Училището на XXI в. трябва да адаптира технологиите, казва Калин Радулов.
„Не може да преподаваш нещата по стария начин, когато всяко дете има смартфон“, добавя преподавателят по предприемачество в столичното 19. СОУ, който е завършил „Предприемачество и иновации, създаване на нов бизнес“ в Университета в Лунд, Швеция. С преподаване започва да се занимава случайно, след като разбира от приятел, че в училището търсят учител по предприемачество. „Реших, че ще ми бъде интересно. Това е шанс да запаля децата да се занимават с предприемачество отрано, а не да правят първите си стъпки, след като завършат университет“, разказва Калин. За него най-добрият учител е правенето и затова в часовете си ангажира децата със задачи, които да ги подготвят за живота след училище. „Едно от най-важните неща на тази възраст е да опиташ да правиш различни неща, да видиш какво ти се удава и какво – не, и да избереш каква ще бъде твоята кариера“, обяснява той. Преподавателят помага на децата да разработят бизнес план по своя идея и ги запознава с основните финансови понятия, които ще им потрябват, ако решат да основат фирма. Дава им и задачи за развиване на креативно мислене. Винаги, когато може, организира урока под формата на игра, защото мотивацията е по-голяма.
Четете повече в бр. 8, 19 – 25 февруари 2015 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg