Международен форум по темата събра учени в Представителството на ЕК у нас.
Организатори са Институтът за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ при БАН и Норвежкият университет за наука и технологии в Трондхайм. Участваха над 50 чуждестранни и български учени от университети, изследователски центрове, държавни институции, училища, неправителствени организации от България, Великобритания, Израел, Испания, Италия и Норвегия.
„Поводът за форума са резултатите от международни изследвания, които показват, че има проблеми, свързани с така наречената „функционална грамотност“ – казва проф. Светла Коева, директор на ИБЕ „Проф. Любомир Андрейчин“. – Понятието трябва да се разбира по-широко – не само дали можем да четем, а дали разбираме текста и на базата на това, което разбираме – дали можем да правим анализи, прогнози, изводи. Проблемът е обект на международните изследвания PISA (Програма за международно оценяване на учениците) и PIRLS (Международно изследване на уменията за четене на учениците от IV клас), в които българските ученици участват от години.
Четете повече в бр. 23, 6 – 12 юни 2019 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg