Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 33, 2016

Атестацията – инструмент срещу „летаргията“ в образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-08-2016
в Брой 33, 2016
A A

Това предвижда държавният образователен стандарт „За статута и професионалното развитие на учителите, директорите и на другите педагогически специалисти“, който трябва да бъде одобрен до 31 август. „Това не означава, че се отлага атестирането, каквито тълкувания се прокраднаха след представянето на Държавния образователен стандарт – категоричен е зам.-министър Диян Стаматов. – Просто са необходими 4 години, за да се натрупа и оцени информацията за приноса на всеки – от директора до педагогическите специалисти, към образователната система.“ По думите му не е тайна, че немалка част от учителската колегия винаги се е притеснявала от атестирането и от това, че то ще се реализира с голяма доза субективизъм. „Истината обаче е, че винаги може да се създаде обективен механизъм без субективни елементи при атестация“, казва той. Държавният образователен стандарт предвижда атестацията да се извършва от комисии с различен брой членове в зависимост от това големината на училището и детската градина. В малките комисиите едва ли ще надхвърлят от 3 до 5 души. В портфолиото на първо място ще влизат данни за педагогическата подготовка на всеки учител до този момент и за квалификациите, които е преминал. Ще съдържа и данни за постиженията на самия учител, както и на неговите ученици – например участия и постижения на регионални, национални и международни олимпиади и състезания. Важна част от портфолиото са и публикациите в научно-методически издания, както и участието в различни свързани с образованието дейности. Портфолиото ще съдържа всичко онова, което учителят ще направи през следващите 4 години, за да издигне имиджа на институцията, към която принадлежи, да изведе учениците си на по-висок образователно ниво. „В крайната оценка влиза самооценката, която всеки сам си е поставил, както и оценката, дадена му от членовете на комисията поотделно“, пояснява Стаматов. Когато учителят не е доволен от оценката му се дава възможност в писмен вид да изложи възраженията си до работодателя. Той, от своя страна, преразглежда още веднъж атестационната дейност и атестационната карта и или потвърждава оценката, или я променя с до 1 единица нагоре или надолу. Когато оценката е критично ниска се предвижда подкрепа, за да могат те в рамките на година да коригират своите дейности по отношения на преподаване, квалификация, ангажираност към училището. „Но ако все пак решат, че не желаят промяната, то Кодексът на труда позволява работодателят да прекрати трудовия договор. Разбира се, това не се отнася само за учителите, а и за директорите, за всички педагогически специалисти“, припомня зам.-министър Стаматов. Атестацията се извършва на базата на атестационна карта, която съдържа 25 показателя. 5 от тях са посочени от работодателя, останалите са централизирани. Последните са еднакви за съответните педагогически специалисти – учител, психолог, педагогически съветник, и за съответните длъжности – старши учител, главен учител и т.н.

Четете повече в бр. 33, 18 – 24 август 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГрижа за всяко дете Default ThumbnailПазим ли децата от насилие И след десети клас ще има външно оценяване Default ThumbnailКак ще се наваксва в VII кла

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 4, година XLIII, 2016

Следваща статия

Български език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016

Следваща статия

Български език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016

Професионално образование, година XVIII, книжка 4, 2016

Общественият съвет – тест за зрялост

Общественият съвет – тест за зрялост

Последни публикации

  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Предизвикателства пред управлението на качеството в училищното образование в Европейския съюз
  • Подготовката на учители в условията на дигитална трансформация и иновации: анализ на европейски приоритети и тяхното отражение в национален контекст
  • Изкуственият интелект в часовете по чуждоезиково обучение в българското училищно образование и отражението му в учебните програми по чужди езици
  • Интегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
  • Между текста и практиката: дигиталната и предприемаческата компетентност в обучението по български език (8. – 10. клас)
  • Овладяване на ключови компетентности на занятията по български език и литература в средното училище (анализ на данни от анкетно проучване)
  • Ключовите компетентности и обучението по български език (анализ на учебни програми по български език)
  • Оценка на учителите за застъпеността на компетентностите при различни образователни модели и методи
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора
  • По стъпките на Уста Кольо Фичето
  • С дъх на море
  • Как да докажем трудовия си стаж от друга държава?
  • Възходът на духа
  • Министерствата на отбраните
  • УНСС отличи най-добрите си студенти
  • Вестникарска работилница на „Аз-буки“ в Разград

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"