Dr. Atanas Genchev, Assist. Prof.
Мария Найденова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.06
Absract. В статията се прави теоретичен анализ на нормативната уредба в страната по отношение на възможностите, регулациите и условията за осъществяване на интегрирани (извънкласни или извънучилищни) дейности, съчетаващи формално и неформално образование. Водещ метод за извършеното качествено изследване е анализът на документи, който в случая обхваща сферите на образователното и социалното законодателство. На тази основа различните форми и дейности за по-индивидуализирани и диференцирани занимания се анализират паралелно като педагогическа, но и като специфичен вид социална работа в подкрепа на техните интереси и заложби, както и за тяхното личностно и професионално развитие. Посредством тези функции се очертават възможностите на неформалното образование и социалната работа да подкрепят в единство образователната система и нейните институции. Специално внимание е отделено и на приноса на неформалното образование към целите на социалната работа.
Keywords: извънкласни дейности; неформално образование; социална работа; нормативна уредба