Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2015 Брой 39, 2015

Учебниците – неограничен брой

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-09-2015
в Брой 39, 2015
A A

Оценяването на учебниците ще протича на два етапа. Първият ще се осъществява от оценители, определени от министъра на образованието и науката, като изборът им ще бъде съобразен с председателя на БАН. Вторият етап се извършва от учителите, които ще избират учебниците и книжките, по които да работят децата. „Смятам, че мотивите в подкрепа на неограничения брой одобрени учебници надделяват над тези за използването само на един учебник. Очаквам при създаване на конкурентна среда нещата да улегнат и системата бързо да заработи в нормалния си ритъм – заяви проф. Тодор Танев – министър на образованието и науката. – Имах среща с представители на най-големите издателства на учебници и очаквам до 29 септември да ми бъде представена информация за възможностите за преработване на учебниците от I до III клас. Идеята е те да бъдат готови още за втория учебен срок“, добави той. „В почти всички европейски страни има процедура, сходна на заложената в новия закон. А част от държавите с най-високи резултати в международното изследване PISA дори нямат процедура за одобряване на учебници – Австралия, Дания, Англия, Естония, Финландия, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия“, коментира и Милена Дамянова – председател на комисията по образование и наука в парламента. Децата в задължителна училищна възраст ще могат да учат в самостоятелна форма на обучение по желание на ученика или родителя. Това ще се случва само след решение на експертна комисия към регионалното управление по образованието, която ще преценява дали детето ще може да получи достатъчно качествена подготовка, без да ходи на училище, приеха още народните представители. Учениците до трети клас няма да получават количествени, а само качествени оценки. Освен това учениците от начален етап няма да повтарят класа. За сметка на това при пропуски в знанията те задължително ще посещават допълнителни занятия през лятото. Национално външно оценяване ще се провежда в IV и VII, както и в X клас – в края на първия гимназиален етап, който се въвежда със закона. Двата задължително държавни зрелостни изпита ще бъдат само върху материала от втория гимназиален етап – XI и XII клас. Освен това учениците ще могат да се явят допълнително на две матури. Те могат да бъдат върху материала от часовете по профилирана подготовка, ако съответният предмет е изучаван като профилиращ. Ако не е, изпитът е върху учебното съдържание от задължителната подготовка.

Четете повече в бр. бр. 39, 25 – 30 септември 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПомощните училища – без рязка промяна Краткият път към висшето образование Default ThumbnailПрофесия или профил избират единайсетокласниците Default ThumbnailНа школо като в Родината

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Полимерът е и опаковка, и имплант, и лекарство

Следваща статия

Артучилище с характер

Следваща статия
Артучилище с характер

Артучилище с характер

Граматика на пътя

Гимназии и компании си подават ръка

Гимназии и компании си подават ръка

Последни публикации

  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"