само за година, а средствата за това са отделени от държавния бюджет.
„Надявам се училището да бъде достойно не само по отношение на размера си, но и по отношение на качеството на образованието, което предлага“, казва по време на откриването му кметът на руската столица Сергей Собиянин. Школото е сред първите образователни институции, включени в проекта на Московското електронно училище. За целта е оборудвано с цялата необходима мобилна техника за ефективното провеждане на обучение от разстояние.
И ако обикновените училища имат ресурса за тясно профилиране на своите ученици едва в една или две области, то училищата гиганти и образователните комплекси от ново поколение могат да бъдат многопрофилни. По този начин децата сами ще могат да открият това, което най-много им харесва и в което са най-добри.
Важно е всеки ученик още от най-ранна възраст да съумее да намери сферата, в която да разгърне потенциала си.
Другото предимство на голямото училище е, че е далеч по-лесно изначално да се проектира и построи голяма сграда, отколкото през 4 – 5 години да се налага да се дострояват нови корпуси към вече съществуващи училища.
Школото в Некрасовка е проектирано във формата на буквата „М“, което позволява образното му разделяне на три части. Има два отделни корпуса – един за малките и друг за големите ученици, както и централна част, където се намират общите помещения. Всяка една от сградите е със самостоятелен вход и изход. Училището разполага и с голям двор, където децата могат да спортуват на открито или да се разходят на чист въздух по време на междучасията или след занятията.

Your Image Description

Свързани статии:

Международно младежко биенале „Българските следи по света – с палитра, камера и слово“ Дефицити в образованието 56% от европейците искат повече пари за борба с кризата Повече пари за образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Променящо живота ново лечение на рак на гърдата

Next article

Всеки втори учител стресиран на работното място

Next article
Всеки втори учител стресиран на работното място

Всеки втори учител стресиран на работното място

В ход е дигиталното обучение

Международно младежко биенале „Българските следи по света – с палитра, камера и слово“

В ход е дигиталното обучение

Повече пари за образование

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"