"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 23, 2021

Без драстични промени в резултатите

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
09-06-2021
in Брой 23, 2021
A A

Дванадесетокласниците се справят успешно с държавните зрелостни изпити въпреки дългите периоди на дистанционно обучение през последните две години. Матурите през тази година включват същия обем учебен материал със същата степен на сложност както през 2019 и 2020 г. Това посочват от МОН в анализ на резултатите от матурите през майската сесия на 2021 г.
От заявилите явяване на изпита по БЕЛ 49 381 са се явили 45 905 души, или 93%. Общо 36 054 пък декларират, че ще се явят на втора матура, като това правят 33 962 души, или 94 на сто. Най-много са явилите се на втори държавен зрелостен изпит по английски език – 12 332, следвани от тези по биология и здравно образование – 7584, и философски цикъл – 4432.
Средният резултат от изпита по БЕЛ е 52,44 точки, които са достатъчни за оценка от „4,14“. За сравнение, година по-рано резултатът е с по-малко от една точка по-висок. Тазгодишният резултат обаче е с близо две точки по-висок в сравнение с 2019 г., в която обучението беше изцяло присъствено.
Съизмерими с предходните години са и резултатите от изпитите по останалите учебни предмети. В сравнение с предходната година по-ниски са резултатите на матурите по БЕЛ, математика, история и цивилизации, физика и астрономия, английски, руски, немски и италиански език. Нарастват постигнатите точки по испански и френски език, по биология, химия, география и по философски цикъл, които са най-високите, откакто се провеждат матури.
Най-високи са средните резултати от изпита по испански език (78,1 т.), следван от химия и опазване на околната среда (77,54), италиански език (75,07), немски език (74,02), руски език (73), английски език (72,9), френски език (69,5), математика (65), физика и астрономия (62,8), философски цикъл (55,3), история и цивилизации (54,5), БЕЛ (52,44), биология и здравно образование (49) и география и икономика (44,5), за която се регистрира плавна тенденция към повишаване на броя точки.
От МОН отбелязват още, че се покачва процентът на зрелостниците с максимален брой точки на задачата за формулиране на собствена теза по конкретна тема – тази година те са 45,06% при 38,77% през миналата и 32,44 % през 2019 г.
Дванадесетокласниците обаче все още трудно извличат информация от непознат текст, като всеки пети не се е справил с тази задача.
Слабите оценки по български език и литература са по-малко, отколкото през предходните две години, но броят им продължава да бъде твърде висок – 3331. По-малко в сравнение с предходната година обаче са и отличниците по този предмет – 5732, което е спад спрямо 2020 г. (6283).
Пълни отличници от двата задължителни изпита са 39 зрелостници.
Скàлата за оценяване предвижда оценка „слаб 2“ при постигнати до 22,5 точки включително. За тройка са достатъчни от 23 до 40,5 т., за „добър 4“ – 41 до 58,5 т., за „много добър“ – 59 до 76,5 т., за „отличен“ – 77 до 94,5 т., и за „отличен 6“ – 95 до 100 т.
В първата петица на резултатите по региони традиционно са София-град, Смолян, Варна, Пловдив и Габрово. Положителна тенденция отбелязват Варна, Шумен, Кърджали, Търговище и Силистра.

 

ТОП 10

През тази година най-висок резултат на изпита по БЕЛ постигат дванадесетокласниците от столичната 164. ГПИЕ „Мигел де Сервантес“ (83,15 точки). След тях се нареждат 91. НЕГ „Проф. Константин Гълъбов“ (82,83), Първа езикова гимназия – Варна (82,05), 73. СУ с преподаване на чужди езици „Владислав Граматик“ – София (81,51), Американският колеж (80,28), СМГ „Паисий Хилендарски“ (78,04), варненските Гимназия с преподаване на чужди езици „Йоан Екзарх“ (77,34) и МГ „Д-р Петър Берон“ (76,79), НГДЕК „Константин-Кирил Философ“ (76,71) и софийската Първа АЕГ (76,5). В класацията не влизат училища, които имат под 20 зрелостници.

Your Image Description

Свързани статии:

Енергия и хъс за развитие Четвъртокласниците с „5“ на НВО Българският принос в борбата с COVID-19 Открити уроци и иновативен опит

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Още за образуванията с компонент е- в българския език

Next article

Моят дом Европа

Next article
Моят дом Европа

Моят дом Европа

В ход е дигиталното обучение

Енергия и хъс за развитие

В ход е дигиталното обучение

Четвъртокласниците с „5“ на НВО

Последни публикации

  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"