"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Новини Новини 2021 Брой 48, 2021

Уроци и поуки

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
01-12-2021
in Брой 48, 2021
A A

„Изключително важно е в прехода между двата програмни периода да се извлекат поуките и научените уроци от изпълнението на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ и да се вземат предвид при разработването на новата програма за образование“. Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Ваня Стойнева при откриването на 15-ото заседание на Комитета за наблюдение на ОП „НОИР“ 2014 – 2020. То се проведе онлайн.
Зам.-министър Стойнева посочи още, че в периода до 2026 г. по Националния план за възстановяване и устойчивост МОН ще изпълнява три проекта – „Създаване на национална STEM среда за умения на утрешния ден“ с общ планиран ресурс 576,2 млн. лева, „Модернизиране на образователните институции за по-привлекателна и качествена среда за учене и иновации“ с планиран ресурс 680 млн. лева и „Изграждане на центрове за личностно развитие на ученици и младежи в подкрепа на устойчивото възстановяване на общините“ с ресурс 70 млн. лева. За оказване на трайно въздействие върху реформата в образованието проектите, включени в Плана за възстановяване и устойчивост, ще се съчетават с предвидените в Програма „Образование“ дейности за цифрова трансформация на образованието и насърчаване на образователните иновации в предучилищното и училищното образование.
Ръководителят на Управляващия орган и председател на Комитета за наблюдение на ОПНОИР Иван Попов отбеляза, че Управляващият орган заедно с бенефициерите, е успял да постигне финансовата цел по Програмата за 2021 г., а до края на годината ще бъде постигната и целта за 2022 г. Той посочи, че към момента са договорени 99,83% от одобрения бюджет на Оперативната програма – 1,349 млрд. лв.
Представителите на Европейската комисия от Генерална дирекция „Заетост, социални въпроси и приобщаване“ и Генерална дирекция „Регионална и селищна политика“, които взеха участие в заседанието, отбелязаха извършената работа от Управляващия орган и бенефициерите по Програмата за успешното изпълнение на проектите.
Участниците в заседанието бяха запознати с напредъка в изпълнението на ОПНОИР и дейността на Управляващия орган, с предприетите мерки в контекста на COVID-19 и напредъка по REACT-EU (целта на REACT-EU е да се помогне за икономическото и социалното възстановяване от кризата с коронавируса, като се насърчават преодоляването на последиците от кризата и устойчивостта на здравните системи, предприятията и подкрепата за най-уязвимите групи. Финансовите средства допринасят и за работата по приоритетите в областта на околната среда и цифровите технологии с цел постигане на интелигентно и устойчиво възстановяване), както и с резултатите от вътрешната оценка на системните проекти с конкретен бенефициер МОН и със задачите на работната група за вътрешна оценка на Приоритетна ос 1 „Научни изследвания и технологично развитие“.
Дадена бе информация за изпълнението на Годишния план за действие за мерки по информиране и комуникация на ОПНОИР за 2021 г. в изпълнение на Националната комуникационна стратегия
2014 – 2020 г. и предвидените мерки за 2022 г.
На заседанието бе представен напредъкът в изпълнението на проектите „Подкрепа за дуалната система на обучение“, „Модернизация на висшите училища“ и „ПлантаСИСТ: Създаване на Център по растителна системна биология и биотехнология за превръщане на фундаменталните научни изследвания в устойчиви биобазирани технологии в България“. Управляващият орган представи информация и за подготовката на програмен период 2021 – 2027 – „Програма Образование“ 2021 – 2027, Плана за възстановяване и устойчивост, както и за бъдещото финансиране на центровете за компетентност и центровете за върхови постижения по линия на Европейския фонд за регионално развитие.
„Предвиждаме засилване ролята на Комитета за наблюдение по отношение на наблюдението и оценката на въздействието на Оперативната програма“, изтъкна в заключение Иван Попов.

Your Image Description

Свързани статии:

Родни студенти с разработка срещу антибиотичната резистентност Без тестове при консултации в училище Успех на наши информатици Министър Галин Цоков присъства на възпоменателната церемония по повод геноцида в Сребреница

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

За фразеологизма лебедова песен

Next article

Родни студенти с разработка срещу антибиотичната резистентност

Next article
Родни студенти с разработка срещу антибиотичната резистентност

Родни студенти с разработка срещу антибиотичната резистентност

В ход е дигиталното обучение

Без тестове при консултации в училище

В ход е дигиталното обучение

Успех на наши информатици

Последни публикации

  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • Годишно съдържание на научно списание „Математика и информатика“, година LXVIII, 2025
  • Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education
  • Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students
  • Mathematical Modeling in Grades 8th – 10th: Building Intercurricular Connections between Mathematics, Physics, Biology and Informational Technologies
  • И Варна е красива, и Русе е красиво

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"