"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Scientific Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarski Ezik i Literatura-Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Monographs, Proceedings
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Scientific Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarski Ezik i Literatura-Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Monographs, Proceedings
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 27, 2021

90 000 деца в изяви по интереси

in Брой 27, 2021

Достъп до още национални програми искат директорите на центровете за подкрепа за личностно развитие

Артинсталация „Вратата“ изработват представители на ЦПЛР „Пейо Радев Гарвалов“ в Чирпан за седмия Фестивал на лавандулата, който се проведе в чирпанското село Средно градище в края на юни

До две седмици ще бъде готов Националният календар за изяви по интереси за учебната 2021/2022 г.
и ще бъде внесен за одобрение в Министерството на образованието и науката. Това стана ясно по време на Националното съвещание на директорите на центровете за подкрепа за личностно развитие. То се проведе от 30 юни до 3 юли в Поморие и в него участваха близо 80 директори на центрове от цяла България.
Над 38 000 са участниците в организираните от ЦПЛР конкурси, състезания и прояви, включени в Националния календар за изяви по интереси за учебната 2020/2021 г.
Това са данни от междинния отчет, които представи директорът на Националния дворец на децата Татяна Досева. Тя уточни, че не всички прояви от него са реализирани. Сроковете на някои са удължени заради пандемията. Въпреки това броят на участниците значително надхвърля този, регистриран в междинния отчет през миналата година.
Татяна Досева представи проекта на Националния календар за изяви по интереси за учебната 2021/2022 г. и даде двуседмичен срок на директорите на ЦПЛР за нови предложения за прояви. Всяка година в тях участват общо около 80 – 90 000 деца и ученици.
Директорите обсъдиха и програмата за мерките за закрила на деца с изявени дарби. Сред основните дискутирани теми са и промените в нормативните документи на центровете за подкрепа за личностно развитие и задължителната документация, която попълват.
45 центъра за подкрепа за личностно развитие са кандидатствали по НП „Предоставяне на съвременни условия за работа на децата и учениците в центрове за подкрепа за личностно развитие“ на МОН през миналата година, а през тази броят им е 21, информира Анелия Томова – главен експерт в дирекция „Приобщаващо образование“ на МОН. Центровете са кандидатствали и са получили финансиране за създаване на специализирани кабинети в областта на науките и технологиите, изобразителното и приложното изкуство, танците и музиката. Анелия Томова разясни какви са промените в Националната програма през тази година, как се кандидатства и как се отчитат проектите.
В центъра на дискусиите бяха и въпросите за квалификацията на педагогическия персонал в ЦПЛР.
„В доклада до министъра на образованието и науката за резултатите от националното съвещание на директорите на ЦПЛР ще включим и предложения за предстояща междуинституционална квалификация“, каза Татяна Досева. Тя припомни колко добре е била приета организираната от НДД първа проява за обмяна на опит за педагози, ръководители на клубове и директори, работещи в ЦПЛР в областта на танцовото изкуство. Сред постъпилите предложения за междуинституционална квалификация са тези от ЦПЛР – Варна, за театрално изкуство, от ЦИКО – София, за вокалните групи, от УСШ – Русе, по плуване и други.
„В доклада до МОН ще благодарим за възможността да получаваме финансиране от НП „Предоставяне на съвременни условия за работа на децата и учениците в центрове за подкрепа за личностно развитие“ на МОН, както и че сме включени в НП „Квалификация“. Но ще поискаме ЦПЛР да имат възможност да кандидатстват и по други програми, като НП „ИКТ в системата на предучилищното и училищното образование“ – каза Татяна Досева. – За да можем да използваме електронни дневници, трябва да осигурим лаптопи за всички учители, да си обновим техниката. Надяваме се да имаме възможност и за създаването на STEM кабинети.“
Сред предложенията до МОН е и това ЦПЛР да преминат към делегирани бюджети, а само някои от тях при определени условия да останат към общините, както досега.
Тази година МОН за първи път проведе национално състезание по безопасност на движението в две възрастови групи и интересът към него е изключително голям. Затова на срещата бе представена Националната стратегия за движение по пътищата до 2030 г. от д-р Милен Марков – експерт в Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“. Той каза, че 1,35 млн. души годишно загиват по пътищата в света и катастрофите са основната причина за смъртността при младите хора на възраст от 5 до 29 г.
През последните 10 г. в България броят на жертвите на ПТП е намалял с 36%, но все още страната ни е на опашката в ЕС. Затова предвидените мерки в Стратегията за универсална безопасна мобилност включват обезопасяване на децата в автомобилите и обучението им по БДП от детската градина до XII клас. Децата влияят върху поведението на родителите си, но според Милен Марков ще бъде по-ефективно, ако в някои от проявите от Националния календар за изяви по интереси, свързани с БДП, бъдат включени и родителите.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Денят
shareTweetshare
Previous article

Pedagogy, Number 5/2021, Volume 93

Next article

Дом на изкуствата в сърцето на Поморие

Next article
Дом на изкуствата  в сърцето на Поморие

Дом на изкуствата в сърцето на Поморие

Хофманови разкази

Хофманови разкази

В ход е дигиталното обучение

„Ти да видиш“ – панорама на най-новото българско кино в „Сити Марк“

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2022, Volume 30
  • Diagnosis as a tool for monitoring the effectiveness of addiction prevention in adolescents
  • Benchmarking for development of speed and power characteristics
  • Application of the Constructivist Approach for the Development of Key Competences in Teaching Chemistry and Environmental Protection (IX Grade)
  • Success Rate of the Students of National Sports Academy “Vassil Levski” in the Conditions of the COVID-19 Pandemic
  • Rhetoric and Management of Communication Crises in Education in the Period 2020 – 2021
  • Management Approaches in the Field of Culture
  • Redesign of Economics Education for Creating a Flexible and Adaptive Learning Environment
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • In Memory of Assoc. Prof. Olga Todorova
  • A New Research on the U.S. Intelligence and Bulgaria (1941 – 1991)
  • The fate of healthcare reform in The United States in the 1940s
  • Resettlement оf People оf Russian Descent from Bulgaria to the Ukrainian SSR (1946 – 1947)
  • Policy towards Minorities in the Early Turkish Republic (1920s and 1930s)
  • Plague in Early Modern Istanbul: The Experience of the Habsburg Resident Ambassadors, 1560s – 1590s
  • About the early business activity of the revival entrepreneur Evstati Selveli and his material and financial condition during this period
  • Защо котките ядат трева?
  • Кръстопътища
  • 56 млн. лв. за младежки центрове
  • Още над 1500 безплатни лаптопа за училищата
  • Сливенски ученици с отличие от младежка космическа програма
  • Нови зам.-министри в МОН
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Scientific Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarski Ezik i Literatura-Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Monographs, Proceedings
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US