"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 48, 2021

Смесеното обучение предоставя гъвкав подход

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
01-12-2021
in Брой 48, 2021
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Равнопоставеността и приобщаването на основното и средното образование, смесеното (виртуално и присъствено) образование и обучение, обучението през целия живот и новата стратегия за висшето образование в Европа бяха във фокуса на заседание на Съвета по образование с министрите на държавите членки.
„Смесеното обучение предоставя гъвкав подход, чрез който да дадем възможност на всички ученици да успеят в образованието си. То е пример за това как можем да подобрим и да насърчим използването на цифровите технологии в образованието – заяви българският еврокомисар Мария Габриел. – За да могат всички да се възползват от предимствата на цифровите технологии в образованието, е необходимо да подобрим компетентностите на преподавателите и учащите се, свързаността и инфраструктурата и да подпомогнем развитието на ефективна екосистема за цифрово образование. За това ще спомогнат новият План за действие в областта на цифровото образование, програма „Еразъм+“ и инициативата ми за изграждане на приобщаващо европейско образователно пространство до 2025 г.“
Тази седмица българският еврокомисар участва в четири съвета на министрите на ЕС – по образованието, младежта, културата и спорта.
В центъра на дискусията на Съвета на министрите на младежта е Стратегията на ЕС за младежта (2022 – 2024 г.), насърчаване участието на младите хора в политическите процеси, диалогът по въпросите на младежта и Европейската година на младежта 2022 г. От българска страна в това заседание, както и в това на Съвета на министрите на спорта, участва министърът на младежта и спорта Андрей Кузманов.
На Съвета на министрите на младежта бяха обсъдени гражданските пространства за младите хора. По време на своето изказване министър Андрей Кузманов акцентира върху ролята на държавата по отношение развитието на младежките центрове в България.
„В България съществуват голям брой младежки центрове – общински, младежки организации и четири центъра по програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“. По същата програма е осигурено и финансиране за нови четири центъра. Те покриват високи стандарти за младежка работа, предоставят комплексни услуги за младите хора, в това число и тези от уязвимите групи. Същевременно в Плана за възстановяване и устойчивост е предвидено изграждането на над 50 центъра за личностно развитие на ученици и младежи в подкрепа на устойчивото възстановяване на общините. Министерството на младежта и спорта работи по разработването на минимални стандарти за качество при предоставяне на младежки услуги в България, гарантиращи еднаквост и критерии за контрол и оценка на качеството на услугите“, каза министър Кузманов.
Спортният министър на България отбеляза ролята на социалните мрежи и тяхното въздействие върху младежките граждански пространства. Той предложи въздействието на социалните мрежи да бъде измервано чрез социологическо проучване, базирано на конкретни индикатори.
Основните теми на Съвета на министрите на културата, бяха инициативата „Нов европейски Баухаус“, финансовите инструменти и механизми за опазване на културното наследство и планът за действие в подкрепа на възстановяването на творческия сектор от кризата.
В центъра на дискусията на министрите на спорта на ЕС са европейският спортен модел, подпомагането на двойната кариера на спортистите и работната програма в сферата на спорта на предстоящото Френско председателство на Съвета на ЕС.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбучиха 20 учители посланици ЕС с решителни мерки за справянето с COVID Зрелостниците у нас с дипломи навреме Мобилизират 45 млрд. евро за растеж на стартъпите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

75 източника на пари за културата

Next article

За фразеологизма лебедова песен

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

За фразеологизма лебедова песен

В ход е дигиталното обучение

Уроци и поуки

Родни студенти с разработка срещу антибиотичната резистентност

Родни студенти с разработка срещу антибиотичната резистентност

Последни публикации

  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2025, Volume 68
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Infrastructure for Deploying Large Language Models in Chatbots with Retrieval-augmented Generation
  • Selection of the Bulgarian Team for the Twenty-ninth Junior Balkan Mathematical Olympiad
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Pedagogy, Number 8/2025, Volume 97
  • Modern Perspectives in Science Education in Elementary School: a Look at the Relationship “Child – Society – Nature”
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"