Четвъртокласниците от България повишават резултатите си по четене, показва Международното изследване на уменията за четене PIRLS.
Това заяви Неда Кристанова – директор на Центъра за контрол и оценка на качеството на училищното образование. Изследването е проведено през април 2016 г. В него участват 4281 ученици, 214 начални учители, 153 училища, 4242 родители.
Децата четат два вида текстове от 3 – 4 страници, с 15 – 20 въпроса към всеки от тях.
Международното изследване се фокусира върху две основни цели – четене с разбиране на художествени текстове и извличане и ползване на информация от научнопопулярни текстове. Задачите в тестовете са свързани с четири когнитивни процеса – търсене и извличане на информация, извеждане на преки заключения, интерпретиране и обобщаване на идеи и информация, както и анализ и оценка на съдържанието, езика и структурата на текста.
Постиженията по четене за българските участници са над средното за страните, участващи в изследването – 552 точки, при скала от 500 точки, приета още през 2001 г.
Четете повече в бр. 49, 7 – 13 декември 2017 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg