МОН ще насърчава иновациите в училищата.
Според нея само така може да се поддържа родният език зад граница. Преди 4 години тя открива училище „Родна стряха“ в Ларнака, Кипър. Основната й идея е свързана с формирането на интензивни групи за деца, които не са учили български език, но искат да посещават българско училище.
„Първата ми група беше от 10 – 15-годишни деца – спомня си Калинка Панчева. – Те бяха от смесени бракове. Владееха говоримо български език на ниво А1 – т.е. за битово общуване.” Учителката е убедена, че са необходими по-гъвкави подходи за децата от смесени бракове или родените в чужбина българчета. Според директорката повечето педагози, които се захващат с тази работа, нямат никаква идея какви трудности ги очакват. Те си мислят, че ще преподават български език на българчета. Но за съжаление, не е така. Според Калинка Панчева един български филолог няма как да го разбере това, ако не преподава чужд език, където се използват интензивни методи. Българският е роден за една част от децата, които са отскоро зад граница. На другите им се налага да го изучават като чужд.
Четете повече в бр. 40, 4 – 10 октомври 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg