По-дълга почивка стимулира креативността, но пречи на четене и математика.
Това посочват научни изследвания, цитирани в текст, публикуван на сайта на европейската образователна платформа „Евридика“. В доклада на „Евридика“ за задължителното учебно време през годината е посочено, че децата от прогимназията в Германия имат 907 часа задължителна подготовка за учебна година при 6 седмици лятна ваканция. Връстниците им в Италия имат 990 часа годишно въпреки ваканцията от 13 седмици. Разликата идва от разпределението на ваканциите – в някои страни имат чести кратки ваканции, а в други – по-малко, но по-дълги почивки. Защитниците на кратката лятна ваканция казват, че по-голямата част от възрастните нямат толкова дълга лятна отпуска. Те смятат, че традицията на голямата ваканция е наследена от по-ранните общества, когато децата са били ценна работна ръка в земеделието. Научните изследвания сочат и че ваканциите водят до влошаване на уменията за четене и смятане. Най-силният аргумент срещу дългите ваканции е, че те задълбочават неравенството между учениците. Дете от семейство с по-големи финансови възможности прекарва времето си много по-различно от свой връстник, чиито родители имат по-малък социален, културен и икономически капацитет.
Четете повече в бр. 31, 4 – 10 август 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg