Държавният образователен стандарт за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти е резултат от работата на голям екип от експерти от МОН, директори на училища и детски градини, експерти, пряко свързани с проблематиката на наредбата.
Това стана ясно на заключителното обсъждане на проекта в Отрасловия съвет. Стандартът определя функциите, образованието и професионалната квалификация, необходими за заемане на длъжностите на учител, директор и на останалите педагогически специалисти в системата; правомощията на директорите; условията и реда за организиране и провеждане на практическата подготовка на студентите – стажанти, бъдещи учители; професионалните профили; условията и реда за повишаване квалификацията, за кариерното развитие, за атестирането и др.
Един от важните акценти в документа е възможността чрез обратна връзка да се контролира качеството на квалификация и обучение на педагогическите кадри и на директорите в системата на предучилищното и училищното образование, в чието обучение по различни линии се влага огромен финансов ресурс. Контролът, от своя страна, ще подреди по качество услугите, които предлагат многобройните обучителни организации. В специална информационна система всеки участвал в квалификационни курсове и обучение ще може да посочи удовлетвореността си от получената подготовка. Но със сигурност, за да се контролира качеството, няма да се разчита само на онлайн системата.
Четете повече в бр. 19, 9 – 15 май 2019 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg