Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2017 Брой 17, 2017

Предупреждение към кметовете

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2017
в Брой 17, 2017
A A

Тези данни бяха представени на заседанието на Отрасловия съвет към министъра на образованието и науката. Зам.-министър Мария Гайдарова съобщава, че 23 019 от общо 64 919 педагогически специалисти са получили обещаното 8-процентно увеличение на заплатите. Това представлява 35% от всички педагози. Данните са подадени от училищата и детските градини на регионалните управления на образованието, след което информацията е обобщена в МОН.
За 41 007 педагогически специалисти, или 63% от всички, увеличението е над договорените в анекса към КТД проценти. 1,6% от общо 2461 училища, включително и центровете за личностно развитие, са увеличили основната заплата, но под 8%. Става дума за 40 училища в цялата страна. В 23 учебни заведения 355 души все още очакват повишението.
Близо 17 000 души непедагогически персонал са получили по-високите заплати.
При детските градини картината е малко по-различна. 6%, или 981 педагози, в 246 детски градини все още чакат по-високите си заплати. Това са най-вече малки детски градини с по 1 – 2 групи, коментира зам.-министър Гайдарова. И изрично уточнява, че в момента се водят разговори с кметовете.
В България детските градини са 1768 и в тях работят 16 349 педагози. 62% от тях, или 10 129 души, са получили 8-процентното увеличение на заплатите. Над минималните заплати за педагогически специалисти са получили 4781 души, или 29.24%. При 3% увеличението е под договореното в Анекса. Непедагогическият персонал в детските градини също е получил по-високите заплати – общо близо 16 000 души.
„Много тревожни писма получаваме от цялата страна – коментира председателят на СБУ д.ик.н. Янка Такева. – Как на места педагози все още чакат новите заплати, за които държавата отпусна допълнително 100 млн. лв. за учителските заплати и 26 млн. за тези на непедагогическия персонал?“ Тя настоява МОН да приложи закона и там, където кметовете отклоняват за други неща парите за учителското възнаграждение, субсидията директно да се насочва към учебните заведения. „Не може при толкова допълнителни средства и стандарт за издръжката на едно дете в III и IV група от 1882 лв. и 2070 лв. за дете в V и VI група да няма пари за увеличение на заплатите на педагози и на непедагогически персонал“, продължава синдикалната лидерка. В Сливенско, Ардино, Джебел, Първомай, Пазарджишко – и с това списъкът не свършва – общините с лев не са увеличили заплатите в детските градини.

 

Четете повече в бр. 17, 27 април – 3 май 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНовите учебници – под лупа Default ThumbnailПо-дебели дневници през септември Владеенето на книжовния език означава бъдеще Default ThumbnailНов списък на защитени учебни заведения

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 2, година XLIV, 2017

Следваща статия

Български език и литература, книжка 2, година LIX, 2017

Следваща статия

Български език и литература, книжка 2, година LIX, 2017

Педагогика, година LXXXIX, книжка 3, 2017

сп. "История", книжка 2, година XXV, 2017

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"