Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 51-2, 2019

Срещи с облачето Нимхи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-12-2019
в Брой 51-2, 2019
A A
Олег Попов
Дори и две от тези деца утре да изберат професията на метеоролога, означава, че програмата на МОН „Образование с наука“ е изпълнила своята мисия

Как се прави прогнозата за времето стъпка по стъпка, каква е разликата между времето и климата и как могат да си направят дъжд, мъгла или сняг в стаята. Това и още много други любопитни неща научиха учениците от V и VI клас на 159. ОУ „Васил Левски“ в столичния квартал Челопечене при гостуването си в Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ). Те имаха късмета да го направят в компанията на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и зам.-министър Карина Ангелиева.

От 7 ноември досега всеки четвъртък и петък ученици от различни училища се запознават на място в Националния институт с професиите на метеоролога и хидролога. Над 590 деца са участвали досега в откритите уроци – част от програмата „Образование с наука“, съвместен проект на МОН и БАН.

„Тук децата се запознават отблизо с професията на метеоролога и хидролога и се надяваме така да провокираме интереса им към ученето. За тези професии физиката е много важна дисциплина, а днешното поколение ученици като че ли най-трудно се мотивират да изучават природни науки – коментира министър Красимир Вълчев. – Метеорологията е може би най-практичната част от физиката, която е способна да увлече децата и да предизвика интереса им. Сега тук идват предимно ученици от столични училища, но се надяваме догодина да разширим обхвата и в съседните области и общини, за да дойдат колкото може повече деца. Защото със сигурност винаги ще имаме нужда от метеоролози.“

 Четете повече в бр. 51-52,
19 декември 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Археологически успехи за детската школа „Ряховец“ Снимка Владимир РиболовскиЧетиригодишните – само в детски градини От детските школи към голямата сцена Да учиш, докато се забавляваш

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Свободен час

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне5Tweet
Предишна статия

Ако не учим заедно, как ще живеем заедно

Следваща статия

За мишките и хората

Следваща статия
За мишките и хората

За мишките и хората

Студенти от Неапол редят глаголица на пергамент

Студенти от Неапол редят глаголица на пергамент

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Защо евродиректива се пише слято, но еврозона и евро зона – и слято, и разделно?

Последни публикации

  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"