Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2015 Брой 37, 2015

63 на сто от училищата имат до 300 деца

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-09-2015
в Брой 37, 2015
A A

В 294 школа има между 41 и 80 деца, а най-голямата категория в структурата на средното образование са училищата с между 80 и 200 ученици – 792. Между 200 и 300 ученици има в 346 школа. Статистиката сочи, че тези четири категории сформират 63 на сто от училищата у нас. Предвид начина на финансиране в областта на средното образование това са малки училища, които често срещат финансови затруднения за дейността си. Има и райони, където все още не са предприети стъпки за оптимизиране на училищната мрежа и местната власт на всяка цена иска да запази училищата. А това означава слети паралелки и намаляване качеството на обучението. Данните са на Министерството на образованието и науката и бяха представени преди началото на новата учебна година на годишната среща на началниците на регионални инспекторати в цялата страна. Домакин е Санаторно-оздравителен комплекс „Камчия”. В работата на форума взе участие министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев, зам.-министър Ваня Кастрева, учени от Българската академия на науката и експерти от МОН. Как изглежда системата на средното образование дни преди началото на учебната година? Очаква се двата випуска първокласници, които тази и следващата година влизат в класните стаи, да бъдат най-малките досега. Тази година 5- и 6-годишните, които започват задължителна предучилищна подготовка, са с над 500 по-малко от миналогодишните си връстници. Първокласниците ще бъдат с 2000 по-малко спрямо предходния випуск. Очаква се до 15 септември да бъдат записани още малчугани, но не се очаква драстично увеличаване на броя им. А това означава, че ще има училища с по-малко паралелки. Предвид структурата на училищната мрежа в страната най-много са училищата в областите с големи градове – София (295) и Пловдив (204). Най-малко са школата в областите Видин и Габрово – по 37. 94,15 на сто от учениците учат в дневна форма на обучение. Това са 729 463 ученици. Близо 1000 се обучават в индивидуална форма, а малко под 20 хиляди са избрали самостоятелната форма на обучение. Задочниците са над 13 хиляди, а във вечерните училища учат близо 7000 души. Очаква се обаче тези цифри да се стопят след проверките на МОН и регионалните инспекторати по образование за фиктивно записани ученици. Практиката досега показва, че във формите, различни от дневна, има най-много случаи на „мъртви души“ в клас.

Четете повече в бр. бр. 37, 10 – 16 септември 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Шахмат в детската градина Лошата дума не се забравя Българското училище се нуждае от добро управление Център по ИТ и физика откри столичната Математическа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Къща-музей или къща музей?

Следваща статия

Сп. „Химия“, книжка 5/2015

Следваща статия

Сп. „Химия“, книжка 5/2015

Педагогика, година LXXXVII, книжка 8, 2015

Помощните училища стават центрове за специална образователна подкрепа – държавни или общински

Последни публикации

  • 3D мапинг или как се става визуален артист
  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2025 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2025, година XLXII
  • Мопасан като предмодернист?
  • Обучението по немски език в УНСС – десетилетия на традиции, приемственост и развитие
  • Млади таланти творят наука
  • Пространствена и езикова достъпност на ресурсите за адаптация към климатични промени и природни бедствия в многоезични общества
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign’24 in Tik-Tok)
  • Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory
  • Критическият анализ на дискурса като методологическа основа на чуждоезиковото обучение за придобиване на демократични компетентности
  • Формиращото оценяване и компетентността по писмено общуване на английски език (4. клас) – резултати от педагогически експеримент
  • The Conceptual Model of Content Analysis of Applicants’ Internal Motivation in Entrance Essays
  • Типология на субектите в спортната журналистика
  • Синкретизъм на изреченските признаци
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"