"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 47, 2021

Заедно на „училище“

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
24-11-2021
in Брой 47, 2021
A A

34 288 ученици са включени в обучения за повишаване на дигиталните умения за работа с образователни платформи. Това съобщават от Министерството на образованието и науката. В занятията участват
13 547 първокласници, с които се работи за по-плавен преход от пред-
училищно към училищно образование в електронна среда. В обученията се включват и по-големи ученици, които са изпитали затруднения при ученето от вкъщи, деца от уязвими групи и тези с родители без компютърна грамотност.
За постигане на по-голяма ефективност заниманията се провеждат в малки групи от средно по пет души. До момента са издадени 25 216 сертификата на деца, успешно преминали курсовете.
Обученията се реализират по проекта „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. Целта е да не се допусне прекъсване на образователния процес в условията на кризи и да се предотврати отпадането на ученици от системата на образованието. Проектът се реализира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОПНОИР) 2014 – 2020 г.,
съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, с конкретен бенефициер – Министерството на образованието и науката (МОН). Проектът е на обща стойност 109 562 541,93
лева и е с продължителност 35 месеца.
Организират се също краткосрочни обучения за родители, учители и образователни медиатори. До момента 6635 учители са взели участие, от които 5569 са придобили сертификати. Те са повишили компютърните си умения в учебния процес – използват образователни ресурси за преподаване, обработват данни, подготвят презентации и т.н. В занятията са участвали и 9874 родители и образователни медиатори, които са имали затруднения при подпомагането на децата при онлайн ученето.
Отделно по Проекта се осигурява и техническо оборудване за образователната система. До момента са доставени 85 689 технически устройства (лаптопи и таблети), от които за 64 997 за ученици и 20 692 за учители. Предоставени са 1403 универсални шкафа за зареждане на устройствата.

Целевата група на проекта „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ са ученици, педагогически специалисти в общинските и държавните училища, образователни медиатори и родители.
Индикатори за изпълнение:

  • брой участници с осигурен достъп до обучение от разстояние в електронна среда – 140 000;
  • брой ученици, получили допълнително синхронно обучение от разстояние в електронна среда – 37 718;
  • брой на участниците, подкрепени в борбата или противодействието на ефектите от пандемията COVID-19 – 477 718.
    Индикатори за резултат:
  • брой участници, които придобиват умения за обучение от разстояние – 210 000;
    нетен коефициент на записване в образование на подкрепените участници – 90 %;
    брой участници, които придобиват квалификация при напускане на операции, подкрепени с действия за борба с последиците от пандемията COVID-19 – 20 000.
Your Image Description

Свързани статии:

Контрастът на добрата езикова култура 17 родни учени в топ 1% за цялостен принос Българското астросъзвездие За да бъдеш отличник

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Българското астросъзвездие

Next article

За да бъдеш отличник

Next article
В ход е дигиталното обучение

За да бъдеш отличник

В ход е дигиталното обучение

Колайдер и фабрика за свръхтежки елементи са в програмата на Дубна

Таланти с признание от Япония

Таланти с признание от Япония

Последни публикации

  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"