Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
  • Who we are
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Who we are
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Learning by Design as a Pragmatic Approach for Improving the Professional Teachers’ Education

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
01/08/2025
in Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Nina Gerdzhikova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/voc22-302ucen

Abstract. Pedagogical education is an important part of the higher education system in Bulgaria. Despite efforts to modernize this system over the past twenty years, there have been changes in the macro-frame of the system, only. On a micro level, such as curricula, curriculum content, teaching methods, stereotypical solutions are supported. There is therefore a need to reform traditional pedagogical education.
One way is to change epistemology and teaching methods in undergraduate teacher programs. In the article, a specific example of student learning through an environmental education scenario is described. This will be done in the following steps:
– a brief theoretical description of learning by design;
– a description of the teaching and learning process through design in the specific example;
– a description of ways and means of communication in the learning process.
The report is one of the first steps towards conceptualizing research within an interdisciplinary project of the University in Plovdiv, related to the use of "green technologies" in people's daily lives. The article should therefore be regarded as a plan for carrying out the next activities in the project.
Keywords: environmental education; pedagogical education; training

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailInfluence of Family Education on the Psychophysical Development and Socialization of a Child With Intellectual Disabilities Default ThumbnailExplaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis Default ThumbnailDeveloping Security – Related Activities for Maritime English Instruction Default ThumbnailChallenges of Digital Transformation in Education: a Comparative Analysis of Students’ Opinion

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Application, Adaptation and Importance of the Innovative Soundpainting Method in Preschool Age

Next article

Dual Training – a Good Solution to Current Socio-economic Problems

Next article

Dual Training – a Good Solution to Current Socio-economic Problems

Последни публикации

  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Who we are
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.