Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 41, 10 – 16 октомври 2019 г.

Най-добрите студенти – учители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-10-2019
в Брой 41, 10 – 16 октомври 2019 г.
A A

Татяна ДИКОВА

 

След повишаването на учителските заплати, което продължава и през новата бюджетна година, идва ред и на активното модернизиране на образователната инфраструктура. Повече средства ще се дадат за нови модерни лаборатории по природни науки, математика и информатика, както и за учебни бази. Повече средства ще се насочват и към центровете за подкрепа за личностно развитие.
„Длъжни сме да направим всичко възможно, за да подготвим най-добрите кадри като учители в образованието – каза министър Красимир Вълчев пред членовете на Парламентарната комисия по образованието и науката в рамките на редовното месечно изслушване. – Целта ни е не само повече студенти, но с още по-добри образователни резултати да се насочат към учителските професии.“ Вероятно коефициентът за обучение на един студент в педагогическа специалност ще скочи от 1,25 на 1.6 и ще се увеличат часовете за практика. Освен повишаване на заплатите мотивацията за учителска професия се преследва и със специалната национална програма „Мотивирани учители“, състояща се от три модула. Първият модул е насочен към специалисти с друго висше образование, които биха желали да придобият педагогическа квалификация и да се реализират като преподаватели. Към момента по него са одобрени 45 специалисти. „Това са предимно по дисциплините, по които има най-голям недостиг на учители – поясни министър Вълчев, – а именно информационни технологии и природни науки.“

По втория модул са одобрени 138 души, той е за придобиване на допълнителна квалификация, с което един учител ще увеличи часовата си ставка с предмети като география, история и т.н. Преподаването по няколко дисциплини е много желано най-вече в малките училища и училищата в отдалечените населени места. В този модул е и придобиването на квалификация по „Специална педагогика“. Така ще се осигури необходимият обем от работа с децата със СОП и ще се гарантира ресурсна подкрепа дори в училища в отдалечени населени места. „Към момента не са достатъчни кандидатите за третия модул – каза министър Вълчев. – Става дума за мотивирани учители, които да насочим към училища с преобладаващ брой деца в риск.“ При ставка допълнително от 300 лв. кандидатите са били едва 9. „Идеята ми е да създадем своеобразен корпус от висококвалифицирани и мотивирани педагози. Затова увеличихме и допълнителните средства, които те ще получават – коментира министър Вълчев. – Предвиждаме и мерки в системата на висшето образование. От една страна, да мотивираме най-добрите ученици – тези 10% с най-високи образователни резултати, както и тези 30% от зрелостниците, избрали да се явят на ДЗИ по природни науки. Те да получат допълнителни стипендии, ако изберат професията учител. Става дума за професионални направления „Педагогика“, „Педагогика на обучението по…“ и при всички останали направления, които дават възможност да се получи педагогическа квалификация. Ще насърчаваме всички студенти, които се насочат към допълнително обучение в педагогическите направления“, категоричен е министър Вълчев. Вероятно ще стартира и национална програма, с която да се актуализират учебните планове на съответните специалности, като се водят разговори най-вече с педагогическите факултети, от които ще се иска да ревизират обучението, което предлагат на бъдещите учители.

Your Image Description

Свързани статии:

Необходим е център по училищна психология Default ThumbnailАгенция поема ОП за наука и образование Неравенството остава предизвикателство за ЕС 1,9 млрд.лв. за образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне5Tweet
Предишна статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2019, година LXI

Следваща статия

Шанс за добро бъдеще

Следваща статия
Снимка ОУ „Васил Левски“

Шанс за добро бъдеще

акад. Юлиан Ревалски

Акад. Юлиан Ревалски, председател на Българската академия на науките: От БАН се очакват експертни решения по ключови за държавата и обществото въпроси

Софийският прави център за върхови постижения

Последни публикации

  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"