"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Scientific Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Monographs, Proceedings
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Scientific Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Monographs, Proceedings
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Образованието като индивидуален проект

in Uncategorized

Доц. д-р Силвия Върбанова
University of Sofia

https://doi.org/10.53656/ped2021-9.03

Absract. Статията разглежда особеностите на нагласите и очакванията на ученици и родители за влиянието на различни извънкласни и извънучилищни дейности върху индивидуалното образователно развитие в периода на училищното обучение. През техния поглед се анализира влиянието на неформалното образование върху развитието на учениците във формалното образование. Изследването е проведено чрез полуструктурирано интервю. Интервюирани са 34 ученици, 32 родители и 15 учители. Обсъдени са успешните влияния и съществуващите бариери и ограничения, които възпрепятстват реализирането на позитивните ефекти на свързаността на формалното и неформалното образование в постигането на образованието като индивидуализиран проект.
Keywords: неформално образование; очаквания на ученици и родители; учебен живот; учебна идентичност; бариери пред участието

Open the full text

shareTweet
Previous article

Гражданско образование и активност на студентите – между формалното и неформалното (във и извън аудитория) – педагогически паралели и проекции

Next article

Проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“

Next article

Проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“

Изследване на взаимодействието между формалното и неформалното здравно образование

Законодателни, организационни и управленски основи за свързаността между формалното и неформалното образование в България

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2023, година XXXI
  • Образование 4.0 и обучението по счетоводство в университетите – ново изследване
  • Превенция на употребата на психоактивни вещества в прогимназиалния етап на образование чрез приложението на училищна проекто- програма: анализ на резултатите от експертна оценка
  • Управление на човешките ресурси в съвременното училище – проблеми и перспективи
  • Държавна политика за качествено образование чрез установяването на основанието за уволнение на педагогически специалист при осъждане за престъпление
  • Truth, Fake and Authenticity in the Age of Digital Journalism – a Model of Visual and Media Literacy Pedagogy
  • Safety through Artificial Intelligence in the Maritime Industry
  • Study of the Development of the Use of Communicative Technologies in the Educational Process of Engineers Training
  • Самооценка на общообразователните и ресурсните учители за работа в парадигмата на приобщаващото образование
  • Класна стая на „Шан-з-Елизе“
  • Дигитално изоставане
  • Новият просветен министър започва с бюджета и НВО
  • 21 български студенти със стипендии от Китай
  • Евродепутат за един ден
  • Две трети без основни цифрови умения
  • Реновират спортния салон на ОУ „Иван Вазов“ – Русе
  • Отново „Отворено сърце“ във Велико Търново
  • Кой чете най-добре
  • На какво пишат учениците – на работни листове или на работни листи?
  • Признание за педагози и ученици от Софийска област
  • Героите сред нас
  • Силата на ученическите съвети
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Scientific Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Monographs, Proceedings
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US